woensdag 9 juni 2021

"Eventjes bijkletsen"

 


Goedemorgen lieve allemaal,
wat een heerlijke mooie vroege morgen is het nog,
als ik met Gootje aan het wandelen ben.
Dat was wat vroeger dan hier op de klok van de Nieuwe Toren te zien is.

(De Nieuwe Toren die tussen 2 haakjes helemaal niet meer nieuw is en gebouwd werd in de periode 1649 - 1663. Er zit geen kerk aan vast, het is een vrijstaande klokkentoren.)

Als ik buiten op ons dakterras ben,
dan is het uitzicht op die Nieuwe Toren waar ik van geniet.
en ondertussen doet Olijfje dan een plasje op het dakterras.



En ja,
Olijf is een puppy dat uitslaapt,
als ik haar niet had wakker gemaakt, had ze nog liggen slapen.
:o)

Het mooie weer is heerlijk,
het is goed te merken dat het zonnetje schijnt,
de mensen zijn vrolijker,
mooi weertje hè,
klinkt het als ik de bestellingen naar de post breng.
Dat doe ik altijd rond een uur of 9.

Wat wordt er allemaal besteld,
want Goof,
je hebt toch helemaal geen webshop?
Geen webshop,
dat klopt,
en dat blijft ook zo.
Maar er wordt besteld naar aanleiding van foto's die ik laat zien op dit blog, op Instagram en Faceboek.
Heb je die nog op die foto van toen Goof?
En dan kijkt Goof in de winkel.
Of,
ik zoek roze, en wat rode, lapjes voor een kinderquilt, en ik had al zo'n leuke bij je gekocht,
maar heb je er nog meer?



En dan kijkt Goof in de winkel, zoekt lapjes uit, en stuurt een foto.

Of,
ook zo leuk,
je had toch ook een caravan?


Je bedoelt deze?
JAAAAA.
:o)

En wat als je een muisje hebt gekocht en daar dan in die sfeer lapjes bij wilt?


Deze?



Of deze?
:o)

De bestellingen via de mail gaan allemaal buiten de winkeltijden om.
Als 't Lappendekenwinkeltje open is wil ik graag alle aandacht geven aan hen die in de winkel komen.
Soms van ver,
uit Limburg, Zeeland,
of België.
Eigenlijk overal vandaan,
het zijn de quilters die op vakantie zijn of gewoon een dagje op pad gaan met een missie.

En soms van heel dichtbij,
en dat kan ook heel grappig zijn,
als een quilter op Instagram ziet,
 naar aanleiding van een filmpje dat ik plaatste,
dat die leuke quiltwinkel gewoon bij haar in de stad is.
;o)

Wat heb ik de afgelopen tijd nog meer gedaan?



Nieuwe stoffencollecties uitgekozen.
Dat duurt nog echt lang hoor voordat die in de winkel zijn.


De laatste pas in 2022,...

Er zijn ook stoffen de winkel binnengewandeld,
die een half jaar geleden zijn besteld zijn bij de groothandel,


en waarvan je misschien zou denken,
nooit gedacht Goof,
dat jij die uit zou kiezen.
Maar weet je,
door die quilts die ik zelf heb gemaakt,
en daar zijn de quilts die in de winkel hangen en liggen,
een klein gedeelte van,
en ook de broderie perse workshop die quiltjuffie Goof heeft geven,
heb ik gemerkt dat ik blij wordt van plaatjes in een quilt.
Piepkleine plaatjes voor in de vingerhoedjesquilt,
of de ukkiepukkie mandjes,
maar ook hele grote,


voor in een broderie perse quilt?
Of ik dat allemaal zelf ga maken?
Wat denk je?
zou ik daar tijd voor hebben?
Nee joh,
dat denk ik niet.



Maar dat is ook niet de bedoeling van 't Lappendekenwinkeltje,
om zelf van alle lapjes een quilt te maken.
Of zou een bakker ook van elk taartje een hapje nemen?
;o))))))

Of er in de zomermaanden workshops gegeven worden?
Nee dat is niet mijn bedoeling.
Eerst maar eens genieten van het feit dat de winkel open mag zijn.
En zo antwoorden quilters op deze vraag in de winkel,
we hebben de afgelopen maanden,
jaar,
binnen moeten zitten,
en zijn nu zo blij dat we weer ergens in en uit kunnen lopen.

