zondag 29 maart 2020

"Blokjes Gedwarrel"


Goedemorgen lieve allemaal,
welkom in de zomertijd.
De klok is vannacht een uurtje vooruit gezet.

Ik schreef het je al,
 gisteren,
en nu zie je het wederom vandaag.
Een mooi lapje met een stukje zelfkant,
zit in een blokje.
;o)


Deze week werden er four-patches gemaakt voor het Billings Boerinnetje,...
Heel veel four-patches.
Vier vierkantjes in 1 blok.

Ze dwarrelde op de tafel neer,...


Al dat rood en geel,...


vond ik best wel heftig en druk,...


en soms ook weer niet,...


Ik dacht,
ik mix het gewoon.
Ik heb ook geen idee of het iets wordt,
maar vind het wel leuk om te doen.

Of er favoriete lapjes tussen zitten?
Ja natuurlijk.


Dit bloemetje vind ik een Lieffie.


En dat Akeleitje op het geel ook,...


En dit kleine bloempje zo teer,...
een schatje,...
ooit gekregen van Wilma,
dankjewel.
:o)


Natuurlijk was het ook leuk spelen met de four-patches voor de foto,...
allemaal een beetje inschuiven,...


wat dichter bij mekaar,...


best wel veel geel.
Geel,
waar stond het ook al weer voor?
O ja,
boterbloemen, mosterd, paardebloemen,...
ook wel kaas,...

Er hoort ook kaas in m'n Boerinnetjesquilt
hoewel ik de enige Nederlandse ben die geen kaas blieft,...
ook geen melk trouwens,...


Even bij het grote middenstuk neer leggen,...


daar geniet ik dan zo van,...


Het wordt wel heel echt zo,...


Nou Goof,
volgende foto graag,...
Okidoki,...


Op een gegeven moment lagen er daar
 zo maar ineens,
 60 blokjes.
Dat ging wel veel sneller dan het vorige randje,...

Er kwam ook wel wat groen bij,...
en soms een vleugje blauw,...

Goof aan de slag,
 je bent nog niet klaar.
Het zijn nog geen 4 randen.
O ja, dat klopt.

Maar toch even nog genieten van het moment.


Het geeft altijd zo'n rijk gevoel,
zoveel blokjes,...
Voor een quilter is dat vermoed ik zo,
 hetzelfde gevoel als dat Dagobert Duck heeft als hij een vrolijke duik neemt in zijn geldpakhuis.


Een beetje ermee spelen,
een blokje hier,


een blokje daar,..
en dan krijg je warempel


een groot hart.

Zet 'm op lieve Schatten,
hou je taai,
 tot de volgende keer,
en een dikke knuffel voor alle zieken vanuit een stil Hanzestadje,


11 opmerkingen:

OmaSannie zei

Goedemorgen lieverd, eat wordt hij geweldig mooi zeg❤️❤️❤️ Pas goed op elkaar en op mijn vriendinnetje de Koningin 👑 ❤️❤️Liefs mijxxx

Annelies zei

Mooie kleuren en mooie blokjes ! Fijne dag !

corrie zei

Prachtig heerlijk die warme kleuren waar je zo vrolijk van word
En zeker in deze tijd kunnen we dat wel gebruiken en pssssstt je bent niet de enigste die geen kaas lust hoor mijn mams luste dat ook niet
Dikke knuff van mij

Coby Breitner zei

Ik geniet toch zo elke dag van je opbeurende verhaaltjes. En wauwwwww wat wordt de billings groot en mooi. Poeh en dan ik zeuren over lange randen aan elkaar patchen, laat ik maar niks zeggen.
Fijne zondag we gaan lekker door, stay home and quilt on.....

Bernadette van gils zei

Ik moest lachen bij die Dagobert Duck en zie jou al zitten als Supergoof Duck tussen al die lapjes. Ik vind je vierkantjes erg mooi met de gedachte erachter van het geel.
En dat hart voor ons allemaal, zo lief van je.
Hoop dat bij jullie alles goed gaat qua gezondheid.
Dikke knuffel van mij voor iedereen die nodig heeft.
Groetjes
Bernadette

wapiti zei

Mooi! Dat komt helemaal goed, zelfs met het vele geel. Dat mag wel omdat je in het middag ook al een geel randje hebt.
En ik herhaal: als het thuis niet in de smaak valt, laat het me maat weten, ik heb een plaatsje :-)

Marianne zei

Zo leuk weer zoveel leuke blogjes te lezen van je met veel mooie foto's! Echt genieten:-)

Evelyne zei

Prachtige vierkantjes! En op z'n Goof's met een zelfkantje eraan! Hoor gewoon bij jou. Je Boerinnetje wordt mooi en uniek.
Pas goed op jezelf lieve Ingrid.

lieve groetjes Eef

Linda zei

My favorite colors!! Just beautiful!

Frea zei

Wat wordt het mooi. Je kleurkeuze spreekt me erg aan.

BezigeBijMirjam zei

Een prachtige verzameling blokjes!👍🏼🤗