dinsdag 18 maart 2014

'Dagdromen met de Stonefields Quilt'



Ben een beetje onrustig, 
want we hebben een huis gevonden. 

Zo'n huis dat geen 'tijdelijk huis met bijna alles in de opslag, 
is. 
Maar een THUIS, 
waar verjaardagen gevierd kunnen worden met kinderen, oma's, vrienden en vriendinnen. 
Een thuis waar alle ruimte is om te logeren. 
Waar lievelingsboeken uit de kast gepakt kunnen worden, 
om ze opnieuw te lezen. 
Waar je niet hoeft te denken, 
o ja, dat hebben we niet hier, 
dat ligt al anderhalf jaar in de opslag.

Het Tijdelijk Huis is ook een lief en warm plekje hoor, 
helemaal niets om over te zeuren.
Het is alleen piepklein.

En,...

als ik mag kiezen,
 dan heb ik liever een Thuis dan een Tijdelijk Huis.


Omdat het allemaal nog niet zeker is of het doorgaat,
 zit ik ter verstrooiing te rommelen tussen m'n lapjes.
 Ik wil aan een nieuwe quilt beginnen.
Een heel bijzondere deze keer.
 Het is de STONEFIELDS QUILT. 
Speciaal ontworpen voor een film,
 door,
 Susan Smith. 

JA ECHT WAAR SPECIAAL VOOR EEN FILM. 


Het is een geweldige quilt,
 met heel veel kleine blokjes. 


Susan heeft me het patroon gegeven,
 lief hè,.... 
Het was erg leuk om zo'n dikke envelop uit Australië te mogen ontvangen.


En nu zit ik te dubben over welke lapjes ik zal gebruiken voor de quilt,....

Heb voor het eerste sterretje een mooi lichtgrijs lapje uitgekozen,
dat ik in 2012 vanuit Sainte-Marie-aux-Mines heb mee gebracht.
Het kwam erg gekreukt uit de kast, 
dus er moest echt even gestreken worden.
Niet dat het veel hielp,
het zijn hardnekkige kreukels,....
van die eigenwijze rotdingen,...


 'STONEFIELDS QUILT',
 is de naam van dit patroon.
Het is een lieve warme en vrolijke quilt, 
die helemaal op z'n plekje zal zijn in een Thuis,....


Twee sterretjes zijn er af, 
nog 2 te gaan.


Ik ga weer verder met 'rommelen' in m'n lapjeskast.

Fijne dinsdag allemaal,
en

57 opmerkingen:

lysbeth zei

Goedemorgen, wat een leuk vooruitzicht. Wordt vast ook weer een tegekke quilt.

Gr. Lysbeth

Rita zei

Spannend allemaal een ander thuis en een nieuwe quilt. Volgens mij heb jij weer een fijne dag. Gr, Rita

Anoniem zei

What a wonderful gift Ingrid. You certainly deserve it!

Unknown zei

Heel goed nieuws en hoop voor U en je gezin dat het door gaat en je een thuis heb waar je lekker kan quilten .
De quilt is een nieuwe start veel succes met je nieuwe uitdaging en met het huis.
Groetjes Marijke (Belgie)

Anoniem zei

Helemaal te gek, het is je zo gegund! Ga jij maar lekker dagdromen bij je nieuwe quilt. Heerlijk dagje toegewenst.
Lianne

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Duimen dus, maar als ik je blog zo lees moet je al heel ver zijn met onderhandelen!!!!
Ik duim met je mee dat het nu echt gaat lukken……
groetjes
Wietske

bep zei

't zal toch helemaal fijn zijn als je weer een huisje zou krijgen,
een mooie quilt en een mooie dag gewenst,
Bep

KijkDaarIs zei

Ik ga héel hard duimen voor je "thuis" en deze quilt is een plaatje...ik zag het patroon vandeweek langs komen ...en het begon wel ietsie te kriebelen.....
Fijne dag...

