dinsdag 9 februari 2016

"En zo is het,..."


KLEINE MUIS,
roept Goof,
wat ben je aan het doen?


Ik lig te lezen Goof,
dat zie je toch?
O ja,
klopt.
Goof ziet het inderdaad.


En jij Goof?
Lekker aan het Diamanten maken?
zegt Kleine Muis opgewekt,
maar zijn stemmetje klinkt een beetje raar,...
...

Nee,
zegt Goof,
ik wil eigenlijk ook lezen,
maar jij hebt mijn boek.
...

O ja.
dat is waar.
Heb je 'm echt nodig Goof?
Hij ligt zo lekker.


Het is net zo'n mooie tent,
...
...
Tja.

Goof?
Ja, Kleine Muis,
zeg het maar?
Maar het blijft stil,
er komt geen geluid uit de boekentent,...

Kleine Muis wat is er?
Het blijft nog even stil,
en dan ineens roept er een heel boos Kleine Muizenstemmetje,

WAAROM GA JE GEEN DIAMANTEN MAKEN GOOF?
Om dan meteen daarna,
zelf heel zachtjes en verdrietig te zeggen,
o ja,
ik weet het weer,
ze zijn kwijt,...
snif,
en,
daarom ben ik m'n spannende boek aan het lezen,
ik was het net weer vergeten,...

Ach wat zielig.
Dat vindt Goof ook.

Goof & Kleine Muis zuchten SAMEN eens heel diep.
....

Dan ineens
kruipt Kleine Muis uit zijn boekentent,
springt overeind,
en zegt vastberaden,



Waarom ga je de Diamanten niet zoeken, Goof?

Jij wilde verhuizen,
je hebt ze zelf in een verhuisdoos gestopt.

Dat is zo,
daar kan Goof niets tegen in brengen.
De Diamanten van Kleine Muis,
 moeten in 'n verhuisdoos zitten.
Alleen heeft Goof ze nog steeds niet gevonden,
en,
 Goof heeft al zoveel dozen uitgepakt,
niet 10, of 50,
welnee HONDERDEN,...

Maar,
 Goof heeft 'n idee.

Uhm,
 Kleine Muis,
ik heb ook andere Diamanten gemaakt.
Je weet wel,
van The Lancaster Diamond.
Die kun je ook showen,...

Nee Goof,
zucht Kleine Muis,
dat weet je toch,
daar ben ik te klein voor,
die diamanten zijn veeeeeeeeeeeeels te groot.


DIT,
IS,
 HELEMAAL,
 NIET,
 LEUK,
GOOF.

Kleine Muis is er klaar mee.

Zijn Diamanten,
ZIJN QUILT is nog steeds zoek,...
En DAT is allemaal de schuld van Goof,
vindt Kleine Muis.

Zij wilde verhuizen,...
Zij heeft de Diamanten ingepakt,
dus,
 MOET GOOF ZIJN DIAMANTEN,
 ook weer uit DE DOOS halen.

Dat is de mening van Kleine Muis.

Kleine Muis doet pas mee met quilterige dingen,
als ZIJN Diamanten weer terug zijn.
En tot die tijd?


Leest Kleine Muis lekker verder.
Onverstoorbaar,
al gluurt hij wel boven zijn boekje uit of Goof weer aan het zoeken is,...
En,
 zeg nou zelf,
JIJ,
 zou het toch ook niet leuk vinden als jouw quilt kwijt zou zijn?

Fijne Dinsdag allemaal,
en

19 opmerkingen:

Rita zei

Ach die arme kleine muis, het is absoluut niet leuk als je quilt weg is, maar als hij in een van de vele dozen dus komt hij vast weer terug en dan kan er weer geshowd worden. Dus werk aan de winkel. Fijne dag. Gr. Rita

Bizzy Martine zei

Tja Goof, er zit maar 1 ding op.....ZOEKEN!!!!
Veel succes!!!!
Grtjs, Martine

Bernadette van gils zei

Arme Kleine Muis, ala het niet zo ver weg was kwam ik mee zoeken hoor. Maar met wat geduld komen die diamanten echt wel te voorschijn.
Succes met zoeken en verder uitpakken Ingrid
Groetjes
Bernadette

Heleni zei

Had je nou maar een brokje in de diamantendoos gestopt....dan had Margootje de doos allang gevonden.....!

Unknown zei

Kl muis,je hebt groot gelijk.Maar Goof heeft ook wel je hulp nodig met zoeken,jij past in alle kleine gaatjes

corrie zei

A kleine muis de diamantjes komen best wel weer terecht let maar op
Het is ook niet niks verhuizen zit er midden in al die dozen een huis dat geen thuis meer is en het nieuwe huis dat ook nog geen thuis is en dan wat er allemaal tevoorschijn komt met de vraag wat moet ik er mee nee kleine muis verhuizen is iets verschikkelijks om te doen alles is zoek en ligt overhoop maar als straks weer alles in het nieuwe huis aan kant is dan is het ook weer fijn een nieuw begin en weer een thuis
Veel liefs kleine muis en goof

Elza zei

Helemaal niet leuk voor jullie, zoeken er zit niets anders op. Veel succes.

Floor zei

Ja Ingrid, ik vind ook dat je direct moet gaan zoeken.
Maak alle dozen maar open, of misschien staat er op één van de dozen wel "diamanten".
Kleine muis raakt anders in een depressie, wil je dat op je geweten hebben?

Lida zei

Ja zoeken dus, maar heb je nog wel plek om alle dozen uit te pakken en alles op te bergen, dat is altijd een probleem als je verhuist. Sterkte dus met de dozen, groetjes
Lida

erika zei

Ach, die arme Kleine Muis, helemaal van slag. Vraag hem maar of hij mee wil helpen zoeken dan is hij dubbel blij als ze gevonden worden én hij heeft iets belangrijks te doen: iedereen gelukkiger

mams logboek zei

Ik kan muisje helemaal volgen dat hij een andere bezigheid zoekt...Waar o waar zitten die diamantjes? Vervelend voor jou als je tussen alle dozen moet zoeken. Maar ja dat heb je met verhuizen en daar weet ik ook alles van Hou er de moed in beiden , ze komen zeker terug uit en dan is de pret terug dubbel zo groot ;-)
Groetjes
Gerd

FLR zei

Ik zou zeggen Kleine Muis: ´neem een geit´!!!!

Hihihihi.......

juffrouw Ooievaar zei

Ik snap Muis wel, met dit weer kun je niets buiten doen, het is dan leuk om diamanten te showen, want volgens mij is dat toch wat kleine Muis het liefste doet. Kom op Goof, goed zoeken ;-)

Supergoof zei

JIPPIE!!!!!!!!!!!!
:o))))))))))

Petra zei

Hup aan het werk Goof! Maak die muis blij!

helen zei

found??????????

Supergoof zei

Yessssss!

Ingrid zei

Tja, muis moet wel blij blijven; maar Claudia de Breij is ook niet te versmaden...... Dilemma
Dikke kus, Ingrid

Jos Heijnen zei

Ik denk dat kleine muis wel gelijk heeft. we zullen de verhaaltjes ook moeten missen