zondag 27 januari 2013

"A Bountiful Life (deel 4 alweer) en trunkshows"


Het is echt quiltweer, 
dit weekend,
HEERLIJK.
en terwijl Mijn Grieperige Maatje heel wat slaapuurtjes maakt, 
appliqueer  ik,
 tussen het vertroetelen door,
 rustig verder.
Zo kwam er links,
 een vogeltje aangevlogen,
 dat zag die bloemetjes wel zitten,...


Aan de rechterkant moest het nog nodig opgevuld worden.
Eigenlijk net zoals links.
Heel symmetrisch,
maar dat lukt mij nooit,
dus alles is een beetje verschillend,
maar dat vind ik, 
gelukkig dan maar,... nu net leuk. 

Het komt wat speelser over.
Ja, Goof,...
 da's een keigoed smoesje,...



De bloemen, bladeren en takjes werden vastgezet,...


Het vogeltje had mazzel,
er streek een vriendje of vriendinnetje,
net wat je wilt,
neer,...


Nu fladderen ze voor altijd rechts,....


en links rond,...
En als we het niet in de gaten hebben,
voor wie zoals ondergetekende een ongebreidelde fantasie heeft,
ontmoeten ze mekaar vast heel romantisch,...


En dan is het eerste blok met de naam "BLUEBELL BOUQUET" van de quilt 
"A Bountiful Life"
 af.

Met precies onder de vaas het geborduurde merkje.
De achtergrondstof is immers het brocante, 
misschien zelfs wel antieke, 
want het is al heel oud,....
 linnen laken van de moeder van DIEN.
De letters zijn haar initialen.


Nog even een laatste plaatje van het eerste blok.
Dat was het weer, 
voor deze keer.

Natuurlijk neem ik het blok ook mee naar Supergoof's Trunkshow komende donderdag,
 bij de Hertogshoeve in Zuid Holland.(klik voor info)


Hier heb je een mooi binnenkijkje in de gastvrije keuken van Karen.

KAREN
die ook een gezellig blog (klik) bijhoudt,
 heeft een heel mooi programma bedacht voor die dag.
 Met allerlei lekkernijen uit haar AGA.
Hmmmm, lekkernijen daar houden quilters zo van,..
Het winkeltje van DORRY,(klik)
ook niet te versmaden,...
en,
 2 trunkshows van mij,
eentje s'morgens en eentje s'middags.

Dus,
als je zin hebt in zo'n verwendagje met jezelf,
 moeder, dochter, vriend, vriendin, maakt niet uit wie,...
en ons drieën natuurlijk.
 Er zijn nog een paar kaartjes te verkrijgen.

Nu ik toch bezig ben met de Trunkshows, dan maar meteen een trieste mededeling.
Namelijk voor de Belgische dames,
 die nog zin hebben om Supergoof's Trunkshow (klik voor info) in België,
 op 23 februari,
mee te maken, 
en,
die zich nog niet aangemeld hadden,.....
Helaas pindakaas,
dat kan niet meer.
Alle 80 stoelen zijn bezet.
Jeetjemineetje,
het is me wat,...
Dat zal Quiltbee 'De lekprikkers' in Culemborg (klik) niet overkomen,
want die hebben in april een Supergoof's Trunkshow geboekt.
(Let op, de trunkshow is alleen voor leden van deze Lekprikkers bee, je kunt je er dus niet voor aanmelden).
GEZELLIG meiden, ik verheug me er op. 

Fijne dag allemaal,

32 opmerkingen:

Judith zei

Terwijl de rode uien gebakken worden en de net uitgebakken spekjes ernaast liggen om een harige taart van chez Inez te maken lees ik je blog! Psst waar zouden we blijven zonder goede smoezen? Juist, daar waar we niet willen wezen.....!! Zorg maar goed voor je zieke maatje, gelukkig zijn wij weer opgeknapt. Fijne zondag.

katrien zei

Super mooi je blok.
Succes met de trunkshows.

Annie zei

Wat een prachtig blok en die vogeltjes hoe kom je eraan!

Hartelijke groet,
Annie.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een schitterend blok is het geworden.
Veel plezier met je trunkshow, jammer genog kan ik niet, hopelijk doet ze het nog een keer, want het is niet zo heel ver weg.

Groetjes
Ines

Willeke zei

Wat een prachtig blok heb je ervan gemaakt. Die vogeltjes! Echt het einde.
En wat leuk dat je de lekprikkers gaat bezoeken in Culemborg.
Als je ervoor of erna nog tijd hebt, wil ik je uitnodigen om even bij mij te komen kijken in mijn nieuwe atelier. Ik zit op een paar honderd meter afstand van de bijeenkomst plek van de lekprikkers.
Zou het erg leuk vinden.
Groetjes Willeke

AnitaS zei

Mooi is je blok geworden. Fijn dat je trunkshows zo goed bezocht worden.

