woensdag 2 januari 2013

"Het Jaar van Sjaan"


Ze hangt eigenlijk nooit bij mij aan de muur.

Wie niet?
"Mijn Sjaantjeslap" oftewel de Baby Jane van de Dear Jane.
Maar zoals je ziet,
daar is dit jaar verandering in gekomen.



Superg@@f Goofje in de kleuren rood-wit,
 en nee, dit is geen emailadres 
maar de naam van m'n Nearly Insane Quilt,
 mag een tijdje opgerold in een mand op de laatjeskast liggen,


 om plaats te maken voor m'n Sjaantjeslap.
Gemaakt van lapjes in de kleuren, rood, roze, oranje, bruin, zwart, blauw, 
wit en beige,
en,
met broderietjes, flanelletjes, ruitjes, stipjens, streepjes en bloempjens.


En,
 ik moet zeggen,
 ze hangt er eigenlijk wel heel erg lief en gezellig te wezen.



Wat was het leuk om al die kleine puzzelstukjes te maken.
En,....
 wat vond ik ze in het begin MOEILIJK.
JEETJEMINEETJE.
Maar,
 echt waar,
 al dat moeilijke gedoe went best wel na een tijdje.



Toen de quilt uit de wasmachine en droger kwam, 
was ik trots, 
dat zo'n quilt karweitje waar ik jarenlang niet aan had durven beginnen nu af was.


Echt waar zo'n affe quilt in die 'moeilijkheidsgraad,
 voelde voor mij als een quiltersdiploma.

Nu m'n Sjaantjeslap zo in volle glorie aan de muur hangt,
 denk ik ineens weer aan andere piepkleine blokjes, 
waar al een hele tijd niet meer naar omgekeken wordt,....
FOEI.


Het zijn de diamanten, 
en nog kleiner dan de blokjes van de Dear Jane.
Zal ik er dan toch maar weer mee verder gaan in 2013?
Denk het wel,....

Wisten jullie trouwens dat Joes op zoek is naar 100 Nederlandse Baby Janes?
Kijk HIER maar eens. (klik)

O ja, nog even dit, 
mijn Dear Jane is helemaal met de hand gemaakt, 
en dat geldt voor al m'n quilts.

Fijne dag allemaal,
en

46 opmerkingen:

Bizzy Martine zei

Hoi Ingrid, prachtige quilt! Mijn Dear Jane ligt hier ook nog ergens te wachten als UFO. Er komt altijd wel iets tussen :-) Ik wens jou en je familie ook het beste voor 2013.
Grtjs Martine

Wendy zei

Your quilt is fantastic. I love the fabrics you've used in this quilt.

Terray zei

Hoi Ingrid, jouw Jane is erg mooi. Vorig jaar ben ik ook begonnen aan mijn sjaantjeslap, maar tot op heden zijn er "maar" twee blokjes gemaakt. Zelf heb ik al een drastische besluit genomen ( binnenkort te lezen op mijn blog) Dear Jane gaat bij mij even in de koelkast, vanwege het moeilijke gedoe zoals jij omschrijft ;-)

Groetjes Tertia

Sue-Anne zei

Your Dear Jane is stunning and it is hard to imagine the work going into those diamond blocks if they are actually smaller than Jane's. I really admire the work that you do.

Phyllis zei

Ik bewonder iedere Dear Jane, vind het zo knap van iedereen, de patch- en quiltkunsten en het geduld, maar moet zeggen dat die van jou bij mij favoriet is, zo heerlijk qua kleur en lapjes, kan ernaar blijven kijken, super al die foto's.

Judith zei

En gaat jouw Sjaan mee naar Nantes! Ben benieuwd!

Hubertine zei

Jouw handwerk-kunst vind ik echt bewonderingswaardig! Zelf heb ik ook handpatch projecten maar zo fijn als een BJ of een NI waag ik mij (nog) niet aan! Ze zijn echt allebei SUPERG@@F!

