vrijdag 18 januari 2013

"Quilt-Inspecteurs"


Tjongejonge,...


wat is het tegenwoordig,
 AFZIEN,
 voor onze 5 poezenbeesten,....


De Verhuizing van een paar maanden geleden,
 van 't Platteland naar de Stad,....
Inderdaad,
die verhuizing,
tja, 
daar zitten deze Quiltinspecteurs helemaal niet mee,...

Wat kun je toch heerlijk soezen in een Quilthuis.
Uitslapen, horizontaal of onder zeil gaan, 
een ochtenddutje en een tukje doen, 
'n sièsta houden,... 
vroeg onder de wol gaan, 
doorslapen & bijslapen.
Eventueel nog  wat slaap inhalen,
 een gat in de dag slapen,
of in Morpheus'armen liggen.

Een hazeslaapje is natuurlijk één van de favorieten.
Een slaapmutsje hebben ze niet nodig.
Hoewel,
een kommetje kattemelk daar willen ze wel even voor wakker worden.



Het gebeurt allemaal gewoon van zelf,
dat slapen,...
Bij eventuele moeilijke kwesties, 
zoals,...
 zal ik op deze quilt of die quilt gaan liggen,
daar willen ze,
slapende als een roos,
 ook nog weleens een nachtje over slapen.

Alleen slapende rijk worden,
daar heb ik persoonlijk, 
dan weer niets van gemerkt.
Da's dan wel weer jammer.
Maar zonder meer slapen ze de slaap der rechtvaardigen.
De Boefjes,...


Ach, 
met dit weer gaan ze zowiezo niet naar buiten,

Fijne dag allemaal,
en



26 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Poezen, je kan er ik weet niet hoeveel beken over schrijven ;-)

Groetjes
Ines

Geke Vermeulen zei

heerlijke kattenbeesten en met van die fantastische plekjes om te liggen kan het niet anders dan dat het lekker slapen is.
groetjes
Geke

Vlijtige Handjes zei

Och wat is een beter leven dan een poezen- of hondenleven. Ik denk dat Bregje en Guusje het daar ook wel mee eens zijn. Prachtige fontein als hij bevroren is.
Groetjes Anita

Lida zei

Wat een heerlijk kattenleven hebben deze vijf en wat zal jij van ze genieten! Maar ik denk dat het uitrekken van een kat mij het meeste jaloers maakt, wat een lenigheid! Fijne dag
Lida

AnitaS zei

Zolang de quilts meer verhuizen hebben deze poezen nergen last van.

Quiltlia zei

OO wat heerlijk die poezen onze Vink en Gijsje zijn naar de jongsste DS verhuisd nu anderhalf jaar geleden en ik mis ze nog steeds.De fontijn is ieder jaar weer een wondertje vind ik,kwam er gisteren nog 2 keer langs.
Groetjes Lia

Truus zei

Wat heerlijk die luie poezebeesten!
En dan al die spreekwoorden en gezegdes over slapen.
Moesten we op de kleuterkweek ook doen.Je kreeg een aantal spreekwoorden/gezegdes en daar moest je een heel verhaal van maken.Dat was altijd een uitdaging.
En ja,je poezen zullen geen slapende hond wakker maken,of toch???
gezellige dag en geniet van het moois buiten
groetjes,Truus uit Drenthe

Carin zei

Je moet maar denken ... Wie slaapt zondigt niet en geef ze eens ongelijk als z eniet naar buiten mogen :-)
Mooie foto van die fontein.

Anneke zei

je zou toch willen terugkomen als een poes in een huis-vol-quilts...

christine zei

wat een geluk zo he? dat het toch goed is gekomen voor ze in een quilt huis .:-)

Bernadette van gils zei

wat een "moeilijke" dilemma's voor je poezebeesten. Het zijn trouwens prachtige poezen en quilts
Die fontein ken ik, ik vind hem bevroren mooier als in de zomer als een of ander persoon er weer afwasmiddel of doucheschuim in gegoten heeft.
Heb er ruim 20 jaar in de buurt gewoont.
groetjes
Bernadette

sylvia zei

wat een leven heb je toch als poezebeest: heerlijk!!
ik las dat je een trunkshow gaat geven in Dennenheul: mijn moeder woont ernaast! De laatste wandelingetjes die man altijd wandelende vader liep was een 'rondje Dennenheul', later in de rolstoel..........:(
groetjes en fijn weekend in het winterse zonnetje!!

agnes zei

Wat een enig blog weer. Ik geniet van de foto's, de katten en de spreekwoorden.
Ga zo door!

Elly's freubel hoekje zei

Men zegt vaak niets beter dan een hondenleven, maar dat van de poezen mag er ook zijn!
Dit noemt men nu chillen met een grote C ;o)))
Fijn dat ze zich op hun vertrouwde dekens zo lekker voelen
Prachtige foto van de fontein!
Groetjes, Elly

Guusje, zei

O wat heerlijk die poezenbeesten. Als ik hier Philana zo zie liggen denk ik wel eens was ik maar.... En dan heb ik er maar eentje

Inez zei

Wat heerlijk die foto's, je zou er zo bij kruipen. Die 2 van mij zijn nu ook onder zeil, maar ik woon aan water en dat is nu bevroren en ze doen niet anders dan heen en weer rennen over het ijs en vooral....... naar de overkant, want daar is nog een hele nieuwe wereld te ontdekken!!! Gek stel!!!!!

Bizzy Martine zei

Zalig hè die poezenbeesten. Ik heb er hier ook zo 3. Wat een lekker lui leventje hebben ze toch!!!
Grtjs, Martine

KijkDaarIs zei

Zo die quiltinsecteurs hebben een heerlijk levendje...lekker opgerold in of op quilts liggen...wie wil dat nou niet...lekker binnen blijven..je hoeft niet naar buiten...lijkt me ook heerlijk!!!
( psssst....er zijn weer nieuwe stofjes...ZO MOOI...en eh ...er komt nog meer..ik hoop morgen..dan werk ik hahahaha)
Fijne avond

KijkDaarIs zei

ohh ik kan zo moeilijk reageren op je blog...het blijft maar rollen...omhoog ..omlaag....kan amper iets typen....
maar het is toch gelukt..heb het heeel snel gedaan...;0))

Evelyne zei

Misschien in een nieuw leven terug komen als poezenbeest.
Maar dan wel in zo'n gezellig quilthuis!
(Bedankt nog voor je advies over het quilten aan tafel.
Ik heb de foto ervan gevonden op je blog)

lieve groetjes, Evelyne

Handige Handjes zei

En daarom zijn katten zo leuk!!! en...wordt ik in een volgend leven ook kat..die woont bij een quiltster!

Kitty Seebregts zei

Leuk Ingrid, om mijn eigen stad in jouw foto's tegen te komen! Ben ik ook aan het schilderen. Ik zal het volgende week op mijn blog zetten! Ben ook met de sterren begonnen, maar dat zit in de Camperbusdoos!

LuAnn zei

Your quilt inspectors are doing a great job. Love seeing your quilts. Looks like it is very cold in your part of the world. I'm glad you have beautiful quilts to keep you warm.

yvon zei

Het zal voor de katten heel wat gemakkelijker zijn geweest om te wennen in het nieuwe huis. Zolang de vuur hun vertrouwde quilts maar overal werden neergelegd. Maar hoe gaat het met Goof zelf? Kan zijn al een beetje wennen?

Connie Kresin Campbell zei

Cute quilt inspectors and a beautiful quilt!

Jocelyn zei

Very sweet pictures of the quilt inspectors.