woensdag 10 februari 2016

"Huiswerk"


Mijn huiswerk,
Mrs Billings op klompen,
bleef liggen.

Ik kon er niet mee verder,
het middenstukje werd streng bewaakt door Kleine Muis.
JEETJE.
Je zult maar zo onder de plak zitten van een Kleine Muis,...

Dus,
 zat er niets anders op dan,
 hup naar boven, 
dozen uitpakken,
en JA,

 voor hen die het nog niet opgemerkt hadden,
 gisteren tussen de reacties bij het Muizenverhaaltje,
en op fb,...

de Diamanten zijn gevonden.
Maar daarover volgende week meer.

Goof kon weer verder met haar Billings Boerinnetje op Klompen.
Het zou toch wel heel raar geweest zijn om tegen Juf te moeten zeggen,
uhm,
sorry Juf,
 ik heb mijn huiswerk niet af want Kleine Muis,...
;o)


Dus werden er weer stofjes uitgekozen, 
vormpjes afgetekend,
uitgeknipt,...


'bijna' aan mekaar gezet,...
Genieten hoor,
al dat,
 oude & nieuwe Hollandse Goed,
zo bij mekaar,...


Ondertussen wordt er gekeken,
welke kleur het randje er tussen moet/mag hebben,....

En,
gaan er lappies opzij voor de vierkanten,
die straks op de hoeken komen,...
Zal ik deze doen,


of deze,...


"Melk en Bloed',
uit Rouveen.

Ik weet het nog niet,
en dat niet weten,
vind ik nu net zo leuk.

Een quilt groeit altijd langzaam bij mij,
en gaat een geheel eigen pad,
ik weet van te voren nooit hoe het zal worden.
En dat is nu net zo leuk,
dat houdt het spannend.

Zo,
 ik ga weer verder met m'n BillingsBoerinnetje.
"Billings"
klinkt ook wel als een naam voor een Hobbit.
;o)

Fijne woensdag allemaal,
en

15 opmerkingen:

christine zei

Heerlijk lekker lapjes tekenen en knippen en alles zien groeien . Buiten is het koud en nat dus lekker Billingsen

Marjolein den Boer zei

Kijk, zo komt alles weer steeds verder op z'n plekje :-)Groetjes aan Kleine Muis en een lapjes-aai voor Mrs Billings <3

Annelies zei

Veel plezier met Billings !

Judith zei

Klinkt zeker als een hobbit, bilbo billings!

Floor zei

Iedereen had het natuurlijk wel begrepen dat jij je huiswerk niet af had.
Kleine muis gaat voor, heel begrijpelijk. Hij was boos, en terecht.
Maar.... gelukkig je hebt de diamanten gevonden, wat zal hij gelukkig zijn.
En jij ook, want je kunt nu lekker verder.

Lida zei

Fijn dat je je diamanten terug hebt en wat een gave stofjes gaan er in je Mrs.! Ik vind het al echt weer een Goofse quilt worden! Groetjes en fijne dag,
Lida

not so zen -quilts in Paris zei

Ik zie hier alle invloeden uit de dorpen rond het IJsselmeer in, erg mooi!

Wilma Kuin zei

Mooie lapjes voor jouw eigen quilt. Hier wordt nooit een plannetje gemaakt en als het wel gebeurd valt het vaak tegen en wordt het plannetje weer gewijzigd. ..

Karen - Quilts...etc. zei

so glad you found your diamonds quilt

Bernadette van gils zei

Leuke stoffen gebruik je voor je Billijk Boerinnetje op klompen.
En die Kleine Muis doet net of hij leest maar houdt je ondertussen mooi in de gaten of je niets iets anders doet dan diamanten zoeken, maar gelukkig gevonden dus
Veel plezier met het maken van de Billings met Goofse draai
Groetjes
Bernadette

betty prins zei

Mooi toch zoals een quilt zijn eigen stoffen kiest..het is heerlijk spelen met lapjes en soms een gilletje van blijdschap omdat het zo mooi wordt!!

Sparky zei

can you ever go wrong with red noooooo as you clearly demonstrate ..lovely posu Ingrid

Anny zei

Nou, langzaam groeien... De stofkeuze misschien. Maar ik vind dat je heel snel bent opgeschoten. Kleine muis is vast en zeker trots op je.

helen zei

I am so glad you found your diamonds! I had to laugh yesterday when I read "Yesss..." - I could nearly hear it! :))) (I hate it when I can't find something and looking for it becomes then nearly an obsession :/)
I am always learning from your fabric-choices, so I am looking forward seeing which one you will use.
Best wishes!

OmaSannie zei

FIJN!!!😍😍😍