maandag 28 juni 2021

"De nieuwe Maileg collectie"

 



Als je de dag begint met een verhaaltje,
dan is een verhaaltje voor het slapen gaan,
misschien ook wel leuk?

Want ja,
ik heb best nog wel wat te vertellen.
De doos met Maileg spulletjes kwam al vroeg in de morgen 't Lappendekenwinkeltje binnen wandelen.

Die doos die zat bomvol.
Ik heb heel lang op deze bestelling moeten wachten,
evenals andere winkeliers, 
want Maileg had en heeft door Corona veel problemen met de levering.

Twee weken geleden was er ineens een mail dat het zo maar zou kunnen dat ik en alle andere winkeliers de strandcollectie niet geleverd zouden krijgen.

Zoals je ziet,
is het gelukkig gelukt.
echter niet helemaal,


van de muizenfamilie is papa muis en het kleine zusje nog niet mee op vakantie.


Zij komen pas in augustus,
maar worden dan met open armen ontvangen.
Elk muisje is in zwemkleding.
En ze zien er allemaal komisch vrolijk uit.
Ze worden goed in de gaten gehouden,...
door,


de strandwacht.

Wat heeft de muizenfamilie allemaal meegenomen?


strandtassen met blikjes drinken en 'smeerspul',...
Ook is er een 'olielampje', 
dat weer heel fijn is voor de wandelmuizen,
ze kunnen het lampje ophangen in hun tentje,
daar is een speciaal haakje voor,...
echt waar.


En verder zijn er heel veel zwembanden en luchtbedden,...
Voor de strandcollectie van de muizenfamilie geldt:
op is op.

De Berenfamilie,
papa en mama Beer,


die hebben ieder een bedje gekregen.
Er is er ook eentje voor het berenkind,
maar dat komt,
je raadt het al,
pas in augustus.


ook hebben ze nieuwe zomerkleding.
Kleine Beer draagt een korte broek en streepjestruitje,
mama Beer een zonnige bloemetjesjurk,
en papa Beer maakt helemaal de blits in zijn spijkerbroek en heerlijk zachte streepjestrui.

In 't Lappendekenwinkeltje werd ook vaak gevraagd naar cadeautjes voor als er een babietje op komst is,
en ik moet zeggen dat ik helemaal in mijn nopjes ben met de nieuwe collectie van Maileg,
kijk maar,...


roze en blauw,...


my first bunny.

Qua zachtheid en uitstraling doen ze mij denken aan de Beatrix Potter Peter Rabbit knuffels die ik jaren geleden van mijn man heb gekregen.

En dan besluit ik dit verhaaltje met een schattig egeltje,
dat best wel verlegen is,...


het heeft zich een beetje verstopt in een blad.

Dat was het verhaaltje over de nieuwe Maileg spulletjes.
Je bent van harte welkom in de Supergoof Quiltwinkel om een praatje met ze te maken.
;o)

Ook kun je dan de uitgebreide Maileg collectie zien,
want behalve dat er vaak gezucht wordt bij het bekijken van de lapjes,
ik citeer:
'jeetje het is gewoon een snoep winkel',
vinden de Maileg liefhebbers dat ook.

De Supergoof Quiltwinkel is geopend van dinsdag t/m zaterdag van 10.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur.
We zijn helemaal niet van plan om deze zomer op vakantie te gaan. 
Maar het is altijd verstandig om dit blog te lezen, 
dan weet je het zeker als je mijn kant op komt.


Fijne avond,
en lieve groetjes van Ingrid/Goof.  







7 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een gezellige beestenboel

Bernadette van gils zei

Oh oh wat een leuke spulletjes laat je ons weer zien. En die first bunnys zijn wel erg schattig.
Geniet van al het moois en fijne avond
Groetjes
Bernadette

Conny's-blog zei

Ja zeker weten heb je een super leuke snoepwinkel.

Ik heb er van genoten hoor............liefs. Conny

Floor zei

Ach wat schattig die lieve kleine baby konijntjes! Daar word je als ouders en baby direct verliefd op :-)
Gezellig dat alle muisjes op vakantie zijn.... nou ja bijna allemaal. Ze doen aan vakantiespreiding de anderen mogen pas in augustus, er moet toch ook op het huis gepast worden?

Coby Breitner zei

Geweldig een strandvakantie, vind ze zo cute. Geloof als ik een winkel als jij zou hebben dat ik ook helemaal los zou gaan.
Gezellig dat je open blijft dan kom ik zeker eens die kant op, ook om Kampen eens goed te bekijken.
Groetjes Coby

Rosemary B❤️ zei

All of these bunnies and the life guard kitty are so adorable
I love all of them, What fun🥰🌸

Anna zei

Oh geweldig, ze zijn zo vreselijk leuk.
ze zwemvliesjes, die bandjes het zijn de details die het helemaal af maken!