zondag 17 mei 2015

"Juffrouw Margootje Wek Service,..."


Ramen Lappen,
ik ben er druk mee.

Wanneer ik dat doe?
Vroeg in de ochtend,
want ik heb immers de speciale Juffrouw Margootje Wek Service,
 die me om 
half 6 wakker maakt.

En weet je wat,
dat vroege tijdstip is alleen maar fijn.
want,
het ene na het andere  raampje wordt gelapt,


terwijl Margootje de dolle 5 minuten heeft.

te snel voor het fototoestel,...

Ze buitelt om me heen,
met haar bot, opa-sok en flos.
Weet niet welke te kiezen,
maar gelukkig hoeft dat niet,


want als ze met het bot bezig is,
wordt ze ineens aangevallen door de opa-sok,
en als ze beiden onder controle heeft komt daar ineens vanuit het niets 
de flos aangesprongen.
Wie dat doet?
Geen idee.
Ikke niet.


 ik ben immers bezig met m'n Ramenlappie.
dat nu zo groot wordt,
ik geniet ervan.


Ben er nu ruim een jaar mee aan de gang,
en wat wordt deze Cathedral Windows Quilt mooi en ook zwaar.
Hij voelt heerlijk aan,
al echt,
 als een quilt.

Er zitten allerlei lieve leuke lapjes in,...
een bloempjen van Dorien,
een jaren 30 bolletje van Josephine,
een oud kussensloopstukje van Annemieke,
'n lapje waar ik toch in ben gaan knippen,...
en,
 het blauwe bloemenstreepje van Renate,...
:o)

Al die verhaaltjes met foto's over het Ramenlappie,
werken blijkbaar toch aanstekelijk,
want.
menigeen wil leren Ramen lappen van Quilt Juffie Goof (ikke),
en vraagt,
 aan de quiltwinkel in de buurt of dat misschien mogelijk is.
Hoe ik dat weet?
Omdat ik dan een mailtje krijg of ik wil/kan komen.
:o)


Aanstaande vrijdag Ramen Lappen bij Atelier Hartendief in Almen, en over 2 weken?

Een heleboel quilters gaan deze zomer Ramen Lappen.
GAAF hoor,
en wat dacht je wat?
Ook in de herfst.
:o)

een Ramenlappie dat tegen het licht in gehouden wordt geeft Cathedral Windows,...

Als jij dat ook wil meemaken, 
kijk dan eens rechts op dit blog.
Daar vind je een lijstje met alle quiltwinkels,
 waar ik de workshop Ramen Lappen met aansluitend op die dag 'n kleine Supergoof Trunkshow geef.
Een show & tell van al die quilts die gemaakt zijn van 1 enkel patroontje, zoals de klosjes, kleine mandjes, grote mandjes, de 6.552 vingerhoedjes en de sterretjes,...
ZO LEUK zo'n hele dag uit van 10 tot 4.

En weet je wat?
Er is 'n quiltwinkel bij gekomen,
GAAF,

Nog even,...
en Heel Holland Lapt.
;o)

In datzelfde lijstje kun je trouwens ook de winkels vinden waar ik een grote Supergoof Trunkshow mag doen.
Ook heel GAAF & GEZELLIG.
;o)


Fijne zondag allemaal,
ik ga Margootje zoeken,
want,
 het is ineens verdacht stil in huis geworden,...
;o)

19 opmerkingen:

quiltingmieke zei

Piep goedemorgend ramelapje en Miss Margootje... Ola 5u30 zou een hond voor mij zijn.., mn uur dat ik op sta gewoonlijk..
Heb fijne dag meid en ik oktober kom ik lekker Trunken in Etten-Leur
Knufknuf😀😀mieke on the ✈️✈️

Flickenstichlerin zei

What a wonderful quilt Ingrid.
Greetings,
Sylvia

Jeanneke zei

Gaaf Goof!

Corina zei

Prachtig!

Heleni zei

Tsjonge wat ben je vroeg. Of eigenlijk Margootje.
In het begin was Morris ook zo vroeg. Even plassen en hup, we gingen allebei weer terug in ons mandje. Tegenwoordig wacht hij netjes af wanneer ik uit bed kom. En dan komt hij ook met alle speelspul naar me toe en kijkt me verwachtingsvol aan....
Maar dit vrouwtje is eigenlijk niet zo'n vroege vogel maar wel een late vogel.

Fijne zondag met de ramenlapperij. Wat is 't mooi hè.

Unknown zei

Ingrid,wat leuk dat straks heel Nederland een quilt van ramenlappen aan het maken is.Wanneer je weer in Amerika komt,dan hebben het vast weer over die vrouw ui Nederland(net als bij je klosjes quilt).Onze Bram houdt van uitslapen,ik ben altijd vroeg dus kan eerst quilten en daarna wandelen.

Marja zei

Haha, hoef je er niet vroeg uit voor je kinderen is het wel voor de beesten. Bij ons krijgen de dieren buiten door de weeks altijd om een uur of 6 hun voer. Op zondag mag dat wel eens 7 uur worden, dan staat Sjakie al een half uur heel hoog HIHIHIHIHIHIIIIII te roepen:) Kunnen echt wel klok kijken die beesten;)
Wat is inmiddels de afmeting van je 'Raam'?

Groet,

Bernadette van gils zei

Zo Margootje is er vroeg bij en dan ook meteen zo actief. De ramenlappen was al mooi toen ik hem de laatste keren gezien heb maar hij wordt steeds mooier . Ben benieuwd hoe groot hij nu is
Fijne zondag en geniet van alle ramenlap- en trunkshows die nog in het verschiet liggen
Groetjes voor jou en een aai voor Margootje
Bernadette

Annelies zei

Een zeer indrukwekkende lap inmiddels !

Anoniem zei

Marina 's quiltcorner zal een bijzondere ervaring voor je worden.!!!
Succes Mies.

Gert zei

Dat is heerlijk wakker worden zo, lijkt mij. Enne: ik kom eindelijk een keer naar je Trunkshow hoor, ik heb mij opgegeven bij Marina in Den Dolder. Tot dan!

Sparky zei

oh my word this is so elegant, impressive out of this world beautiful. mdm samm Canada

marijna zei

Leuk dat iedereen van jou wil leren ramen lappen! Ach toch, die Margootje die door het dolle heen is! Nog een gezellige dag.

Anoniem zei

Wat wordt die toch mooi en groot Ingrid en prachtig dat jij iedereen aan de vingerhoedjes, de klosjes en nu weer aan het ramenlappen krijgt. Fijne dag nog Groetjes Wilma

Bezig Plus zei

Oh wat wordt deze quilt een pracht! Veel steekjesplezier in de vroege uurtjes,
Groetjes van huis tot huis,
Anje.

Ineke Original zei

Ik ben zo blij voor je dat het een succes is geworden. Geen baan.....toch een baan!

Rina Mason zei

This has to be one of the most beautiful quilts I have ever seen. The blues make it look so calming and delicate but I know from making one that they are heavy. I love how you've placed the fabrics, it's just stunning.

OmaSannie zei

Moet nog even wachten tot oktober want dan kom ik leren lappen bij atelier Hartendief maar heb nog wel even de tijd om vast lapjes te verzamelen want je hebt me op een dwaalspoor gezet door jouw plastic tasje van vandaag.....
Liefs San.

Annemieke zei

Heerlijk zo lekker vroeg al aan je raampjes werken met Margootje als gezelschap;) Hij wordt erg mooi en gaaf dat je t blauwe streepje bent gaan gebruiken. Past mooi!!
Groetjes
Annemieke