maandag 2 juli 2007

"Pauw"


In menig boek van mij, zit voorin een Ex-Librisplaatje, met daarop mijn naam. Ik heb ze in verschillende uitvoeringen, en één daarvan is een prachtige pauw. Zo'n plaatje plak ik met veel plezier in mijn boek,..
Toen DH en ik laatst door Doesburg wandelde kwamen we iets bekends tegen.. In de binnenstad viel ons oog op een groot wit huis met blauwe kozijnen. Boven de deur poseerde trots een statige pauw.
Wauw, je zult zo'n entree hebben, geweldig! Misschien ben jij het wellicht, die daar woont,...?

36 opmerkingen:

marian'ne m zei

JA ik niet dus :-)).

Hele leuke Ex-libres !!
Prachtige deur, zit ook een leuk huisje achter denk ik !!?

Ja zo'n mooi motief hxc3xa9 een pauw, ik borduur hem ook graag op mijn merklappen.

frauke zei

wouw! wat een prachtige entree! dat wil ik ook wel!:)ik ben gek op pauwen, maar eerlijk gezegd alleen om hun prachtige kleuren...;)

Joke zei

Helaas, ik woon er niet maar het ziet er prachtig uit.

groetjes van ingrid h.g. zei

@ Inderdaad MM, na het poetsen (bleh) ga ik eventjes bij jou naar je pauwen kijken :o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@Heeee lieve Frauke! Ja, daar hebben we niet zo'n leuke herinneringen aan ;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@Joke, je hoeft geen helaas te zeggen,...dat huis waar zo trots de vlag uit hing, ziet er geweldig uit :o)

Corrie zei

Tjee, ineens ben ik heel erg achter na een rustig weekend te hebben gehouden, ben al uren bezig om bij te lezen en te reageren. Wat een fantastische omgeving om een lunch te gebruiken Ingrid, al die supernostalgische dingen om je heen, kuin je dat snoepgoed ook kopen? Mooie oude poppen en beren, enig. Wat een schitterende quilt is dat en de betekenis van die kompassen is natuurlijk helemaal mooi. En nee, ik woon helaas niet zo'n mooi huis met pauw, maar toch heel tevreden met ons rijtjeshuis met een stenen werkje bij de voordeur van biddende monniken, gexc3xabrfd en het heet: Gelijke monniken, gelijke kappen. Dat voegt me wel!

Juul :o) zei

Hoi I.,
ik zag je inie-minie-plaatje daarstraks op de fotobloggel staan, en dacht dat is 't huisje!
Klik..., nee, een pauw ex-libris, (ik heb van dezelfde tekenaar de zwaan en uil ex-librissen, toevallig?!?), scrol, scrol,... hxc3xa9(!) toch een huis!
WAUW! GAAF!
*zet schaal kersen bij de achterdeur*
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@Corrie, volgens mij kon je het snoepgoed kopen,....Ik moet lachen om die monniken, inderdaad, ik denk dat het helemaal bij je past ;o) Eigenlijk moesten we die allemaal bij de voordeur hebben,...

groetjes van ingrid h.g. zei

@ Juul, ja dat weet ik van die zwaan/uil :o)

ik ga ook eens naar de fotobloggel kijken,..>>>>>> maar eerst de kersen halen, voordat Bregje ze opeet,... Die maffe Ier is helemaal gek op fruit :o)

Dijn/Audrey zei

Ik heb de uiltjes in mijn boeken...

ben WEG van uilen.

Wat een prachtige voordeur zo he, met die pauw. Ik ben op zoek naar een levensboom voor boven mijn deur. En dan moet-ie ook nog es passen in dat raampje...

Ik houd van levensbomen.
En van uilen
En van lelies
en van enz enz

Juul :o) zei

I.,
ik zat te kijken, omdat we morgen(?) ook plaatjes boven ons(?) hoofd krijgen...
Nou... :oP
Staan daar dus foto's van lieve kindjes incl. elfenvleugeltjes, naast hele gore weblogs...
:oP
:o(

Juul :o) zei

... oh, ja, en jij stond er ook tussen...!
;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

nou fijn,.... :o(

ik denk dat ik morgen 'n smsje stuur,..... Of om 24.00 uur,....

Juul :o) zei

...ik sms niet...
:o(

groetjes van ingrid h.g. zei

...dat weet ik,...
ze hebben mij ook niets gevraagd,...over reclame,...

....als het nou 'n leuke Joris Driepinter-reclame was,...of pindakaas,....of, jaaaaaaaaa,. op vacantie in een quiltkasteel in Schotland :o)

Juul :o) zei

pssst, ik ben even offline.
:o)
>>>>>>>>>>>>>
btw, heb je alle draadjes en naamkaartjes al weer georganiseerd?
;o)
laterzzzzzzzzz
>>>>>>>>>>>>

Juul :o) zei

oeps, zitten we samen te typen...
LOL

eh, ja... leuke(?) reclame, en updates van andere web-logs die hoef ik echt niet.
:o(
brrr, maar we mogen geen inspraak op onze eigen log, ondemocratisch!
:o(
doeiii, >>>>>>>>>> (ik ben offline), klik.
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

ja, het borduurgaren zit helemaal goed, hoop ik :o(

marian'ne m zei

Geen stofzuigdag vandaag denk ik !!
Ben ook aan het stofzuigen, stoot ik mijn schapenpoot wolletjes van de tafel, floep IN de stofzuiger :-(((
En niet netjes in de slang blijven hangen of voor het begin van de zak. NEE hoor 3 x in de rondte door het stof !!!! ucheucheuche heel die zak opengescheurt. Nu wordt het een stof grijs/wit schaapje, ucheucheuche :-)).

