maandag 28 juni 2021

"Een maandagmorgenverhaaltje"

 


Terwijl ik bezig was met het broderie perse hart van de kleine ballerina's dacht ik,
ik kan er natuurlijk ook een groot passe-partout omheen zetten,
als rand bedoel ik.
Dit middenstuk is heel licht en teer,
dus graag een lapje in dezelfde sfeer.
(rijmt per ongeluk)

Even vast prikken op m'n 'design wall' in 't Lappendekenwinkeltje.


En ja,
het heeft wel wat.
Het is niet zeer opvallend of sterk aanwezig,
maar dat hoeft ook niet.
Ik word er blij van,
en daar gaat het om,
dat zeg ik ook steeds tegen de klanten in de winkel.

Als jij blij wordt van een bepaald lapje,
als het voor jou klopt bij de rest van de quilt,
dan is het 't goede lapje.
Ook al denkt iemand anders daar weer heel anders over.
Het is jouw quilt,
't is de bedoeling dat je er met plezier aan werkt,
en door al die kleine steekjes die je steeds weer in al die lapjes zet,
wordt het vanzelf een lappendeken gemaakt met liefde.
Dus,
ja,
ik word er blij van.

't Streepjes passe-partout komt er omheen.
Met ook een mooi lapje aan de achterkant.
In mijn kinderjaren noemden we die bloemetjes altijd 'piespotjes',...
Helemaal geen mooie naam voor zo'n mooi bloemetje,...


maar om zo een link te leggen met mijn jeugd,
onverwachts terugdenken aan vroeger,
dat doet me plezier.

De achtergrond stof die ik voor het broderie perse hart heb gebruikt,
zit vol met kleine blauwe hartjes,
en die hartjes helpen me weer met het doorquilten.
Tijdens het beeeeepeeeeeeën,
(Goofse afkorting van broderie perse)
denk ik daar al aan.
Hoe zal ik het straks gaan doorquilten?
Heel vaak word ik dan geholpen door het patroontje van het achtergrond stofje.
In dit geval dacht ik,
ik doe om al die piepkleine hartjes een piepklein rondje,...


Heerlijk om te doen.
Dat heb ik op zondag gedaan.
Lekker op m'n vrije dag,
kijkend naar de enorme bos pioenen die op de tafel staan.
Dat was een lieve verrassing,


toen ik zaterdag aan het eind van de dag thuis kwam.
En pioenen,


die had kleine Olijf nog nooit gezien,...


poehpoeh,
dat is wel heel spannend zo iets groots,....
Tenminste,
het was spannend tijdens het maken van de foto,
die ene seconde,...
daarna heb ik de pioen gered.
De aardbeienplant is immers ook bijna om zeep geholpen,...
Olijf toch!!
;o)

Nog even een laatste foto van het broderie perse hart,


en dan ga ik zometeen naar de winkel.

Maandag is eigenlijk een vrije dag voor mij,
maar dat is er eigenlijk nog nooit van gekomen.
Er is immers altijd wat te doen in en om 't Lappendekenwinkeltje.
Geeft niets,
ik vind het geweldig leuk.

Wat gaat er vandaag gebeuren?
Nou ik verwacht vandaag de levering uit Denemarken,
van,
Maileg.

De strandcollectie met de muizen in zwemkleding, zwembanden, luchtbedden, strandhuisjes, parasols, zomerkleding voor de berenfamilie, nieuwe bedjes voor de berenfamilie, nieuwe konijntjes in doosjes,.... en en en,...
En dat betekent,
bestelling aannemen, uitpakken en controleren, alles een nieuw plekje geven, nieuwe etalage,...
kortom,
wederom een heerlijke dag.

Fijne maandag lieve allemaal,
maak er jouw mooie dag van,
lieve groetjes van Goof.



5 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Erg mooi en zooo leuk!!😍

Bernadette van gils zei

Wat een lief passpartout passend bij je hart. En de achterkant ook al zo lief met die kleine blauwe hartjes.
Spannend weer een zending van Maileg, ben nieuwsgierig hoe dat er allemaal weer uit ziet.
Ik smelt bij het zien van de foto's van Olijfje ook al is ze beetje stout geweest door je aardbeienplant te vernielen. Het blijft een schatje 🥰
Fijne maandag en veel plezier met uitpakken
Groetjes
Bernadette

Lianne van der Lint zei

Jaaaaa, was het totaal vergeten maar wij noemden ze ook piespotjes. Brabant hè…..

Floor zei

Weet je waar ik blij van word? Van dit gezellige blogberichtje!
Zo leuk om te lezen hoeveel plezier jij hebt in mooie dingen maken, je gezellige winkel en de leuke diertjes die straks binnenkomen op je vrije dag.
Van Olijfje worden we natuurlijk niet blij... aardbeien en pioenen opeten? Foei Olijfje!
Maar ach, als ik dat snuitje zie, word ik toch weer blij :-)
Jij ook een fijne dag.
Lieve groetjes,
Floor

OmaSannie zei

Het perfecte blok , zo met die rand, exacte kleuren en zoveel liefde❤️❤️❤️Liefs mijxxx