dinsdag 15 december 2020

"Op het lijstje"

 


En dan?
Dan is het even uit met de winkelpret.
Jammer,
maar mocht je toch iets willen bestellen,
dan kun je me altijd een mailtje sturen.

(op het lijstje: regelmatig mail 'tsjekkuh' voor bestellingen en vragen)

En verder?
Verder is het 't allerbelangrijkste om gezond te blijven.
(staat bovenaan op het lijstje)

Wat ga ik nu de komende tijd doen?
Daar heb ik al over na zitten te denken.
Zo heb ik ineens veel tijd om het patroon van de nieuwe quilt te schrijven.
Dat wilde ik al steeds doen,
maar het kwam er niet van.

Het is een hele leuke lieve quilt,
dat vind ik zelf,...
maar dat vinden ook Meneer Supergoof en Spierballenzoon,
en 4 andere lieve Quiltsters die de nieuwe quilt van dichtbij hebben gezien.
(vanaf nu op het lijstje: patroon schrijven)

En dan kan ik daar natuurlijk ook voor de liefhebbers een stoffenpakketje bij maken,...
Heb immers een quiltwinkel,...
(hup op het lijstje)

Wat wil ik zelf voor quilterigs doen?



Verder gaan met het blok van Belle & Boo.
Ik ben het blok aan het doorquilten,
en was afgelopen zaterdag,
dat zie je op de foto,
 aan het puzzelen met strookjes voor een rand.
Ik wil het liefste 4 verschillende stofjes daarvoor gebruiken.

( Op de lijst: Belle & Boo blokken maken)

Blokken?
Meervoud?
Ja.




Want op de valreep is gisteren een 'tube' met bestelde Belle & Boo stoffen binnen gekomen.
'Een tube' dat zijn heel veel verschillende Belle & Boo stoffen op 1 rol.
Daar zitten ook Belle & Boo's bij die we nog niet in de winkel hadden.
De collectie blijft groeien, een feestje om te zien.

De Supergoof Quilt winkel is inmiddels niet meer de enige quiltwinkel die Belle & Boo stoffen verkoopt,
maar het was grappig om als beginneling de primeur te mogen hebben.
Het is de bedoeling dat ook het Belle & Boo quiltje het komende jaar groeit.
Dat groter worden heb ik inmiddels besloten,
en inderdaad,...
(staat ook op het lijstje)


Dat doorquilten van het eerste blok,
doe ik lekker in m'n stoel.
En ondertussen?
Ondertussen ben ik toch een beetje aan het piekeren,...
Piekeren?
Waarom dan?
Nou,...
ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar,....
Ben al een tijdje iemand kwijt in m'n leven,
en daarom is er ook helemaal niets gedaan met


de Diamanten.

Over wie ik het heb?
over Kleine Muis.

Ik weet nog dat ik hem een tijdje geleden zag,
en dacht,
ahaaaa,
ben je hier?
Maar hij mompelde zoiets van,
niet storen Goof.
En ja ik was immers druk met winkeldingen en heb er verder niet meer zo opgelet.
Dus,...
(Bijna bovenaan het lijstje: zoek Kleine Muis).

Dat was het voor deze keer.
Hou je taai en pas goed op jezelf en mekaar.




9 opmerkingen:

marion zei

lieve supergoof en meneer supergoof....blijf gezond . Prima lijstje maar neem ook even de rust voor een gezellig boek, goed eten en genieten van je lieve hondje...fijne dagen en ik bestel vast een patroon :)

corrie zei

Een lief lijstje in deze moeilijke tijd voor iedereen
Ben wel nieuwsgierig naar het nieuwe supergoof patroon
En ja gezondheid is zo belangrijk ik hoop dat de tij gauw gaat keren voor iedereen in deze 5 weken en dat jouw winkeltje weer open kan net als al die andere winkels waaronder die van mijn schoonzoon
Blijf gezond allemaal en ondanks alles fijne feestdagen en een gezond en beter 2021

erika zei

Ach nee, Kleine Muis zoek.... Wat verdrietig. Ik hoop dat hij weer gauw tevoorschijn komt! Gelukkig hoef jij je niet te v vervelen tijdens de lock-down, maar leuk is anders. Bij mij ligt er ook alweer plannetjes klaar, na de lappenmand en het opruimen van de restanten van het laatste project komen die ook weer aan de beurt.

Bernadette van gils zei

Wat lees ik nu?? Kleine Muis zoek, dat kan toch niet. Snel zoeken hoor want ik heb hem gemist in je verhaaltjes.
Verder heb je een mooi lijstje maar ik mis daar iets op. Tijd voor jezelf, meneer Supergoof, spierballenzoon en Margootje vrijmaken.
En ik ben heel nieuwsgierig naar je nieuwe patroon.
Het bovenste op je lijstje wens ik iedereen toe: blijf gezond ook al is het moeilijk om de regels te volgen.
Groetjes
Bernadette

Petra zei

Inderdaad boven aan ierders lijstje staat 'blijf gezond', maar wat ben ik blij dat ik een quiltster ben. Ik vind de lockdown vervelend en heel stil, maar ik verveel mij geen moment. Kijkuit naar je nieuwe Belle en Boo stofjes, als er weer stofjes met kinderen bij zitten plaats ik zeker een bestelling bij je.

Floor zei

Je hebt een heerlijk optimistisch blogje geschreven Ingrid.
Maar ik ben nu net als jij erg ongerust over kleine muis.
Ik was zo gek op die kleine knul, en heb hem ook in het echt mogen ontmoeten.
Misschien ergens achter gevallen? Flink roepen dan maar, of de kleine dropveter even laten zoeken, want die heeft toch een goede speurneus?
Verder vind het ik het heel verdrietig dat je winkel zo lang dicht moet, maar fijn dat je gaat werken aan een nieuw patroon. Ik ben benieuwd.

Unknown zei

Al meer dan 5 jaar geleden maakte ik voor onze kleinzoon gordijnen van de Belle & Boo stof, met de piraten, ruiters enz., toen alleen nog te koop in Engeland ! Groot succes want super leuk design!
Wat leuk dat de stof nu ook steeds meer hier te koop is! Groet Elizabeth

Unknown zei

Heerlijk om jou blog te lezen zo ontspannend en inspirerend volgend jaar staat op mijn lijstje naar Kampen naar supergoof fijne en liefdevolle kerstdagen toegewenst en gezond 2021🥰

Coby Breitner zei

Zit ik jouw blog te lezen en tegelijkertijd is er journaal over de burgemeester van Kampen. Zijn ze gek geworden met hun gebedsbijeenkomst terwijl jouw lappenwinkel niet open mag huhhh???? Ieder zijn ding hoor met geloof, maar hebben deze mensen geen hersens vraag ik me af? Nou ja over op orde van de dag. Ik vind dat je het weer superpositief opvat. Zo sta ik er ook in. We moeten het gewoon even doorstaan met zijn allen. Neemt niet weg dat ik het voor alle ondernemers niet tof vind en zeker niet voor startende ondernemers. Ik mis nog wat op je lijstje veel blogjes schrijven yes please. Ingrid geniet ook even van de aangepaste december dagen en quilt ON! Groetjes Coby