maandag 12 november 2018

"Tips vanuit een QuiltThuis over afvallen & meer,..."


Dit is mijn uitzicht als ik achter m'n computer zit.
Mijn computer is gewoon een laptop,
dus kan mee 'wandelen' door het hele huis.

Maar dat gebeurt zelden,
mijn laptop houdt van zijn eigen plekkie,...

Als ik mailtjes beantwoord, of verstuur,...
patronen 'uitschrijf',...
verhaaltjes op m'n blog zet,...
op internet aan het koekeloeren ben,...
foto's op m'n laptop zet,...
dan vind je me hier.
nu ook,
met een grote beker thee.


Ik drink het afgelopen jaar heel veel.
En dan bedoel ik geen alcohol,
want wat dat betreft zul je me wel saai vinden.
Alcohol vind ik niet lekker.
Vroeger wel,
zo af en toe,
en in mijn studententijd wat meer,...
maar de afgelopen jaaaaaaaaren,....
niet.


Ik vind het niet lekker,
en wordt al teut van een kersenbonbon.

Maar om op dat drinken terug te komen.
Dat is wel een dingetje,
want dat vergeet ik gewoon.
En dat is niet goed voor je lijf.
Dus,
drink ik sinds begin februari van dit jaar,
standaard op vaste momenten op de dag,
gewoon 3 van die enorme bekers,
vaak met groene thee, 
 in de zomer liever water.
En,
iets wat ik altijd zo'n flauwekul vond,
dat van,..
drink eerst een glas water,
dan verdwijnt je hongergevoel,...
dat werkt nu wel.
Eindelijk.
Heeft ook jaaaaaren geduurt eerdat ik dat mocht meemaken,....


Dus,
voor iedereen die me mailt over hoe ik ruim 40 kilo afgevallen ben,
dit is echt een belangrijk verschil met hoe ik eerst door het leven ging.
In het begin,
was dat wel een dingetje,
al die bekers water en thee,
ik dacht ik kan de deur niet uit,
ik moet zo vaak plassen.
maar ook dat veranderd.
Je blaasinhoud wordt groter.
Zo dat weet je dan ook weer.
;o)


Even verder over quilts,
de Dronkemanspad,
want zo heet het patroon van de quilt op de eerste foto,
heel toepasselijk,...
is een favoriet behangetje.

En verder?

Nou,
waar ik ook zo van kan genieten,
dat is de Margootjequilt.


Elke keer als ik langs de slaapkamer loop,
en naar binnen kijk,
 denk ik wat schattig.
Wat vrolijk.
Wat lief.
En het bedenken, uitwerken en maken van deze quilt,
heeft mij ook heel erg geholpen bij het afvallen.
Toch even de gedachten verzetten,....
;o)

Deze week,
wordt de Margootjepost verstuurd.
Deel 3 alweer.
Dan zijn er quilters blij,
met deze vrolijke post.

En weet je?


Wellicht is het een leuk idee,
om voor Sinterklaas of Kerst,
 je moeder, vrouw, man,
Of jezelf?
Dat kan natuurlijk ook.
Zomaar een tip.


Fijne maandag allemaal,

o ja, mijn allerliefste mopperpot,
(en dan heb ik het niet over m'n teckelina die ik nog nooit heb horen mopperen)
zie verhaaltje van gisteren,
 was heel erg blij.
:o)



3 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Gezellig hoor alweer een verhaaltje.
En weer zulke leuke foto's van Margootje.
Veel drinken is altijd goed, behalve inderdaad alcohol 😁. Ik frink gemiffelf 2 lier water per dag en daarnaast af en toe thee.
Toch vind ik het een hele knappe prestatie dat je er 40 kilo af hebben het staat je zo prachtig. Nou is vaak op en neer naar je zolder en die mooie wandelingen met Margootje ook een goede manier om kilootjes kwijt te raken.
Bij mij helpt een hernia prima 😁😁 al 5,5 kilo eraf in 4 weken terwijl ik gewoon eet en alleen maar lig te niksen.
En wat fijn dat je mopperpot weer blij is 😍
Margootje makers heel veel plezier met de volgende blokken.
Fijne maandag allemaal.
Groetjes
Bernadette

BezigeBijMirjam zei

Dus toch weer meer thee drinken! Maar dan zonder chocolaatje!😉 Ha, ha! 🤗

wilma oud zei

Ha ha ha, je blogje over de mopperkont van gisteren, even dacht ik dat het over "MUIS" ging, maar begreep al snel dat het over je lieve DH ging. Wat dat afvallen betreft, nog steeds lof voor je geweldige prestatie en ja, dat van dat drinken is ook waar. Ook ik ben afgevallen en heb inmiddels mijn streefgewicht bereikt, maar heb het nu veel KOUDER dan toen die kilo's er nog aan zaten. Ik heb 4 eenpersoons quilts in de woonkamer liggen, maar kruip nu al onder 2 quilts tegelijk. Zo zie je maar waar onze hobby goed voor is. Fijne dag nog. Groetjes Wilma