dinsdag 26 mei 2015

"Om 6 uur,..."


Kleine Muis?
Waar zit je??

Ik ben hier, 
klinkt het gesmoord.


Goof kijkt eens goed,
en ziet warempel 'n paar muizenvoetjes,
 uit een laatje steken,...

Kleine Muis,
wat ben jij nou aan het doen?


Ik ben een duik aan het nemen, 
Goof.
In de Lapjeskast,
dat zie je toch?

En,
ja hoor,
Kleine Muis maakt een sprongetje,
en hup,
daar gaat hij weer,...
het laatje in.


Maar Kleine Muis,
waarom doe je dat toch allemaal?
Vraagt Goof,
die zelf net uit bed komt,...
Het is namelijk nog echt heel erg vroeg,...
Ondertussen,
hoort ze Kleine Muis zachtjes zuchten,
nee,...
helemaal niks,...
en dan heel wanhopig,
dat kan toch niet.

Opeens steekt hij zijn koppie boven 't laatje uit.


Goof,
ik ben aan het speuren,
naar rode en witte diamantenlapjes,
en,
 ik zie er helemaal geen eentje.
Hoe kan dat nou?

Geen idee,
zegt Goof,...

Kleine Muis klautert het laatje uit,
en zegt,..
dan zit er maar één dingetje op,
 Goof.

Wat dan Kleine Muis?


We MOETEN lapjes gaan kopen.
Daar,
 zegt Lapjesjunk Goof geen nee tegen,...
;o)

Op naar de Buurvrouw.


NEE HÈ.
De quiltwinkel is DICHT.

Maar Kleine Muis.
Wat had je dan gedacht?
Het is 6 uur in de ochtend.

O.
zegt Kleine Muis beteuterd.
Dat wist ik niet,...

We moeten nog ontbijten,
Margootje uitlaten,
Foep & de Poezenbeesten verzorgen.
Spierballenzoon uit bed slepen,
Administratie bijwerken,
en,
 wat stofzuigen & schoonmaken.

Maar weet je wat?
Daarna gaan we,
als Buurvrouw de quiltwinkel open heeft gedaan.



Okidoki.
En,
 dan mag ik uitzoeken,
hè Goof?

Is goed Kleine Muis.

En,
zo komt het dat er 'n paar uurtjes later,
 een kleine Muis in de quiltwinkel rond huppelt.
En Goof?

Goof die denkt,
natuurlijk heb ik nog heel veel rode en witte lapjes,
ze liggen gewoon ergens anders.
Maar ik zeg niks,...
ssst,...
;o)

Fijne dinsdag,
en


14 opmerkingen:

Phyllis zei

He ja, gezellig, bij de buuf in de quiltwinkel :-) !

Wilma Kuin zei

Kleine muis... wat heerlijk om lapjes te zoeken bij de buuf. Vergeet je niet om Goof een grote mand mee te geven voor al die lapjes? ;-)

Bernadette van gils zei

Zo zo Kleine Muis jij bent vroeg wakker!! En Supergoof geen lapjes meer, waarom geloof ik dat nou niet helemaal?
Maar lapjes bijkopen is altijd gezellig en zeker bij de buurvrouw. Veel plezier met zoeken samen en doe de buurvrouw de groetjes.
fijne dinsdag
Bernadette

quiltingmieke zei

piep, hihi Goof jij bent een geluksvogel met zo een muis en de winkel naast de deur
en zal die buurvrouw nuntoch wel net mooie rode en witte lapjes hebben
meneer muis toon je ons snel de buit?

Marjolein den Boer zei

Elk excuus voor nieuwe lapjes is een goed excuus ;-) Geniet ervan!

Marjo zei

Wat slim van je om die lapjes ergens anders op te bergen. Nu heb je een mooi excuus om samen met meneer muis op jacht te gaan naar nieuwe lapjes. Veel plezier bij de buurvrouw en ben benieuwd wat meneer muis je laat kopen. groetjes, Marjo

Unknown zei

Ik snap kleine muis heel goed :-)

Maria zei

Jij en kleine muis maken mijn dag alweer goed, je bent een geboren vertelster, bedankt !!

marijna zei

Kleine muis houd je wel lekker bezig! Gezellig verhaaltje weer.

Sparky zei

thank you for the sweet chuckles....love your wee mouse..

OmaSannie zei

Leuk,leuk,leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wilma zei

Hihihi niks zeggen, kleine muis heeft net zo veel plezier! ;-)

Quilting Moesje zei

:0))))

mams logboek zei

Heeft kleine muis soms ergens familie die bij mij wil komen wonen? ;-))))

Groetjes
Gerd