zaterdag 7 juli 2007

"Pak maar een pen,..."


Van de week viel het programmaboekje, 'Najaar 2007', van Petra Prins in de brievenbus. Het staat vol met de laatste nieuwtjes wat betreft cursussen, paketten, en natuurlijk stofjes. Maar wat me vooral ontzettend leuk lijkt, is het volgende  (ik citeer):

Open dagen op vrijdag 24 en zaterdag 25 augustus.
Aanwezig tijdens deze Open Dagen is Mary Koval. Zij woont in Pensylvania, ontwerpt voor de firma Windham reproductiestoffen en verzamelt en verkoopt antieke stoffen en quilts. Zij bezit een antieke stoffencollectie van meer dan 50.000 stuks (!), waar ze haar inspiratie uithaalt. Haar laatste collecties zijn "Uncovered Treasures"(heel kleurige 19e eeuwse replica's), "Mary's Muslin"(een basiscollectie) en "Coverlet"(een serie in rood en blauw).
Ze is van 10.30u-16.00u aanwezig in de Rode Zaal van Bornhof 47, met om 14.00u een speciale lezing, waarin ze over haar passie vertelt.Je bent van harte welkom om Mary te ontmoeten, naar haar te luisteren, haar quilts en stoffen te bewonderen, vragen te stellen of een antieke quilt te kopen.

Het is niet te geloven, je zult maar liefst 50.000 stofjes in je collectie hebben. Dat lijkt wel een lapjesparadijs,... En dan die antieke quilts,....ik denk niet dat het zal helpen als ik het spaarvarken slacht,...dat hebben we helaas al te vaak gedaan,... Maar kijken naar al dat moois is ook gaaf!
Als je meer over Mary Koval wilt weten, klik dan maar eens hier,...of hier ,....en misschien ook,... hier!,......

Wat denk je, is het een goede tip om in je agenda te zetten?

20 opmerkingen:

YokkoBears zei

Nou Ingrid, dit is dus echt een super tip.
Heb eerder antieke quilts gezien, en vast mogen houden, en wat er dan door je heen gaat .......
Echt, zo mooi .......
Mooi, door de eenvoud.
Later nog een keer de kans gehad, beauty, beauty.

Als je dan leest dat je in Amerika zomaar ergens op een landweggetje kunt rijden en een bordje langs de weg ziet staan; quilts te koop. En dan stop je, ga je kijken en jeminee; dan zie je eerst een mooie, grote en oude kast die al lovely is en als die kast dan open gaat ...... VOL VOL met antieke quilts.
Dat zou al een reden zijn om eens te gaan.
Ga je dan mee?

Juul :o) zei

Ik heb een paar van hxc3xa1xc3xa1r boeken.
:o)
...huppeldehup.
LOL
;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Snif,.... :o(

Ik wil ook zo'n landweggetje met een bordje"quilts te koop",...

En die boeken, ook,......
:o)

Juul :o) zei

Goof, stil maar, hier om je te troosten:

http://www.baltimoreapplique.com/marykoval.html

HTH
:o)

Corrie zei

Ingrid, wat was je nog laat bij me op bezoek, of hxc3xa9xc3xa9l vroeg. Is er weer een wereldburger bijgekomen vannacht?
50.000 stofjes???? Hoe lang doe je erover om die allemaal achter elkar te bekijken? Dat kan toch helemaal niet, ik geloof het wel hoor, maar je ziet ze allemaal niet dus het zal wel een soort belegging zijn ook denk ik. Lieve help, ik hoop stiekem toch maar dat mijn passie binnen de perken blijft, of het nu om boeken, borduurtjes, muziek of wat dan ook gaat. Maar het zal ongetwijfeld ongelofelijk mooi zijn om te bezichtigen.

Juul :o) zei

http://www.thequiltercommunity.com/Wc5b3f3a91c440.htm

groetjes van ingrid h.g. zei

@Corrie, vroeg naar bed en weer vroeg op :o)

groetjes van ingrid h.g. zei

:o) Juul, hele mooie link, ik heb eens naar buiten gekeken, en hier is het gras beslist lang genoeg om een quilt op te drogen te leggen, alleen het weer zit niet mee,...
voor wie dit niet begrijpt, lees het verhaaltje bij de link van Jul,...;o)

frauke zei

dat klinkt harstikke leuk joh!! xxxxxx

Juul :o) zei

@ Ingrid,
het weiland tegenover ons... dxc3xa1t is pas lang gras... LOL
Die quaker-quilt is helemaal jouw kleurtjes dacht ik...
Ik verdwaal helemaal in die laatste link... *kwijl*...
Die ga ik in m'n zijbalk proppen.
:o)

@ Corrie,
deze dame bewaard van elk stofje een stukje, verder deelt ze tijdens lezingen stukjes uit.
(lees ik in m'n links)
Lief hxc3xa8?
LOL
En ze is begonnen met 200 dollar te investeren in een paar oude quilts, lees, lees, lees...
:o)

Juul :o) zei

btw, ik moest bij dat grasverhaal aan Fleur en haar vlekjes denken...
*xc3x9c*
Ik ben weg!
>>>>>>>>>>>>>>>
Vermaak je vandaag!
:o)

MaRia zei

Ik val al meteen voor wat ik onder het boekje zie, mooi!
En dan nog al het moois op de links, bedankt Ingrid en Juul!

groetjes van ingrid h.g. zei

O,jxc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9!, een ooievaar >>>>>>>>>>

Juul :o) zei

Oeps!
Zwaai, zwaai!
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Zo, daar ben ik weer,....
Had ik vandaag de SBS af willen hebben :o(
Maar het is wel een schattig babietje! :o)

marcella zei

wow.... 50.000 stofjes.....
mooie links, ander keertje even terug om nog verder te genieten.

Juul :o) zei

Zo, en dat is xc3xb3xc3xb3k heel belangrijk!
:o)
Die ooievaar kwam toch, en dan beter zo, en gelukkig ook niet midden in de nacht of terwijl je net gezellig in Doesburg bent...
:o)
SBS en de rest, ach, die wachten wel op je.
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

zeker weten,... ;o)

verkouille conny zei

Ingrid,

ik zit hier letterlijk te kwijlen bij al het moois dat je al hebt gemaakt ! Je gebruikt erg mooie kleuren en je quilt zijn prachtig gequilt ! Petje af hoor !

Liefs conny

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Conny, ik zie 't, dat wordt dweilen ;o)
Bedankt voor je complimenten en wat heb je een leuk emailadres! :o)