Romelia's Cottage zei

Ohhh Goof, wat houd je er weer een moordend tempo op na! Ongelofelijk hoor!
Maar wat ziet het er weer gezellig uit. Leuk ook om het op zo'n oude ondergrond met geschiedenis te maken. Heel veel beterschap voor je maatje.

Liefs, Wendy

Annelies zei

Een ontzettend leuk blok, zeker ook door de vogeltjes.

Shirley zei

Smullen met die vogeltjes, dat is toch boffen met zulke mooie stofjes. Veel plezier met het verdere naaiwerk

Anoniem zei

en natuurlijk beterschap!

carina zei

Lekker blogje met een leuk verhaaltje ben wel van de vogeltjes. Toch echt eens proberen om een keer bij een van je bijeenkomsten te zijn,
Fijne zondag nog groetjes carina

Unknown zei

Your applique is beautiful~those birds are perfect and the initials of long ago are set so nicely in your block! I admire your pace for sewing and so I will get busy here in my sewing room today! See you soon! xoxo E

Anja zei

Wauw, dat wordt weer mooi!

Lida zei

Wat een gaaf blok wordt dit en wat leuk die vogeltjes! Veel plezier bij haar op de Hertogshoeve, ik ben er geweest en heb er heerlijk gesmuld van haar kookkunst, puur genieten! Groetjes
Lida

Anoniem zei

Ingrid, deze wordt ook weer zo mooi. Jij hebt zo'n gevoel voor de juiste kleuren op de juiste plaats. Complimenten hoor. Groetjes Wilma

Nifty Quilts zei

This is a very beautiful block, with your birds about to meet. Best wishes with your trunk shows!

Terray zei

Het was een heerlijke dag om het een en ander aan quilts te werken. Ziet er goed uit hoor wat je hebt gemaakt, ook al is het niet symetrisch. Ik denk niet eens dat je dat zou willen....past niet bij jou en het wordt toch wel mooi.
Succes met je trunkshows....je bent er maar druk mee
Groetjes
Tertia

Marijke zei

Mooi je vliegende vogels en veel plezier met het showen en vertellen over je mooie quilts!
groetjes van Marijke

Floor zei

Wat een beeld van een blok is dat! Ben ter plekken verliefd geworden.
Die vogeltjes zijn ook zo prachtig en wie weet komen er in het voorjaar kleintjes uit het ei....
Ben heel benieuwd wat het volgende blok gaat worden.
GRoetjes,
Floor

kaneeltje zei

Wat mooi ! Ik vind de initialen net de pootjes vormen van de etagere....veel plezier a.s. donderdag met de trunkshow. Beterschap voor je maatje !

Carin zei

Dat symmetrisch vind ik zelf ook erg moeilijk en in het begin kon ik me er nog wel aan ergeren, waarom het nu niet wilde lukken.
Die ergernis is allaang voorbij .... ik maak het zoals het mij uit komt hihihi...
je blog is giga leuk geworden !

Odry zei

I love those little birds. How accurate and delicacy.
Beautiful results, stylish design.

Greetings from Palencia

Spain :)

Elly's freubel hoekje zei

Je eerste blok ziet er super uit
Dit smaakt naar meer!
Heel veel succes met je aankomende trunkshow
Maar samen met je vriendin Dorry, en op zo een prachtige lokatie
Dat word gewoon een mega fantastische dag !!!
Groetjes, Elly

Ageeth Dorsman zei

Jeetje, wat ga je snel! Ik vind vooral de vogeltjes heel erg lief in je
blok! En nu op naar blok 2 (ja, dat is die van al die blaadjes, zo'n 31...)!
Groetjes van Ageeth

Nyla zei

Love your block, the birds are wonderful!!!

Browndirtcottage zei

Can you fly over here to Texas and do a trunk show at my house!!?? ha! I'll cook you supper!

I soooo like this work with the sweet little birdie!!

Deb zei

What a beautiful block. Love the birds.

marijna zei

Woww, wat mooi die applicaties! Ik heb een plekje voor de trunk show in Sneek!! Was gewoon op tijd! wilde het niet missen.

Roos zei

Wat een geweldig blok Ingrid, ik zag zo'n mooi randje bovenaan, dat laat je er toch wel aanzitten....
Groetjes Roos

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtig wordt het, om van te genieten. Mooie kleuren!
Groetjes
Wietske

Jane in Cumbria zei

MOOI geworden!! Ik ben nu helemaal weg van je witte achtergrond....alles komt er zo mooi op uit.

Annemieke zei

AL een tijdje kijk ik ook regelmatig naar de fot's van deze quilt. Je blok wordt erg mooi, super.
Groetjes
Annemieke