maandag 31 maart 2014

"Het Cathedraaltje"


In het weekend ben ik sinds kort aan het ramen lappen.


Alle lege witte vakjes worden dan voorzien van een gezellig blauw stofje.
Het Cathedral Windows lapje groeit & groeit, 
het lapje wordt nu al zo groot,
dat in 't weekend niet alle raampjes gelapt kunnen worden.
Daardoor zijn er nog wat vakjes wit gebleven.


Zie je wel?
Daar boven, en aan de onderkant.
Dat is nog een leuk werkje om te doen,
in wat verloren kwartiertjes.


Verloren kwartiertjes???
Heb je die dan Goof??
Tja,...

Fijne maandag allemaal,
en

21 opmerkingen:

Annelies zei

Een prachtige lap !!

Marguerite zei

Wat mooi en zulke ieniemienie blokjes.
Ohhhh wat knap!!

Marian zei

Het is prachtig, zo leuk en dan ook nog in mijn favoriete kleur. Het kan mij niet blauw genoeg zijn :-)

Anoniem zei

I am still amazed how fast with your work you are! Your cathedral windows are beautiful, and in my favorite color combinations.
Have a great week,
Jana

Unknown zei

Haha, volgens mij vind je die wel ergens, die verloren kwartiertjes, gewoon goed zoeken ;)
Prachtig werk laat je ons hier weer zien,
fijne week, liefs, Sonja

Wilma Kuin zei

Wat ziet het er ontzettend mooi uit!!
Zet dit op mijn lijstje voor ooit!!

Bernadette van gils zei

Mooi geworden, hoop dat de mijne ooit ook zo mooi worden
fijne maandag
Groetjes
Bernadette

Martine zei

Leuk blokje om een quilt van te maken.

quiltingmieke zei

piep, dat lukt je vast, knuf

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend quilt
Groetjes uit Zweden

mieke zei

Het is steeds mooier aan het worden.
grtjs Mieke

Maria zei

Prachtig, bedankt om dit alweer met ons te delen, jij kan alles aan, ik zit nu te zwoegen op een naam (Sofie ) te appliceren op de 10 tinten grijsquilt.

Annemieke zei

Hij wordt erg mooi. De maat van een blokje is best klein denk ik? Ik maakte eens (misschien wel 15 jaar geleden ) een soort cathedral window quilt maar dan op de machine. Die blokken zijn 10 bij 10cm, ongeveer. Het handigste vond ik wel dat toen de blokjes klaar waren er ook niets meer hoeft, geen gequilt of randjes afwerken...misschien maak ik er nog eens een;) Ik vind jouw kleuren echt super!
Groetjes
Annemieke

Quiltlia zei

Leuk om de vorderingen te zien ,het schiet al lekker op .
Groetjes Lia

Marijke zei

O zoooo mooooi!!!
groetjes van Marijke

betty prins zei

Je raampjes zien er werkelijk spectaculair uit, ben benieuwd hoe groot de quilt uiteindelijk worden zal..

Anoniem zei

Ik hou van het effect van de "cathedral windows at the window " , schitternd gewoon. Je vind zeker wel ergens een gaatje om de gaatjes ook op te vullen .
Groetjes
Gerd

Marianne Gooren zei

Oh nou was ik de enige die dacht dat je met bruine kleuren aan de gang was gegaan? Pas bij je laatste foto zag ik dat het om je blauwe Cathedral Window ging! Ben ik nou zo ultra-blond??? Ik vind dit Cathedral Window blok trouwens geweldig om te maken, en ik geloof dat jij er ook plezier aan beleeft... Ja toch?
Knuf van mij,
Marianne

Hermie zei

Ziet ef super uit

AnneClaudine zei

Geweldig mooi effect met al je raampjes. Het wordt prachtig! Ik ben zelf ook verzot op de cathedral window techniek....

Deb @ Frugal Little Bungalow zei

It is fun to watch this grow :)