Dus,
workshops, 
bee's,
etcetera,
die komen weer, denk ik, in september.
ik moet even kijken hoedat allemaal in te plannen is.

Zo nu ben je weer een beetje op de hoogte.



Nog een fotootje van Gootje die de aarbeitjes bewaakt op het dakterras.
Want de teckelina's zijn daar alletwee dol op,
en vinden het niet leuk dat de merels er aankomen.

Of ik nog aan het quilten ben geweest?
Ja het tweede broderie perse blok is doorgequilt.
Ik maak deze van lapjes van Belle & Boo.


En ik wil je graag leren hoe jij dat ook kunt doen,
maar,
dat doet quiltjuffie Goof in het najaar,
dus nog eventjes geduld of voorpret.
;o)


Beide blokken zijn in wintersfeer,
en het is de hoogste tijd,
dat er lente of zomerplaatjes bijkomen.
Welke?
ik heb wel een ideetje,...

Dat was het weer voor deze keer.
Lieve Schatten maak er een mooie dag van,
en tot de volgende keer!

XX Ingrid.

8 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een gezellig blogje weer.
Fijn dat de boel weer een beetje als normaal voelt.
En dan dit weer, heerlijk

quiltlodge gerda zei

Hoi Goofje, heerlijk blogje heb je weer geschreven. Weet je dat ik een schoonzusje heb dat helemaal niets met draadjes en stofjes heeft maar wel altijd jouw blogjes leest. Gewoon, omdat zij ze zo leuk vindt. Dat is nog eens een compliment hè

Annelies zei

Gezellig weer bij je te lezen. Fijne dag !

Marianne Gooren zei

Heee lieve jij!
Heerlijk verhaaltje heb je geschreven, heb er van genoten!
Ik wens jou ook een heerlijke dag, met al je lieve schatten😘

Rosemary B❤️ zei

Dear Ingrid
I really enjoyed reading this long wonderful report from you
I love the clock tower. No one goes to church anymore. That is sad but the way the world of people are evolving.
I adore your sweet pups 🐻🐻 yes those are bears but they look like your babies.
I wish I could MAIL myself to you. Then I would snuggle with your puppies and help you.
This is of course too impossible. I am taking care of my father (97) and my silly sweet husband (69). I do not think they would be happy if I ran away. I hope you are enjoying wonderful weather. Here in Virginia it is always very hot. Very humid and dry, and cicadas everywhere, and bugs. Better to stay in and sew, or go to the gym with my daddy
Love, Rosemary❤️🌹💎☀️

Bernadette van gils zei

Leuk blogje weer, ik heb zo'n drukke dag gehad dat ik nu, bijna half 8 in de avond pas even rustig zit om te lezen.
Een pup die uitslaat,das lekker zeg dan krijgt Margootje in de ochtend de volle aandacht tijdens haar wandelingetje.
En weer leuke stofjes die je laat zien. Met al die dingen buiten openingstijden om heb je hopelijk nog wel tijd om af en toe samen met je man te genieten.
Veel plezier met alle lappenwinkel dingen en fijne avond
Groetjes
Bernadette

Floor zei

Die gekke Olijf! Welke pup slaapt er nou uit? Denk haast een hele luie pup :-)
Heerlijk dat je steeds maar stoffen binnenkrijgt. Soms duurt het lang, ben je alweer vergeten wat je besteld had.
Leuk dat stofje met tuinhekjes en kruiwagens.
Ik geniet ook van het heerlijke weer hoor!

Frea zei

Gisteren een bezoek aan de winkel van supergoof gebracht. Wat een gezellige winkel met mooie stoffen en quilts.
Er mocht een stapeltje stofjes mee naar huis. Wel jammer dat ik die mooie papaver niet gezien heb, want die zou zeker mee naar huis hebben gemogen.
Het was een geslaagd dagje uit met mijn schoonmoeder.