zondag 28 februari 2016

"Op naar,... Jookies"


Op 'n koude zaterdagmorgen,
gisteren,
stapte Quilt Juffie Goof al vroeg in de auto.


Deze keer zonder chauffeur,
ze zat zelf achter het stuur,
met naast haar De Konijnenfamilie.



En achter in de auto?
 De bak met patroontjes,
lesmateriaal,
 en,...
 bewijsstukken.


Bewijsstukken?
Jazeker.

Quilt Juffie Goof vindt altijd dat ze een stel applicatiequilts mee MOET nemen,
als bewijs dat ze het kan,...

Dus daar toerde ze heen,
op naar Jookies,
het o zo gezellige en ook zo mooie winkeltje van Joke.


Het winkeltje,
vol met sfeervolle hoekjes.
Plaatjes zijn het gewoon.
En weet je,
Joke zelf is ook nog zo lief.
Een heerlijk dagje,
dat snap je wel.


Joke had al tasjes klaar staan,
voor de deelnemers,
tasjes,
die gevuld konden worden met lapjes.


Quilt Juffie Goof,
was ruimschoots op tijd in Eibergen,
zodat ze voor de workshop begon,
nog even lekker kon babbelen met haar vriendinnetje,
EN,
foto's kon maken van de winkel.
Want daar zou ze tijdens de workshop natuurlijk geen tijd meer voor hebben.

Ze genoot van de beginnersquilt,
zo lekker groot,
zo helemaal zoals Goof zelf ook begonnen was.
Niet voorzichtig met een klein quiltje,
nee er volop voor gaan,
een pracht van een eerste quilt.


Zo vrolijk, 
GEWELDIG.


En wat dacht je van de quilts in de workshopruimte?
Daar achter de bolletjes & wolletjes?
Ik haal ze even dichterbij,...


Wat een blikvangers hè,...


Zo mooi,...
Het was maar goed dat Quilt Juffie Goof snel foto's had gemaakt,
want de eerste cursisten kwamen al binnen gestapt,...


In een mum van tijd waren we allemaal druk aan het werk,...


Werden er konijnenoortjes met mooie puntjes gemaakt,
rondjes overwonnen,
en legde quilt Juffie Goof uit,
hoe je op een eenvoudige wijze,
zonder allerlei gedoe,...
 de onderdeeltjes precies op het goede plekje kon krijgen.
En het bewijsmateriaal?


Dat kon na de show & tell,
waarmee de workshop begonnen was,
zorgvuldig met de neus er bovenop,
ook aan de achterkant van de Stonefieldstop,
bekeken worden,
O,
 zo had Goof dat gedaan,
da's ook handig,...
;o)

Quilt Juffie Goof had die dag vele geluksmomentjes,
het was zo leuk,
en eentje daarvan was,
dat er ook nog 2 RamenLapSters aanwezig bleken te zijn.
En,
ze zijn net als Quilt Juffie Goof,
gek op Ramen Lappen,...


*zucht*
Zo mooi,...
:o)


Kortom,
de workshop van de Konijnenfamilie bij Jookies?
Een *F*E*E*S*T*J*E*.
Winkel?
TOP.
Joke's verzorging & catering?
TOPPIE.
Cursisten?
TOPPERS.
Quilt Juffie Goof heeft bijna spijt dat ze stopt met haar workshops,...
;o)

Fijne zondag allemaal,
tot de volgende keer,
en

9 opmerkingen:

Floor zei

Jammer voor heel veel mensen dat je stopt met de workshops, maar.... er komt vast iets nieuws voor in de plaats, want Goofje zit vast niet stil.
Fijne zondag!

marion anderson zei

ooooh ingrid wat gezellie...past helemaal bij je.....enne plannetjes maken hoor...xxxxx laf joe

Anoniem zei

Leuk Ingrid. Groetjes Wilma

OmaSannie zei

Wat ziet dat er allemaal weer gezellig uit!! Geloof dat ik ook maar eens een bezoekje aan Jookies ga brengen als ik eens in de buurt ben...( geen flauw idee waar dat nou weer ligt)... Dat je stopt is te respecteren, al hoewel ik er wel van baal dat ik jouw applicatiemanier nu niet weet... ok...dan mijn eigen gefrummel gewoon doorzetten hihi... Liefs San.

Marianne Gooren zei

Heerlijk verhaaltje heb je geschreven, Ingrid! Het plezier spat er vanaf... Ik denk dat ik ook eens naar Jookies moet, lijkt me een heerlijk mens... Met een heerlijk winkeltje!

Mhalmavanwees zei

Wat heerlijk Ingrid, nou wij gaan naar Zelhem en dat is een klein stukje van Eibergen!!! Lijkt me heerlijk. Aan de ene kant jammer dat je geen workshops meer geeft, aan de andere kant snap ik het ook wel. Ik wens je alle goeds. Lieve groet, Maud.

Ineke zei

Wat jammer dat je stopt, ik wacht nu af wat juf Goofy gaat doen.

Marjolein zei

Ja, ik was daar! :) Supergezellig met supergoof en superveel geleerd. Ik heb hem al af juf.....:) Net het laatste steekje. Nu verder oefenen op mijn SBS, dank je wel!

Anoniem zei

Als er niets anders op je pad komt kun je gewoon weer starten met je super workshops,iedereen geniet er van dus wat let je?

gr Johanna.