zondag 3 mei 2015

"Oude Dancing Dollies Plaatjes"


Deze Goof (ikke) zit er al maanden tegenaan te hikken.


Waar tegen?


Nou,
tegen de hexagonnenrand van de Stonefields quilt.


Ik heb alle blokjes al lang af,...


maar die hexagonnen,...


ik heb er gewoon geen zin in om ze te maken,...


Ik denk de hele tijd,...


AL WEER AL DIE HEXJES,....


ik heb er immers al zo veel gemaakt,


toen,


lang geleden,


voor de Dancing Dollies 


oftewel de Swan Lake naar een patroon van Susan Smith.


De Dancing Dollies die ik gemaakt heb voor een hele Lieve Schat,


die er elke dag en nacht heel veel van geniet.


De Dancing Dollies die ik, 


nooit mee neem naar een Supergoof Trunkshow,

bij meneer en mevrouw Stegeman in Rouveen voor de achterkantstof

gewoon omdat ik niet wil, 


dat die hele Lieve Schat, 


 ook maar een dagje,
zonder haar Dancing Dollies zit.


En weet je,...
nu zit ik te kijken naar alle oude foto's,...


alle plaatjes van toen,...
met de hexjes en ook met Bregje,...


en dan denk ik de hele tijd,
wat zijn die hexjes leuk,...


echt heel leuk,
en natuurlijk ook,


wat mis ik Bregje toch,...


Maar,
om een lang fotoverhaal kort te maken.


Ik wilde uitleggen,
 waarom,
ik absoluut geen zin heb in de hexagonnenrand van de Stonefields,....


Maar door al die foto's wil ik weer hexjes maken.
*ZUCHT*
Goof toch,...
;o)

Bovenstaande plaatjes zijn allemaal gemaakt door mijzelf,
gedurende het hele maakproces van de quilt.
Wanneer deze quilt af was?
Ik weet het niet zeker,
en heb ook geen zin om het op te zoeken,...
maar ik dacht,
zo uit m'n blote hoofd,..
eind 2012,...

Fijne zondag allemaal,
en





26 opmerkingen:

Anoniem zei

oooooooooohhh je maakt er toch ook echt een lief paradijsje van heee en al je schatten mogen meedelen/genieten ...super :)
fijne dag!! hilly

Anoniem zei

I love this quilt so much. It was nice to see a photo of Bregje, I miss her too. Beautiful photos Ingrid. Have a lovely Sunday.

Heleni zei

Wat kan ik me voorstellen dat je er geen zin in hebt....je bent er klaar mee!
Maar wel zonde om niet zo'n prachtige rand langs je stonefields te maken. Je zult er vast wel iets op vinden....!
Wat leuk om Bregje weer eens te zien. De schat!
Fijne zondag.

Elza zei

Dan maak je toch een andere mooie rand langs je stonefields. Laat je die hexen maar lekker zitten. Groetjes en we zien wel wat je echt doet. Fijne zondag ELza.

Annelies zei

Het hoeft toch geen hexagonnenrand te worden. Je kunt zelf iets anders bedenken. Wil je het wel heel graag, dan een paar per dag misschien ? Succes.

mieke zei

Ik sluit me bij Elza en Annelies aan, het mag gerust iets anders zijn.
Jij hebt fantasie genoeg. Gewoon nog even op broeden. Succes, gaat vast en zeker een oplossing voor komen.
grtjs Mieke

corrie zei

Ach lieve ingrid ik begrijp het wel maar misschien komt de dag vanzelf weer hij is ook prachtig je dancing dollies die gekoesterd word en de herinneringen samen met lieve bregje
hele fijne zondag ingrid
P.s heb ook al heel wat hexjes af van jou mooie ooievaarshuis

Unknown zei

En als je dan ziet hoe leuk die hexagonnetjes weer worden..... dan krijg je er toch vanzelf weer zin in?