Atelier Hartendief zei

In één woord schitterend!
Groetjes Marijke

Ieke78 zei

Wat een bjoetie die Sjaan van jou. Ik ga ook maar weer eens een blokje maken. Je hebt me wel geinspireerd met dit leuke verhaaltje...

yvonne zei

OOk jij en je gezin een heel fijn gezond en een gelukkig 2013.
Geniet van alle fijne dingen op je heen en dat je nog vele mooie quilts mag maken liefs yvonne

Irena zei

geweldig,en ja ik heb pas 4 klaar,wat een werk? maar als ik les wat en voldoening jij van heb ik ga door,groetjes en fijn jaar voor jullie,irena

Annelie zei

Mooi, als ik je Jane zo zie hangen, begint het hier ook te kriebelen. Zal ik....... Maar ook de NI kriebelt; :-) maarja, ben nog met mijn blauwe delen aan het quilten, de pinwheel voor zoonlief ligt naast de bank te wachten op nieuwe blokje, dochterlief wacht ongeduldig tot ik ook met die van haar ga begonnen, en nu ben ik ook nog met een nieuw patroontje voor alle restjes begonnen.........
Maar je DJ is prachtig, dus ik geniet van je blog met al die mooie foto's en dub nog maar even verder of ik toch niet......... :-P.
Groet, Annelie

neeftje zei

Wat is je sjaan toch mooi, super hoor! Ik ben nog lang niet zover. Maar ik heb als doel gesteld dit jaar de top af te maken, ;)
Nog de beste wensen voor jouw en je gezin! Groetjes

Rennie zei

Elke Jane vind ik bewonderingswaardig. Niet oordelend op vakmanschap,of whatever, maar op de wilskracht van de quilt(s)er om de DJ klaar te maken, dus ook bij deze voor jou........ chapeau!!!!

Johanna Zweden zei

Wat maak je toch schitterende quilts, een genot om naar te kijken

Wij wensen jullie ook een heel gelukkig Nieuwjaar.en heel veel handwerk plezier, waar we allemaal van kunnen genieten, als je het laat zien, en waar we inspiratie van kunnen opdoen
Groetjes Joke

Bernadette van gils zei

wat een schitterende quilt weer, zover ben ik nog lang niet, al die kleine stukjes, moet er nog niet aan denken. Maar elke keer weer geniet ik van wat jij laat zien en denk dan ooit kan ik dat ook.
groetjes
Bernadette

Birgitte aka Bietje zei

Als ik een DJ zie dan begint het bij mij steeds harder te kriebelen om er ook een te maken. Het boek staat al lang in de kast. Maar het bakje met blauw-witjes is nog niet goed genoeg gevuld voor een DJ. En mijn moed is ook nog niet genoeg bij elkaar geraapt. Dus nog effe wachten.
Verder wens ik jou een heel mooi, gelukkig, gezond, warm 2013. Vol vriendschap, creativiteit en inspiratie.

Tilly zei

Wat hangt ze mooi te wezen, prachtig gezicht. groetjes

Anoniem zei

Met zo'n leuk blogje met zo'n prachtige quilt ..... dan zit ik in mijn gezellig winterhal met een kopje thee ... tuur ik naar de foto's van al jouw steekjes .... jammer dat ik ze niet kan aanraken .... voelt het als een trunkshow helemaal voor mij alleen. Dank je wel.

Marguerite zei

Wat een juweeltje!! Echt een pronkstuk.
Groetjes en de beste wensen voor in het nieuwe jaar, Marguerite

GRANNY'S HOUSE zei

Wat is hij toch mooi en in he echie nog mooier, fijn doorgaan met je diamanten want die stralen nu al.

Groetjes
Ines

leonie zei

Hij is wel heel mooi!!

Janet zei

Your Jane is beautiful but then everything you make is very special.

Carin zei

Wat hangt Sjaan daar toch mooi te hangen !! Aan haar ben ik nooit begonnen en waarom niet? Geen idee, misschien gedacht dat ze te moeilijk was? terwijl het met de diamantjes tot nu toe goed af gaat, maar er zijn er dan ook nog niet veel gemaakt. het handpatchen lukt nog niet zo heel goed dus ze moeten toch nog eventjes wachten.
Jouw diamantjes zijn alweer super om te zien.

Anneke zei

wat is het toch een supermooie Sjaan. M'n vingers kriebelen, maar dat is niet zo verstandig, aangezien ik nog maar 4 blokken van de Nearly Insane klaar heb en dat al een jaaaarenproject gaat worden. M'n klosjesquilt in wording begint het einde te naderen :-)
Maar genieten hier hoor van die beauty.

christine zei

hoi Ingrid als eerste wil ik je de allerbeste wensen sturen voor 2013. dat het maar een topjaar mag worden .

de sjaantjes lap is zo mooi van jou . ik ben over de helft in het baluw wit ach je hebt haar gezien he .
dus wie weet komt die ook af dit jaar maar ik heb zo veel liggen waar ik mee bezig ben dat ga ik anders doen dit jaar .
mijn diamonds middenstuk is ook af en bezig met de randen erom heen.
ik moet alles opzoeken na de verbouwing . heb toen alles even in laden gestopt maar dat komt goed.
ga zo even sterren tekenen heb niks meer liggen hihih
christine

Quilteuse Forever zei

Belle et heureuse année créative Ingrid !
Just hoping you will take part in this incredible Dear Jane exhibition in Nantes. The Unique will be displayed with hundreds of "children", it will be fantastic !

