dinsdag 6 november 2018

"Quilt Vitamientjes"


Kom op Goof,
ik zit al zo lang te wachten,..
vertel nou eens hoe het ging dit weekend,
met de allereerste Japie dag & de Verwendag
bij Goof op Zolder.
Ik ben zo BENIEUWD.

Het was leuk,...
ZO LEUK.


En verder???
Heb ik van de Japie dag geen foto's,...
snif,...

Hoe dat komt?
Ja,
 quilt Juffie Goof is zo bezig met vertellen over de Japies,
dat ze helemaal niet denkt aan het maken van foto's
van het gezellige quiltcoconnetje,
een quilters eilandje,
ergens op een grote zolder in een oud Hanzestadje.

Op de Japie dag werden heel wat tips en wetenswaardigheden verteld aan de deelnemers.
Oooooo Goof doe jij dat zo.
Wat GAAF.
;o)


En op de Verwendag?
Daar kwamen geweldige quilts uit de tassen.
Het was meteen een zolder vol quiltschatten,...


woooh,...
de margootje quilt van Henny.
Wat GAAF.
En weet je wat,


ineens was daar bij mij ook het besef,
dat al die Margootje patroontjes & verhaaltjes,
die het afgelopen jaar ontstaan zijn aan die grote tafel op zolder,


dat die nu daar zijn in de Margootje quilttop van Henny.
Zo gaaf,
zo lief,
zo speciaal,
zo mooi.
Echt Genieten.

En het Genieten ging door,...
kijk eens,....



De eerste quilt.
Zo mooi met al die verschillende lapjes.
Hier word je blij van.
:o)

En,...
wat dacht je van Ramen Lappen,...



Geen lappie, maar een enorme LAP.
En dan heb je het over,.
hoe zou jij het afwerken?
met een biesje?
Of met een kantje?


Nog even over nadenken.
En wie was er ook?
FOEP van Henny.


Helemaal af.
Helemaal zelf doorgequilt.
Zo lief & mooi.
:o)

En verder?
Was er nog veel meer te zien en beleven.
En werden er gedachten uitgewisseld,...
gewoon gezellig.

En toen iedereen naar huis was,
vol quilt energie.
Toen bleef er een klein ukkie achter.
Een piep piep piep klein Japie.
Speciaal gemaakt door een hele lieve Schat.


Lief heh,...

Dat was het weer voor deze keer.
Heel veel beterschap en 'n dikke knuffel voor de lieve Schatten die er door ziekte dit weekend niet bij konden zijn.
XX

En,
mocht jij nu denken ik wil ook op die zolder zitten?
er is een nieuwe verwendag bij gekomen.

Omdat niet iedereen op internet vermeld wil worden,
zie je geen quilters en ook geen namen,
maar als jij graag,
en dat kan ik me heel goed voorstellen,
jouw naam bij jouw quilt wilt hebben,
geef het dan even door,
dan doe ik dat.
;o)

Fijne dinsdag,
en


6 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Heerlijk zo'n verwendag! En wat hebben de dames mooie quilts geshowd! 🤗

Annelies zei

Ik kan me voorstellen dat het op zo'n moment bruist van energie. Heerlijk !

Bernadette van gils zei

Oh wat een prachtige quilts hadden dee dames mee. Respect ook voor de eerste quilt met al die kleine stukje.
Had ze graag gezien maar wie weet in de toekomst.
Groetjes
Bernadette

Floor zei

Wat een superlief Japie heb je gekregen! Beertje kijkt er vol verwondering naar.

OmaSannie zei

Ohhhhhhhhhh wat ziet het er allemaal prachtig uit en dat schaapje in haar stolpje, zo mooi.

LIefs mijxxx

quiltlodge gerda zei

Heerlijk, heerlijk, HEERLIJK!!!! Al die foto's, de verhaaltjes; genieten!