quiltingmieke zei

piep oh wat ben ik verliefd op deze quilt....hij gaat op mijn verjaardagslijstje, dat is beslist,
prachtige blokjes meid, en jou thuis...zaaalig knuf

susana zei

Ik duim voor je ' stonefield' huisje!!
Hoop dat je niet al te lang in spanning zit,
Doeiii

Wilma zei

Wat een leuk nieuws Ingrid.
Ik hoop dat alles goed komt en dat jullie in alle wijsheid een fijn, warm eigen thuis krijgen. Waar zoveel, wat jullie dierbaar is een eigen plekje zal krijgen.
En veel plezier met het maken van die mooie " Stonefield.Quilt" . Ziet er prachtig uit en ongetwijfeld maak jij er iets moois van.
Heel fijne dag en vooral veel plezier, en zoals het al zovaak is gezegd. : Alles komt goed!
Liefs Wilma

Bernadette van gils zei

Spannend zeg, hoop dat je gauw iets,weet over je nieuwe thuis. Duim me lam voor je. En wat ga je weer een mooie quilt maken, veel plezier met lapjes zoeken
Groetjes
Bernadette

Unknown zei

Oh Ingrid, ik duim zo hard voor je mee, ook wij zijn pas verhuisd van een voorlopig huis (wat jaren bleek te duren) naar onze 'thuis' en het is zalig! Ik gun het jouw ook van harte, liefs, Sonja

Annelies zei

Spannende tijden, maar ook een leuke quilt om af te leiden. Succes !

Anoniem zei

Succes met jullie, hopelijk, nieuwe thuis. Een prachtige quilt ga je weer maken.
Een fijne dag, groetjes,
Jetta

Phyllis zei

Ai, dat is een serieus mooi quiltpatroon en wat een lief cadeau! Leuk om dit weer te volgen.

Sieneke zei

Och ik hoop zo dat dit huis jullie thuis zal worden .je eerste blokjes zijn leuk
Succes met alles
Gr sieneke

Joke zei

Zou geweldig zijn om nu een vast plekje te vinden! Ik gun het jullie van harte!!

Nicky zei

goedemorgen Goofy :) en Bregje natuurlijk, ooooh wat leuk dat je een 'thuis' gevonden hebt, kijk er al naar uit om te zien hoe je er weer een gezellig huissie van gaat maken, en de quilt, whaaaaaaaaaaaa, ben direct 'flieft' ga deze direct doormailen naar mijn quiltenmoeke, ze zal er ook direct 'flieft' op worden, we gaan samen beginnen aan de dollies , dikke knuffel uit Belgie, vero xxx

sylvia zei

wat zal het heerlijk zijn als al jouw mooie, met liefde gemaakte quilts eindelijk weer een eigen huis krijgen!! Met jullie erbij dan, he.......grijns!!!
Succes. groetjes, Syl

Carolien zei

Spannend, ik hoop dat het gaat lukken met je Thuis!!!

Ineke zei

Prachtige quilt en nu al met een verhaal!

Duim voor jullie!

Liefs, Ineke

Quilting Moesje zei

Veel geluk gewenst voor jullie nieuwe (t)huis!
het patroon ziet er erg lief en leuk uit:0))

Groetjes,
Simone

Kleine Vingers zei

Hoop dat je binnenkort weer lekker in een thuis woont! En de stonefield quilt is prachtig. Ik had er al eerder wat over gelezen op de blog van Susan. Zeker een quilt voor mijn verlanglijstje
Groetjes

Tilly zei

Spannend, hoop dat het huis gaat lukken voor jullie. En de quilt, daar was ik al helemaal weg van, veel plezier ermee. groetjes Tily

OmaSannie zei

Ohhh wat SUPER voor het nieuwe huis!!! En ik ben helemaal verliefd op het patroon van de prachtige quilt... zoooooo mooi zucht...