Yvonne zei

Wat een mooie foto's van een prachtige quilt! Hangt prachtig zo aan de muur, heerlijk om daar dagelijks van te kunnen genieten!

Wilma Kuin zei

Wat een prachtige quilt is het toch van jou!! Geniet ervan hoe hij daar hangt,..
Het jaar van Dear Jane,.... ehm,..... oke,.... komt de top dan af dit jaar bij mij???
;o)

Helen zei

Wat een mooie impressie van je Dear Jane in deze 'post'. Zij is echt prachtig in rood & wit. Heb jij je quilt al opgegeven? Zie ik hem straks in Nantes? Als ik deze zie word ik weer gemotiveerd om met mijn eigen lapjes verder te gaan. Thanks for posting!

Lida zei

Hier heerst nu bewondering en afgunst! Wat een prachtige quilts is dat toch! Mocht er eens een uit logeren willen, ik hou mij aanbevolen, tenslotte is het altijd in een mandje liggen ook niet je dat! Grijns!
Knuffel
Lida

Anoniem zei

http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/speelgoed-poppenhuizen/m630368964-gratis-af-te-halen-poppenhuizen.html?c=d721e818194200feca4

hil

Guusje, zei

Hijhangt te schitteren, leuk dat ze ook aan de muur mag, ik worstel nog steeds met de mijne. Veel plezier met de diamantjes want elk blokje is een echte diamant.

Rita zei

Wat is het toch een mooie quilt. Als ik zo naar kijk, realiseer ik me dat ik nog heel wat blokjes te gaan heb. Nu alleen de tijd. Fijne avond. Gr.Rita

Marianne S zei

O jee Ingrid het jaar van de DJ. nou moet ik er aan geloven. Ben er vorig jaar aan begonnen en ook weer mee gestopt. Best lastig vond ik, elke keer weer een nieuw patroontje maken en op het eind van het liedje heb je nog maar een blokje van 13cm, in het vierkant.
Maar als ik jou verhaaltje weer lees denk ik dat ik te snel heb opgegeven. Toch maar doen.

Had moeten beginnen met de Aller-allerbeste wensen voor jou en ieder die je lief hebt en een goede gezondheid in het nieuwe jaar, maar met je alle goeds wensen mag ik natuurlijk ook wel eindige.

Heel veel groetjes uit Brabant van Marianne S

Erna zei

Wow Ingrid wat een prachtige quilt, ben jaloers op je geduld....Ik hou me maar bij het borduren
Liefs en een geweldig 2013
Erna x

ineke zei

Hij is schitterend,mijn dear jane is een van mijn eerste grote quilts en als het zonnig weer is mag hij op mijn bed. Fijne avond groetjes ineke

Elza zei

Pracht van een Sjaantje en het hangt daar zo mooi te wezen.
Kunst en de diamantjes komen ook wel weer af.
Groetjes ELza.

Nifty Quilts zei

Beautiful! A masterpiece.

Francis Gortmaker zei

Heel mooi, deze Baby Jane, vooral de kleurencombinatie. Je stoft je Singer Featherweight toch wel zo nu en dan af he..... ;)
Nog de beste wensen voor 2013!

Dawn zei

Beautiful - and extra special by hand ;-)

Else zei

Morge Goof, het is een SUPER quilt, je mag er trots op zijn. Ik ben niet verder gekomen dan het boek bekijken (oeps) Met de diamantjes gaat het vast ook goed komen, wat er hangt is erg MOOI. Fijne dag, knuffel van mij

Elly's freubel hoekje zei


Zo is een muur opeens een plaatje!
En je diamantjes wauwh, zeker een kansje geven in 2013
Dat quiltersdiploma heb jij al dubbel en dik verdiend
Groetjes, Elly

Inez zei

Jouw Baby Jane hangt daar weer prachtig! Het is zo weer een mooi plaatje Ingrid!

Wens jou en je familie een geweldig 2013 toe! Groetjes

lheurebleue zei

wow! je baby jane is zooooo mooi! als je in de kamer ziet moet je er toch de hele tijd met plezier en heel voldaan naar kijken. naar het geheel en naar al die schitterende details. gefeliciteerd hoor!
en natuurlijk veel wensen voor 2013!

mascanlon zei

Glorious quilt. Thank you for sharing, a true workof art.