maandag 21 december 2020

"Kerstperikelen & pakketjes"

 


Goedemorgen lieve allemaal,
je ziet me nu niet op deze foto,
want ik ben even opgestaan om speciaal een foto te maken van m'n thuiswerkplek.

Ik zit er nu weer wel,
terwijl ik dit verhaaltje aan het vertellen-schrijven-typen ben.
;o)

Dat vertellen-schrijven-typen gaat allemaal in 1 keer.
Geen concept verhaaltjes voor deze Goof.
Nee dat wat er in me opkomt,
 dat vertel/schrijf ik,
 daar op de stoel van ons pap.

Zo meteen ga ik naar beneden,
de trap af,
voordeur uit,
voordeur in,
't Lappendekenwinkeltje in,
om de bestellingen in te pakken die er het afgelopen weekend zijn gedaan.

Iets wat niet vanzelfsprekend is,
er hoeft in deze Corona tijd maar iets te gebeuren,
waardoor al het normale niet meer normaal is.

Ik mag me zelf heel gelukkig prijzen,
met boekhandel Bos,
 een eindje verderop bij mij in de straat,
die dit jaar het postnl postkantoor toch nog open houdt als service voor haar klanten.

Dankjewel Boekhandel Bos.
Want daar is deze klant ongelooflijk blij mee.
Waarom?
Ik zou niet weten hoe ik de pakjes zou weg kunnen brengen,
want en geen auto,
en geen fiets.
Spierballenzoon,
die niet in dezelfde plaats woont,
heeft een paar maanden geleden gevraagd of hij mijn fiets mocht lenen.

En natuurlijk mocht dat.
Dankjewel mam.
Zo gaat dat.


Inmiddels staat de kerstboom in de woonkamer.
Iets dat ook in etappes lijkt te gebeuren,
want toen ik 'm op zaterdagavond had neergezet,
met de lichtjes erin,
kreeg ik toch het onbehaaglijke gevoel,
dat hij steeds schuiner leek te staan,....
Dus op zondagmorgen,
lichtjes eruit,
boom rechtduwen.
Hij staat in een standaard, 
zo'n groene waterbak met schroeven.
Nog wat gewicht erbij gepropt in de vorm van houtblokken,
en nu lijkt het goed te gaan.


Met de kerstboom is het dit jaar ook anders dan anders.
Ik heb er niet zoveel ingedaan.
Driekwart van de kerstspulletjes zit nog in de doos.
ik vond het wel lekker rustig.

En wat gebeurt er dan?

Meneer Supergoof zegt dan ineens,
wat heb je er een gestylde boom van gemaakt,...
je propt 'm altijd helemaal vol,
dit is helemaal niet des Goofs,...
O.

Toch maar iets aan doen, 
vandaag,
na het pakjes weg brengen.

En hoe is het met het Belle & Boo middenstuk?
Goed.
Dat is nu doorgequilt.
Ik werk quilt-as-you-go.


Tijd voor de volgende rand.
Vanavond,
zo'n gezellig quiltwerkje.

Fijne maandag lieve allemaal,
hou je taai,
en,







4 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Oh gelukkig dat je zag dat hij ging zakken voordat je er alles in had gedaan.
Succes met de verdere aankleding.
Fijn dat je je pakjes nog kwijt kunt in de buurt.
Iets lenen aan je kinderen staat synoniem voor: dat zie je nooit meer terug 🤣🤣
Fijne dag en groetjes aan meneer Supergoof😘

Lida zei

Gezellig bij jou en hier ook minder dan anders, zal wel in de lucht zitten! LOL!
Geniet van deze bijzondere dagen en je steekjes,
En de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Groetjes
Lida

Floor zei

Gezellig dat de boom staat, een beetje leeg is ook mooi hoor, maar meneer Goof is anders gewend.
Wat fijn dat de boekhandel open is voor de pakjes, want boeken mag hij niet verkopen.
Als je iets besteld komt hij het vast wel even thuisbrengen denk ik, dat is dan maar weer verdiend.
Hier was de Bruna open voor de pakjes, maar nu ook gesloten. Kost ook een hoop om open te zijn voor af en toe een klant voor een pakje. Ze verdienen 21 cent per pakje, daar kan je de verlichting en verwarming niet voor laten branden.
Hoop dat jouw winkel open blijft want waar is nog een echt postkantoor???

Coby Breitner zei

Ben blij dat nog zoveel mensen bij je hebben besteld. Oh oh die boom. Onze boom lijkt wel uit harry potter te komen. Die stam wiebelt van de ene naar de andere kant. We hebben de boom nu maar tegen de muur laten rusten. Ben wel heel benieuwd hoe de muur er uit ziet over een goeie week, komt toch altijd wat hars vanaf en wij hebben kalkverf muren ?????
Fijne dagen Ingrid voor jou en fam. Blog maar af en toe hoor, heel gezellig vind ik dat.