Shirley zei

Lovely new pattern and I am sure that before long you will have created something very beautiful. Good luck with the hone search.

Heleni zei

Ik zal voor je duimen dat het goed gaat komen met je nieuwe thuis.
Daar zal dit quilt helemaal op haar plek zijn. Wat een beauty hè.

Unknown zei

Heerlijk, jou kast met lapjes, een lust voor het oog. En wat fijn als je straks weer eindelijk echt je eigen plekje hebt waarvan je dan ook weet dat het niet "tijdelijk" is maar voor lang.
Super hoor. Een geweldig patroon ook de nieuwe quilt die je gaat maken.

Lieve groetjes,
Linda

Anoniem zei

Oh wat ben ik blij voor jullie wanneer het "T"huis doorgaat. En wat een prachtig patroon kreeg je cadeau. Helemaal jouw smaak. En wat ben je al lekker bezig. Nog een hele fijne dag wenst je Wilma

Elza zei

Wat spannend allemaal met je "thuis" ga maar lekker verder rommelen en dromen.
Pracht van een patroon zal wel weer een heel erg mooie quilt worden.
We duimen voor jullie.

Wilma Kuin zei

Wat spannend!! Ondertussen lekker bezig zijn met je lapjes en dromen van een thuis,...

Anoniem zei

Wat een geweldig bericht en wat een mooie quilt gaat dat worden, heel veel succes met beide. Bep.

christine zei

naar een hele lange tijd eindelijk je eigen onderkomen . waar je heerlijk je eigen leven weer kan leiden met je maatje en kids ook al zijn ze allemaal uit huis het is voor hun ook lekker een echt thuiskomen te hebben. en ja die quilt wat zal ik zeggen hihihi hij is super mooi !

Christine p/s ik ga het eerste blokje quilten van de dj

Unknown zei

Proficiat met je nieuwe Thuis. Lijkt me heerlijk.
Je gaat hem vast weer super inrichten. Ik geniet altijd op een wonderlijke manier van de foto's van je huis van nu, het ziet er ZO gezellig uit.
De quilt lijkt me de MAX! Alleen : ziet er bijzonder moeilijk uit. Veel plezier ermee!

Brigittte

Anoniem zei

Ohh wat spannend zeg!
Maar wel een goed gevoel......dat "thuisgevoel" Hoop dat snel duidelijk is of het definitief doorgaat. En wat ga je een mooie quilt maken, echt super!
Groetjes Patricia

FLR zei

Ooohhh....wat wens ik je een gezellig ´home´ voor jezelf, je dierbaren en je lapjes! Veel succes met wachten....da´s best moeilijk......
En wat een geweldig kado!! Bofkont!!! Dat wordt een mooi nieuw project voor in je ´nieuwe thuis´
(zw)aaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Francisca en Ubu

Anoniem zei

Oh Wat Heerlijk. GEFELICITEERD HOOR SUPERGOOF!!!!!!!!!!!!
Succes met de quilt.... dan gaan de nieuwe-huis-toch-wel-heel-spannend-vlinders in je buik vanzelf even wat rusten.... Succes met ALLES. Warme groet, Annette

Wilma zei

Ik zal heel hard boor je duimen!
Ondertussen heb jij de perfecte afleiding gevonden. Prachtig die Stonefields quilt.

corrie zei

Wat een spannend vooruit zicht ik zal ook voor je duimen dat het weer een thuis voor jou en je gezin word en wat een schitterende quilt voor een nieuw thuis
Liefs geluk en groetjes corrie van drunen

Unknown zei

Spannend, en ik hoop heel erg dat het deze keer gewoon door gaat :)
En die quilt......(ik heb een kwijlbakje nodig)

Ageeth Dorsman zei

Wat moet je nu onrustig zijn, nu je misschien een echt thuis gaat krijgen... Ik zou alleen al van het patroon van deze quilt bijzonder onrustig worden (wat een beauty!). Ik hoop, dat beide dingen doorgaan: het huis, en de quilt, die je gaat maken, kunnen wij van beide meegenieten.
En een betere afleiding in onrustige tijden is er niet dan plannetjes maken voor een nieuwe quilt!
Groetjes van Ageeth