Eerst maar wassen denk ik !!!

En jij al een steekje kunnen zetten van je mooie patroontje, helemaal op de borduurtoer !!?

Mijn borduren ligt juist helemaal stil, ach als we maar lekker bezig zijn :-))).

Betty zei

Zo even bij gelezen, ingrid, wat schrijf je toch eerlijk en heerlijk! Erg lief engeltje, daar zou ik ook voor vallen, gr Betty

groetjes van ingrid h.g. zei

Oeps, MM, dat is met recht een 'stoffig' schaap,...

Sssst, ik heb nog steeds niet geborduurd, loop er een beetje omheen te dralen,....... beginnersvrees ;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@Betty, wat fijn dat je weer terug bent uit Frankrijk,...en vol met verhalen! :o)

lynda zei

Mooie voordeur,zou het wel willen hebben maar dat gaat niet bij ons huis.Doet een beetje buitenlands aan.Hup beginnen niks engs aan, maak je een fout kun je het uithalen.Fouten maken mag, kom op joh zo leuk om te doen.:]]

jose zei

Prachtige voordeur niet die van mij, die is wit.
Mooi met die pauw, Daar zongen wij vroeger een liedje over als wij langs een pauw liepen. Pauw pauw pauw ik ben mooier als jouw. En dan deet hij zijn veren uit. dat vonden wij prachtig. als klein kind.

marian'ne m zei

Wat Lynda zegt, HUP !! :-))).

Al kan ik het mij wel voorstellen hoor, je vind het zxc3xb3 mooi dat je geen fout wilt maken. Maar je hebt voorheen al zulke borduurwerken gemaakt. Succes !!

groetjes van ingrid h.g. zei

heel toepasselijk, ik heb net de voordeur geborduurd ;o)

marian'ne m zei

goed zo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jose zei

Wat een mooie KOMPAS Quilt Ingrid. Prachtig Kleur gebruik. SCHITTEREND. mooi in elkaar gezet.

Juul :o) zei

HOERA!
Mogen we 'm zien?
;o)

pssst, inmiddels zie ik "overal" reclame opduiken...
Wilma stond in de fotobloggel, boven Jose's log!
Ik huppel nog even verder, even een sightseeingtourtje... (hxc3xa9xc3xa9l zachtjes...)
sttt, slaap maar lekker verder.
:o)

Juul :o) zei

WHOEHAA, hier xc3xb3xc3xb3k reclame!
:oX Oeps!
Daarnet nog niet..., dus ik dacht jij hebt ge-sms-t!
LOL, errug, pssst, 't blauw past wel bij je "look", ik zie hier bij jouw (nog) geen bekende in de bloggel, ook nog geen "gekke Dingen"...
>>>>>>>>>>>>>> sttt, ik ga even zachtjes verder kijken...
:o)

Gerrie v.W.-v.N. zei

Net een voordeur in een buitenland en dan die mooie Pauw !
En de Exlibrissen , ook al met Pauw .
Jij mag je veren ook wel eens uitsteken vol trots nu je die prachtige Compassen gemaakt hebt .
Ik moet steeds even kijken als ik hier langs kom , de kleuren zijn zo prachtig . En met al onze lange verhalen zakt hij straks helemaal naar de diepte in je web-log-kast . Maar je bewaard het toch wel goed in je archief , ik bedoel de plaatjes . Want hou dat prachtige werkstuk echt alleen om er onder te dromen .

Vanmiddag zat ik hier uitgebreid te klessebessen en zei tegen je doe net als Ramses Shaffy , Hoog Sammy kijk omhoog , dan kun je meer mooie dingen ontdekken die hoog ergens mooie gevels sieren .
En om even voor alle zekerheid op zoek te gaan naar Ramses juist geschreven naam , floep heel mijn verhaal foetsie .Zodoende kom ik nu nog even terug , na al een slaapje in de stoel !

Jij ligt natuurlijk al op xc3xa9xc3xa9'n oor .
Lekker slapen want je bent altijd zo vroeg op en dan ga je natuurlijk weer op stap naar je lieve kleintjes met hun moeders .
Wat worden ze goed verzorgd door je .
Prachtig werk !!!
Droom je al . . .?

groetjes van ingrid h.g. zei

@J, ik wilde 't eerst zien voordat ik ga smssen,...

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Gerrie, ja ik sliep al, en jij waarschijnlijk nu ook :o)
Alles weer een klein beetje op orde?,....Fijne dag vandaag!

Juul :o) zei

@I.,
... en..., wat vind je ervan?
(d'r staat nu een halfblote vent op je pagina, en "Berthi's" bh zag ik ook al...)
Ik heb al zitten kijken welke mogelijkheden er zijn bij een betaald abonnement, maar dat is nog lastig kiezen... en ze mogen "zomaar" een prijsverhoging doorvoeren, en de goedkoopste is "maar" 2x zoveel bandbreedte als je nu hebt.
Nou daar zul jij zo wel overheen zijn, en wat dan...???
(zucht, alles is zo onduidelijk...)
Ik ga de balk niet aan m'n blog aanpassen, laat 'm er maar duidelijk niet bijhoren!
;oP

Berthi zei

Ik woon er niet, maar ik zou zo'n voordeur wel willen hebben!!