zaterdag 5 januari 2013

"Yoyo, Overhemden en,... Trunkshow in Sneek"

De tips van vandaag,....

1.
De laatst gemaakte yoyo voorraad is bijna helemaal op.
Dus hup aan de slag,
 lapjes gepakt.
voor de yoyo's worden er allemaal roze gebruikt,
en het Yoyo malletje van Clover uit de kast gehaald.

Natuurlijk kun je yoyo's ook heel goed zo uit de hand maken,
 maar ik vind zo'n malletje wel handig.
Als je niet precies weet hoe je het 'Cloverdingetje' moet gebruiken,
 kijk dan eens op Youtube, 
daar zijn genoeg instructiefilmpjes te vinden.


2.
Zoals ik al zei, 
het licht-blauwe overhemd van m'n broer is bijna op.
Het wordt als achtergrond voor de sterretjes gebruikt.
Heel veel Lieve Schatten boden spontaan overhemden aan.
Echt heel LIEF, 
maar absoluut niet nodig.
 Want zolang als ik quilt,
 bewaar ik elk overhemd van alle mannen in m'n naaste omgeving.
 Dus je snapt dat ik aan overhemden geen gebrek aan heb,...
...
...

Alleen dat ene overhemd van m'n broer, 
daar zit zo'n schattig 'damastachtig' werkje in.
En dat staat zo leuk in de sterretjesquilt. 
Maar zoals ik al zei,
 genoeg overhemden in m'n lapjeskast om dat 'probleempje' op te lossen.

Ik kan je wel als tip geven, 
om nooit je voorraad overhemden 'onbeheerd'  in de kamer achter te laten.
 Mijn Maatje zag de mooie stapel liggen, 
en vergat prompt, 
dat hij die toch echt ooit een keer weg had gedaan,
"O ja,... die zat zo lekker, 
en dat is zo'n mooie kleur, 
en hé,...zou die nog passen".
Werd er verheugd gemompeld.
Verdorie, 
daar gaat m'n voorraad,.....
Da's NIET de bedoeling.
...
...

3

3.
En Dames, Heren & Koekenperen,....
Op Zaterdag 13 april is er een Supergoof Trunkshow in Sneek (Friesland).
Alle informatie kun je op de site van Wiwobo (klik) vinden.
Leuk, leuk, LEUK om weer een keer naar Friesland te gaan.

Dat waren de tips voor vandaag.

Fijne zaterdag allemaal,
en

28 opmerkingen:

Ieke78 zei

Haha, voordat mijn lieve vriendje een overhemd weggooit, vraagt hij tegenwoordig ook eerst aan mij of ik het soms wil hebben. Handig zo, van die mannen. Ik ben benieuwd welk overhemdstofje je voor de volgende sterren gaat gebruiken.

Vlijtige Handjes zei

Zo leuk om te maken yoyo's. Zie ik daar zomaar een paar Poesie stofjes liggen......
Fijn weekend.
Groetjes Anita

Anoniem zei

Ha ha, herkenbaar! De Oudste had een onlangs presentatie en zocht ineens wanhopig een fatsoenlijk overhemd... precies, uit mijn stoffenstapel dus ;) Ach, het was er maar eentje, dus vond ik het niet erg! En, hij zag er keurig uit die dag :)! Wat leuk dat je naar Sneek gaat! Jammer dat mijn Fries zo slecht is, anders..... ;))! Groetekens!

Sjoukje zei

Ik heb me aangemeld voor Sneek! Jeeh! Lijkt me erg leuk om de quilts uit de verhalen eens in het echt te zien.

marcella zei

Mijn stem is groot tegenwoordig bij de aanschaf van nieuwe overhemden ;) Misschien moet ik ook eens wat gaan doen met al die achterpandjes van Zijn Hemden. Niet te enthousiast worden, eerst die ene quilt maar eens af maken ;)
Veel plezier met je yoyo's

Carin zei

Ook hier worden hemden bewaard :-) Bedankt voor die tip van de yoyo's op youtube, want ik heb ze nog nooit gemaakt.
Fijn dat de dames in Sneek nu ook kunnen gaan genieten van je trunkshow, ze krijgen er zeker geen spijt van. Van mij mocht er binnenkort wel weer een zijn in Limburg hahaha ....

Anoniem zei

Heb hier ook nog steeds overhemden van mijn man liggen.De zoons dragen geen/bijna niet overhemden.Misschien hun trouwoverhemden ínpikken'???
Leuk dat je weer voor een show naar Friesland komt-nu Drenthe nog.
succes verder met je jojo's
gezellig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Judith zei

Sneek! Leuk! Komt helemaal goed met die rondreis van jou! Moet zelf ook maar eens naar een trunkshow! Nog 6 nachtjes.......

Elza zei

Wat leuk dat je weer in Friesland komt,Sneek erg leuke stad.
Moet even kijken hoe het met de aprilmaand zit.
Je bent weer heerlijk bezig met de lapjes.
Veel plezier en groetjes ELza.

