woensdag 23 december 2020

"Vriendjes"

 


We maken een kringetje,
van jongens en van sneeuwpopjes,
we maken een kringetje van tra-la-la,
maak nu een buiging,
maak nu een buiging,


bij de hand bij de hand
pak je vriendje bij de hand,...
Goofse versie van een Hollands kinderliedje,...

Degene die Belle & Boo bedenkt en tekent,
is,
Mandy Sutcliffe.

Op Instagram maakt zij al een tijdje een ketting van kinderen over de hele wereld.
Hoe doet ze dat?
Ze tekent kinderen die mekaar hun handje geven.

Uit reacties bij posts wordt er elke keer een winnaar gekozen waarvan het kindje getekend wordt,
en even later zie je dan op haar Instagram account
een vriendje dat een nieuw vriendje bij de hand pakt.

#globalfriendship
#mandyspaperchainproject

Dat zijn de hashtags waaronder je de getekende wereldkindervriendschapsketting van Mandy kunt vinden.
Mandy's Instagram account vind je hier (klik)

Ik was aan het knippen in de Belle & Boo lapjes, en als vanzelf maakte dit jongetje en zijn vriendje,
 de sneeuwpop,
 een kringetje.
En toen?

Toen dacht ik aan de vriendschapsketting van Mandy,
en dacht ik ook,
ik vertel het je eventjes,...
;o)

Wil je iets bestellen?
Stuur dan een mailtje naar supergoofquilts@hotmail.com
dus niet via een reactie,...

Fijne woensdag lieve allemaal,
en,







5 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Wat een leuk kringetje met bijpassend liedje. En heb even op Mandy haar Instagram gekeken, echt een mooi initiatief.
Veel plezier met het maken van jouw kringetje
Groetjes
Beenadette

Marguerite zei

Dit wordt weer iets moois.

Floor zei

Wat een leuke verschillende kindjes heeft Mandy al getekend, en ook zo mooi gedaan.
Jouw cirkel van dat lieve jongetje met zijn sneeuwpop is zo leuk! Dat wordt weer een superblok als het klaar is.

NADINE zei

OMG, dear Ingrid, I just can't resist these little cuties !
I would like to order fat quarters of Belle and Boo (the ones you are using for your beautiful "kringeltjes", as well as Mandy's children.
Do you think it would be possible for you to send to Belgium ?? (crossing my fingers).
I know it's Christmas time now, and then New Year... but I'd be happy to get them by January, no problem.
Also, if this is possible, could I pay ypu through Paypal ??

THANKS a lot for your help and ... MERRY CHRISTMAS to you and your family (including Mardootje, of course :)

xoxo
NADINE

Coby Breitner zei

Geweldig ik ken dit liedje ook natuurlijk. Deze poppetjes zijn te cute.
Ja en kransen in welke vorm dan ook ik vind het geweldig.
Fijne feestdagen zeg ik elke keer want ik weet niet of er toevallig weer een blogje onderweg is?