donderdag 17 december 2020

"Zo is het gekomen"

 


Bij mij begon het jaren geleden,
het was liefde op het eerste gezicht toen ik de 2 Maileg 'pixies' zag.
Ik heb m'n spaarpot omgekieperd,
en het tweetal gekocht.
Ze zijn groot.
Kleuterformaat kun je wel zeggen.
En daarom besloot ik om ze in de auto,
op de stoel naast me te zetten,
met de veiligheidsriem om natuurlijk,
safety first.
We hadden wel bekijks zo met z'n drietjes toen ik naar huis reed.
We stonden natuurlijk op vrijdagmiddag in de file bij Apeldoorn,
en menigeen keek ons met een big smile aan,
een paar uur lang,..
Gelukkig hadden we genoeg te kletsen 
de pixies en ik,
dus we hebben er niet zo opgelet,..
;o)


Ze zijn al heel vaak voorbij gekomen in allerlei verhaaltjes op het Supergoof blog.
En daarom,
dat kon gewoon niet anders,
dat snap je wel,


wilden ik de Maileg knuffels ook heel graag verwelkomen


 in 't Lappendekenwinkeltje.


En dat is gelukt.


Ik heb hier al heel wat zien gebeuren,



en af en toe lukt het me om snel een plaatje te schieten,...



want natuurlijk is het hier een hele serieuze quiltwinkel,...
Wat dacht je wat.
;o)

Inmiddels weet ik dat er heel veel Maileg liefhebbers zijn.
Het is heel mooi kinderspeelgoed,
wat in Denemarken wordt gemaakt,
met ongelooflijk veel aandacht voor detail.
Voor kinderen,...
maar er zijn ook heel veel verzamelaars,...
echt wel.

Natuurlijk had ik eigenlijk gedacht dat alle pixies, 
muizen,
 engeltjes,
 keukentjes,
 wintervriendjes,
beren
 bedjes,
 noem maar op,
de winkel uit zouden vliegen.
maar we hebben een lock-down.
Dus loopt het iets anders.

Het kind in Goof is reuzeblij dat ze er nog zijn,
maar eerlijk is eerlijk,
ze logeren in de winkel,
en als jij denkt,
zou ik er eentje kunnen bestellen,
dan mag je me altijd mailen.
supergoofquilts@hotmail.com

Fijne donderdag lieve allemaal,
en,






6 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een gezelligheid.
Zie dat er zelfs koekjes tussen de lapjes worden gebakken

Bernadette van gils zei

Oh ze zijn zo leuk dat ik niet kan kiezen. Helemaal "flieft" ben ik op de 2 die ik al heb. Maar die in dat autootje is ook leuk, en die en die. Ik zie een nieuwe verzameling aankomen hier.
Balen dat je dicht moet maar we blijven aan jou denken.
Groetjes
Bernadette

Floor zei

Ze zijn zeker leuk. Nu kan je lekker alleen met ze spelen in de winkel :-)
Maar ja daar zijn ze eigenlijk niet voor, je wilt ze verkopen. Eerst maar kerst met ze vieren, geen afstand houden, gewoon lekker knuffelen.

Petra zei

Wat leuk allemaal. Jij bent geen quiltwinkel begonnen maar een echte Supergoof winkel.

Rosemary B❤️ zei

I do love dolls. I always have loved dolls. Any kind that are soft and cute. I had two daughters and we always played together. Now I have 4 grand girls and we play with dolls. Now I can make bedding, dresses, coats, rugs, even a little tent for a mouse.
I love your collection of Maileg dollies. I do not have any of those, but they are sweet. The look very agreeable to any adventures or discussions that are pleasant.
I wish I were in Holland to play at your store.
Merry Christmas dear Ingrid.
And many happy days to your kittypoos, and doggie too

Unknown zei

Hallo Ingrid. Ik denk dat na de lockdown en ik langskom er wat gaan verhuizen. Ze zijn supercute 🥰😍