Chris zei

Leuk idee van die overhemden. Ik heb ook een hele stapel, maar gebruik ze nooit als achtergrond in een quiltje. Onthouden!
Ik ga verschrikkelijk mijn best doen om naar Sneek te komen!!

quiltsathome zei

Dag Ingrid,
Ja, ik heb ook zo'n stapel oude overhemden van mijn man, ze liggen verstopt in een kast. En hetzelfde als bij jou gebeurde dus ook hier !
Maar ik heb ze nu weer allemaal terug en ze liggen nu in de kast met andere spullen er bovenop !
Ik wens je verder nog een goed, gezond en gelukkig Nieuw Jaar, samen met je man en kinderen !

Nardy zei

Je sterrenquilt wordt prachtig! Goed idee van de overhemden, ik bewaar altijd wel de knoopjes. Zal ik ook eens op You Tube kijken, want het yoyo makertje heb ik wel, maar geen idee hoe het werkt. Fijn weekend, groetjes Nardy

Annerieke zei

Dat zou net wat zijn voor mijn man :D ben je zo weer van je katoentjes af.

Nifty Quilts zei

Congratulations on your trunk show! Wish I could come.

Klazien zei

Alle Bee-leden van onze WIBOBO groep zullen er wel zijn maar ik moet naar Oldenzaal een workshop doen. Je sterren met kant zijn er-rug leuk!

Judith zei

tja, als je dan helemaal naar mijn stad komt...dan kom ik kijken!!! helemaal leuk :-) hopelijk tot dan!

Elly's freubel hoekje zei

He he gelukkig kan ik weer posten op je berichtjes, het lukte een paar dagen helaas niet
Die hemden ga ik vanaf nu ook verzamelen, vind het een heel goed idee
Ik werk vaker met de jojo-maker, vind het een ideaal hulpje
Jeetje Sneek wel jammer weer zover uit de richting
Maar ik geef de moed niet op ooit ;o))))
Groetjes Elly

Irena zei

van mijn man zijn hemden maak ik voor mijn mijn dochter en zoon een herinnering quilt,dat zijn erg mooie stofjes,groet irena

Guusje, zei

Veel plezier met de jojo's. Helaas kan ik niet met overhemden werken anders wist ik het wel.

Annelies zei

Mijn man draagt alleen witte overhemden. Niet echt inspirerend voor een quilt.
Nog de beste wensen voor 2013 !!!!

Browndirtcottage zei

Yippee for your trunk show!!

Yes, I love Yo Yos too! I have about 200 hundred done, haven't worked on them in a while!

Veertje zei

Oh, wat grappig. Zie een aantal bekende lapjes voorbij komen bij jouw yoyo's die ik heb gebruikt voor de dollies.

Ik ben er ook bij in Sneek, heb me opgegeven! Moet alleen nog wel doorgeven aan mijn werkgever dat ik dan niet kan werken. 8D

Ik heb nog de overhemden van mijn vader die ik regelmatig gebruik. Deze zijn dan meestal gestreept of met een ruit. meestal komt hij dan met een hele stapel die ik dan uit elkaar mag halen. Heb ik dan even een mazzeltje. ;-)

Groetjes!
Veertje

Hubertine zei

Haha...leuk die overhemden! Altijd als mijn mams bij ons kwam werden de overhemden van mijn lief van zijn lijf gekeken. "Hmmmmmm.....leuk ruitje....volgens mij is de kraag versleten......."
Hij was zijn overhemden-leven niet zeker. Nu heb ik een verhuisdoos geërfd, vol oude overhemden en ik weet dat er ook wat boxershort tussen zitten, maar van wie???? Ik wil het niet weten!!!

Lida zei

Hier gaan de overhemden jaren mee en dan ineens worden ze gebruikt om kwasten aan af te vegen en grijp ik ernaast, dus begon ik met spijkerbroeken te verzamelen en wat denk je, de afgevallen dochter werd weer zwaarder en sloopte mijn voorraad en zoonlief idem dito! Nu heb ik een verstopte voorraad en wee zijn gebeente degene die eraan komt! Grijns! Veel plezier met je Jojo's en je sterren, knuffel
Lida

GRANNY'S HOUSE zei

Mijn lief heeft maar een paar overhemden, want ik quilt nog niet zolang en hij draagt een overhemd alleen bij feestdagen, en nieuwe kopen is er niet bij ;-) verder is hij ontzettend lief.

Groetjes
Ines

Shirley zei

Zo, weer even lekker buurten bij je, ben al een paar dagen te druk met andere dingen. Haha, ja, die ingepikte overhemden die dan ontdekt worden, zo herkenbaar! Mooi die DJ die weer mag hangen, beetje wisseling van de wacht kan geen kwaad.

Anoniem zei

Hoi Goof,

Ik geniet altijf enorm van je verhaaltjes! Je sterretjes zijn zo inspirerend dat ik van allerlei rozenstoffen of antiek ogende stoffen sterretjes ben gaan naaien! Groetjes, Annemieke

jolanda zei

Wat scháttig staan die roze stofjes bij elkaar!!! Leuk om die voor yojo's te gebruiken. Hoe dat dingetje werkt weet ik niet dus ik ga eerst maar eens je tip opvolgen en op youtube zoeken. ;-)