Monica zei

Wat was/is hij toch leuk hè die dancing dollies. Hoe je rand van de Stonefields ook gaat doen, ik weet zeker dat hij heel mooi gaat worden

Rita zei

En wat is het toch een mooie quilt de Dancing Dollies en als je straks weer al die hexjes hebt gemaakt dan heb je weer zo'n hele mooie quilt gemaakt. Je kunt het en anders.... Gewoon een andere rand bedenken. Fijne zondag

Margot zei

Wat een feestje ! , om die dancing dollies , en om de vereeuwigde Bregje
te zien !!!! Een goeie tip voor de Hexies nodig ?
Je kunt ze laten maken door je collega quilter's ????
Gooi maar een lapje deze kant op en ik maak ze zo voor je !!!!
Maar ....als je een andere rand bedenkt dan is dat ook *H*E*E*L*
apart !!!
Fijne quilt zondag en een pootje voor Margootje !!!!

helen zei

I always admired and loved this quilt :
the colors, details, laces, backing, too, everything is perfect
and perfectly together! Congratulations!
(And I would love to have a fabric-store like Mrs. Stegeman's, nearby, too!!)
Best wishes!

helen zei

... and I am looking forward to see the solution you will find for the border of your
Stonefields-quilt!

Unknown zei

Mooi Ingrid al die foto's! En jou kennende wordt de Stonefield een uniek exemplaar. Fijne dag!

Anoniem zei

Weer een mooie verhaal en mooie foto's. Merci Ingrid.

OmaSannie zei

Lieve Ingrid,
Dit verhaal lezende, doe mij beseffen dat ik nog steeds een halve dancing dolly's heb liggen omdat ik de hexies ook even zat was...En omdat ik momenteel the Welsh beauty aan het quilten ben en onderwijl ook nog The Cornelian heb liggen waar ik af en toe ook aan zit en ook uit heel veel hexies bestaat...... Maar vooral maakt het mij een beetje wankel omdat ik onze Harry ook zo erg mis..... zucht.... fijne zondag, liefs San.

Karen - Quilts...etc. zei

what a wonderful looking quilt, so original, thank you for sharing your process step step how this quilt grew. it really looks quite wonderful.

paulette zei

Absolutely STUNNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

frameless mind zei

Leuk om die prachtige Dancing Dollies nog eens te zien! Je hebt weer zó mooi je eigen draai aan dit patroon gegeven. Echt een quilt om te koesteren!!!

Flickenstichlerin zei

Oh wow, what a wonderful quilt, dancing Dollies, just gorgeous.
Greetings,
Sylvia

Unknown zei

Dear Ingrid, this quilt is gorgeous!!!! A stunning work, I'm totally speechless.
Greetings Karina

BezigeBijMirjam zei

Ha Ingrid,

Ik kan me indenken dat je door het zien van jouw eigen Swan Lake, Dancing Dolliesquilt, weer helemaal gemotiveerd raak om toch de hexagonnetjes te gaan maken. Fijne dag!

KijkDaarIs zei

pffftttt je laat me schrikken ..hexjes niet leuk ??????
gelukkig het loopt goed af..door al die lieve kleine bloemetjes op je dancing dollies !!!!
HAPPY...!!!!!!

audrey zei

Such a lovely quilt. Your pictures make me smile.:)

Anoniem zei

Of hoe je jezelf weer zin doet krijgen ;-) ....goed gevonden trouwens , moet ik ook eens uitproberen. Leuke platjes van al dat moois!
Groetjes
Gerd

Annemieke zei

Ben blij dat je hem weer eens laat zien, al is het met een andere reden;) Ik vind hem nog steeds erg mooi en Bregje héél lief. Ik kan me voorstellen dat je haar mist. Ze zag er altijd uit alsof ze nog geen vlieg kwaad deed. Soms moet iets een tijdje liggen om een goede oplossing te krijgen toch? Ik vind het best wat je eraan maakt, misschien wel iets speciaal 'Supergoofigs'.
Groetjes
Annemieke