vrijdag 19 februari 2016

"Gevalletje Gatenkaas"


Wat is Goof aan het doen?
Gaten aan het knippen.
Gaten?
Ja,
 ze knipt allemaal gaten in hele mooie lappies,...
vierkante gaten zijn het deze keer.



Kijk maar een gatenkaaslappie,...
JEETJE,
 wat ZONDE.


ZONDE?
Welnee.

Als je quilt,
dan knip je in lappies,
anders kun je toch echt geen lappendekens maken,...
dus knipknip,...


Kijk,
 die leuke Oud-Hollandse kinderspelen,


die je hier boven op de hoek ziet,
die zijn ook uit een lappie geknipt,
een heel bijzonder lappie,...
een Holandse sitsen,
van Oud-Hollandse kinderspelen.
En weet je,...
 het is ook nogeens 'n oud lappie,...
En nu?


Gevalletje gatenkaas,...
aaaaah wat zonde,...
Tja,
dan had het maar geen lappie moeten worden,....
;o)

Fijne vrijdag,
en

13 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Ja dat krijg je ervan, gatenkaas heb ik ook wel eens last van. Maar je krijgt er wrl mooie stukjes van.
Veel succes met knippen en alvast fijn weekend
Groetjes
Bernadette

Mhalmavanwees zei

Heel veel plezier met jouw lapjes. Ik wens jou een heerlijke dag toe. Lieve groet Maud.

marijna zei

Zo gaat dat met "lappies"! Knip het in stukkies en naai het weer aan elkaar. Sommige mensen ( niet quilters) snappen daar helemaal niks van. Hihi..... Wij gelukkig wel.

marijna zei

Vergeet ik nog te zeggen, dat jou lappies er allemaal mooi uit zien en je quilt mooi wordt.

Wilma Kuin zei

Helemaal niet zonde... prachtig!! Dat doen lapjesverslaafde nu eenmaal. Heerlijk in stofjes knippen!

Rita zei

Super wat wordt dit weer mooi
Gr.Rita

Quiltblog Janine zei

Die blauw-witte restjes die je overhoudt vinden vast op een moment weer een plekje in een quilt. Dus zonde? Nee hoor.

Dawn zei

Beautiful!

Lida zei

Zulke lapjes heb ik ook, maar iedere echte quiltster heeft deze want zo maak je de mooiste quilts! Groetjes
Lida

Annelein zei

Wat leuk hè, al die lapjes. Deze week werd er hier ook zomaar midden uit een lap een stukje geknipt... Maar het moest precies dat stukje zijn voor mijn AWS blokje...
Heel veel plezier met het knippen en patchen...

OmaSannie zei

Moest nog aan jouw Billings denken ( heb het ook uitgesproken, geloof ik) toen ik in de keuken van Marlies Wolda aan mijn workshop bezig was. Er was iemand die een quilt, met een moeilijke naam, aan het maken is van oudhollandse stofjes.......
Liefs San.

Villa Zeezicht zei

Haha, say CHEESE ;o)

Aunt 'Reen zei

Beautiful cut outs and stitching!