Marjolein Ztm zei

Ik zal voor je duimen dat het doorgaat met het THUIS.
De quilt vind ik erg leuk. Ben benieuwd naar de vorderingen.
In de supermarkt is een strijkspray (pomp) te koop en daar kun je heel goed de kreukels mee wegstrijken. Veel beter dan met water. en het is een pompsysteem, dus weinig last van verstoppingen en onbruikbare sprays.

Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

Deb @ Frugal Little Bungalow zei

A beautiful quilt pattern and gift ! :) And the home news is wonderful too :)

Annie zei

T H U I S, ik wens het je van harte toe !!!
Wat heerlijk om met die mooie quilt bezig te zijn.
Groetjes, Annie.

jolanda zei

Heerlijk weer een 'thuis'!! Ik hoop dat het allemaal lukken gaat voor jullie!
Welke quilt is nou de Stonefields quilt? Ik zie op het ene plaatje een quilt met bloempjes en een konijntje en zo en op de andere foto een quilt met veel blokjes... of ben ik nu in de war??

katrien zei

Ik hoop dat je nieuwe thuis doorgaat.
Mooi project ben je begonnen.

Vlijtige Handjes zei

Een thuis is niet zomaar iets. Het komt er aan.....heerlijk. Een prachtige quilt om te maken Ingrid. Nu al speciaal en zeker in jullie nieuwe Thuis!

Saskia Smit zei

Goof die lapjes strijkt? Dat moet een bijzondere quilt worden!
Gefeliciteerd met je bijna thuis huis.

Diana zei

Wat heerlijk een nieuw thuis. Ik begrijp precies hoe fijn het is dat je dan bij al je spullen kan en de ruimte hebt (sinds ik bij mijn lief ben komen wonen is het huis voortdurend in verbouwing en daardoor ben ik ook regelmatig wat kwijt en vind ik onverwachts dingen terug en na 6 jaar komt nu het einde in zicht). Ik hoop zo voor je dat het doorgaat. Dat patroon had ik ook al ergens voorbij zien komen en ik weet zeker dat het een schitterende quilt wordt!

frameless mind zei

Mooi vooruitzicht heb je. Hopelijk komt het goed.
De quilt ziet er erg leuk uit!

Floor zei

Wat spannend! Hoop voor jullie dat het nieuwe thuis door gaat, want het lijkt me heerlijk om al je vertrouwede spulletjes eindelijk uit de opslag te kunnen halen.
En dan een mooi nieuw patroon gekregen voor een echte "thuisquilt".
Alleen zie ik twee verschillende foto's van de quilt, vraag me af welke het nu is.
Veel plezier met lapjes uitzoeken, altijd een heerlijk werkje.

Krista Driessens zei

Home is where the heart is! Succes Ingrid!

Annelein zei

Wat heerlijk, straks weer een thuis. En wat een lief begin van een quilt met een verhaal wat zo echt bij Goof hoort....*Ü*

Geckoboxes zei

Oh, ik kan het me zo goed voorstellen dat je nu even verstrooiing nodig hebt in afwachting of jullie droomhuis door zal gaan. Ik moet nog een paar jaar wachten voordat deze wens voor mij in vervulling gaat, een huis waar de kinderen kunnen komen logeren met hun geliefden, waar ik mijn spulletjes weer om mij heen mag hebben. Deze quilt is perfect voor jou om deze spannende tijd te overbruggen. Toi toi toi! ;)

Ineke Original zei

Leuk, leuk, leuk! Hoe heb je hem weer gevonden?!!

Unknown zei

what a beautiful quilt! Can you tell where to find the pattern ?I´m in love with this quilt.
And thank you for your blog, you´re such an inspiration.