woensdag 25 januari 2017

"De kleuren van een vroege dag"


Het begint weer terug te komen,
 merk ik de afgelopen dagen.
Het was eventjes weg in december,
dacht dat ik 'anders' was geworden,...
maar het is weer terug.

Wat bedoel je Goof?


Het vroege vogel gevoel,
het gevoel van heel vroeg in de ochtend zomaar ineens wakker worden,
zonder 'hulp' van een akelig wekker geluid,...
Je ogen heel rustig open doen,
en dan klaar wakker zijn.
Gauw omdraaien en nog even liggen doezelen,
denk jij dan wellicht,....
;o)


Maar zo werkt het niet bij mij.

Dus ben je even later,
 nu zonder ochtendhumeur,
beneden in de woonkamer,
je knuffelt een nog slaperig hondje,
fluistert zachtjes goede morgen Gootje in haar fluwelen flapoortje.
Waarna de teckelina zich,
natuurlijk nog wel even omdraait,..
en tevreden verder slaapt.

En  dan,...
wat moet je zo vroeg in de morgen,
die eigenlijk nog oogt als nacht?


Deze Goof gaat in haar luie stoel zitten,
stopt zich warm in met de klosjes,
en pakt als vanzelf haar dienblaadje met het quiltwerkje,...,

1 hartje, 
2 hartjes,
  3 hartjes,...


En dan,
 beginnen er zoetjesaan wat geluiden te komen van een binnenstad die wakker wordt,...
de krantenjongens zijn er al,..
de groentekraam wordt opgebouwd,...
De dag is weer begonnen.


Goedemorgen allemaal,
zet 'm op vandaag,
en,

13 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Goedemorgen Ingrid, jij bent er al erg vroeg bij maar wel gezellig jouw verhaaltje bij het wakker worden. Ik ben meer een avondmens en geniet nu van even "uitdrijven" in mijn bedje.hoofd is wakker maar lijf nog niet.
Fijne dag samen met Margootje
Groetjes
Bernadette

OmaSannie zei

Zelfs daar zijn we hetzelfde in...Het enige verschil is dat ik ( hoe vroeg het ook is) met twee slaperige honden buiten loop... Zodra ik mijn ogen open en het is nog vroeg dan denk ik.. Yessss ffies een paar lapjes of steekjes. Fijne dag lieverd, dikke kussssssssssss

Rita zei

Hier ook zo'n vroege vogel en ik vind het bijna altijd heerlijk zo vroeg op te staan en de dingen te doen die er gedaan moeten worden zodat ik later weer tijd heb voor mijn lapjes. Maar vandaag is het omadag dus geen lapjes maar flesjes en luiers. Fijne dat. Gr. Rita

Quilting Moesje zei

:0))
Ik had dienst tot 23.30 uur...
En toch vandaag ook vroeg.
SBS zit nu in mn hoofd:0)) En Bear en ...
Veel hartjes lapjes plezier voor jou hoor!:0 ))

Annelein zei

Heerlijk hè... die vroege ochtenden... Hier is het nog wel even anders met heel soms zo'n vroege ochtend... Lekker genieten meis van die fijne vroege momenten...

marion anderson zei

zo'n lekker gevoel, ik voel het als een kadootje voor mezelf, en dan moet de lente nog komen....!!!...xxxx

BezigeBijMirjam zei

Gelukkig kan ik meestal wel weer in slaap vallen als ik erg vroeg wakker wordt. Anders houd ik het ook niet lang uit. Dan moet ik echt een keer bij slapen. Maar als het over een paar weken 's morgens vroeg weer licht is "spring" ik ook weer graag mijn bed uit. Gisteravond met Annie gequilt. Lekker aan mijn Marie en aan mijn Dear Jane gewerkt. Voor mij vandaag de Bee bij Willeke. Gezellig, ik heb er weer zin in! Fijne dag!

marion zei

brr ik ben echt geen vroege vogel

Unknown zei

Heerlijk, of ik er naast zit met een kopje koffie. Ik wacht vandaag met spanning op de postbode er komt iets van Supergoof!

Floor zei

Ben altijd een beetje jaloers als ik lees dat je zo vroeg op bent.
Dan is je dag langer toch?
Tenminste als je ook laat naar bed gaat, anders maakt het niet uit.
Ik ben van "wekker loopt af, ik draai me nog even om". En dat dan 3 x....
Maar jij stort je gelijk op je hartjes, een prachtig begin van de dag.
Fijne middag dan maar!
Groetjes,
Floor

Annemieke zei

Klinkt heerlijk. Ik ben ook een ochtend mens. Gelukkig is je ochtend gevoel weer terug. Misschien had je een ieniemienie winterslaapje.
Groetjes
Annemieke

Marijke zei

Goedemorgen meis, neem er een bakkie thee bij... Helaas word ik niet vroeg nou ja 6.00 wakker... maar om 2.00 en om dan te appliqueren vind ik niet zo'n goed idee hoop dat de tijd dat ik slaap meer gaat aansluiten... in de zomer vroeg wakker worden vind ik heerlijk maar in de winter brrr zo koud!
Ben ook aan Foepje aan het appliqueren heerlijk vooral met het nieuwe houten klos garen!
Fijne dag,
groetjes van Marijke

Coby Breitner zei

Ohhh heerlijk dat gevoel Ingrid en zo herkenbaar. Ik kan er enorm van genieten in de winter maar ook in de zomer met de deur open en de vogels horen. Zelf heb ik een gekke tic, alle jaargetijden ruiken anders en ook daar geniet ik 's morgens vroeg dan zo van. Fijne dag maar weer, groetjes Coby