maandag 1 februari 2016

"Een Gewone Maandag"


Een ouderwetse maandag,
met poetsen,
poetsen,
poetsen,


wassen draaien,
en zo leuk,
m'n bloemen verzorgen,
en,
 de mooie grote bloemenmand met teckeltje,


in m'n Binnentuintje zetten.
;o)

Met Margootje wandelen,
en nog 'n keertje,
het kleine teckeltje vliegt bijna met wapperende oortjes de stadsbrug af,
zo hard waait het,...
Ze heeft er schik in,
om heel hard te rennen,
en is éénmaal thuis,
dan ook helemaal uitgeteld,...


Mevrouw ligt voor Pampus.

Wat zal ik nu eens gaan doen,
nu ik even tijd heb,
misschien iets met lapjes?


Weer een randje zetten,
 aan m'n eigen Ramenlappie,...


Of m'n huiswerk maken,
van het Boerinnetje,
dat daar,
 zo schattig naast het Rendiertje staat.

Het Rendiertje,
ook van Atelier de Quiltmuis,
dat meegekomen is voor Kleine Muis.

Hé Kleine Muis,...
Hoe zou het met hem zijn.
Waar is hij eigenlijk?
Volgens mij heb ik 'm voor het laatst gezien,
rond Kerst???

Fijne maandag,
en,

10 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Wat een mooi wasstel heb ik zie het helemaal voor me, Margootje met wegwaaiende oren hihi en wat een heerlijk plekje om te slapen heeft ze uitgekozen.
nog een randje aan he ramen-lap. Tjeetje die wordt groot maar nog steeds prachtig .
arm Kleine Muis, zo in het vergeethoekje. Hopelijk zien we hem.snel terug, zijn verhaaltjes mis ik erg
Groetjes en fijne maandag
Bernadette

Anoniem zei

Miste de kleine muis ook al,hij kijkt zeker uit naar lapjes voor het quilten.

GtvJoke.

OmaSannie zei

Zo leuk

Villa Zeezicht zei

Heerlijk zo'n dag, die horen in een gouden lijstje ;o)

marion anderson zei

zooo gezellie zo'n lekkere ouderwetse pruts en poets maandag, genieten...xxx

Floor zei

Kijk, daar was ik nou al bang voor met die verhuizing.... komt kleine muis wel mee? Misschien nog in de verhuiswagen???
Nee toch!
Hopelijk is hij terecht, want we kunnen hem niet missen en jij ook niet natuurlijk, samen met Margootje met die wapperende oortjes.
Prachtige lampetkan heb je daar!

Nana's Quilts zei

Mooi bloemen. The flowers are so lovely. Makes me so impatient for spring to arrive. The weather here (Seattle, USA) is like yours, so it will be a few more weeks before we are sure of the flowers arriving in the garden. Fijne dag.

Frederika zei

Mooie quilts. wat een leuk sneeuwpoppenquilt.
Dat is vast een mooi gezicht Margootje in de wind.
Hier zijn er twee die zich dagelijks over gald ijs moeten begeven. Dat zorgt ook voor leuke situaties (voor de honden niet altijd)

Annemieke zei

🐾Gezellig🐾!!! Ook alle reacties hierboven hè?!
Groetjes
Annemieke

Birgitte aka Bietje zei

Heb je kleine muis soms te goed ingepakt met de verhuizing? Of is hij vanzelf diep weggekropen? He, hij zal toch niet in Tilburg achtergebleven zijn? In het oude huis? Gauw zoeken, hij zal wel diamantjes honger hebben.