zaterdag 14 maart 2020

"Je gedachten verzetten"


Wat doet een quilter op dit moment?
Op zoek naar lapjes en een patroon om de gedachten te verzetten.
Want lapjes zijn altijd fijn om mee te werken.


De afgelopen maand heb ik heel veel scrapzakjes gemaakt voor straks in de quiltwinkel.
De quiltwinkel waarvan ik het nu wel prettig vind, dat die nog steeds niet open is,...


Die scrapzakjes zijn van m'n eigen lapjesvoorraad gemaakt.
Die voorraad is gigantisch,
best wel gênant vond ik eigenlijk tijdens het knippen en vouwen,...
bloosbloos,...
Gelukkig zijn we hier met quilters onder mekaar,
dus jullie snappen het vast.
;o)

Ik heb nog een privé lapjesvoorraad over van de patronen waar ik zelf nog bezig ben.



Zoals m'n voorraad Billings lapjes.
Allerlei klederdrachtstoffen nieuw en tweedehands,...
Die,
keurig in plastic bakken zitten,
 in de kist waar het poppenhuis op staat.
Zie foto 1,...

Dus,
maak de kist maar open Goof,
en ga eens kijken wat je hebt,...


Nou dat is veel.
je ziet het 3 bakken vol.


Klederdrachtstoffen overal vandaan


uit een museum in Zeeland,


stoffen van Petra Prins,


van den Haan & Wagenmakers,


en allerlei nieuwe en tweedehands klederdrachtstoffen van


Stegemans Textiel in Rouveen.


Ik ben er blij mee.
Ik ga weer eens verder met de MRS Billings,
het patroon van Karen Styles,


waar ik zo'n 3 à 4 jaar geleden mee bezig was.


Er was toen elke maand op de vrijdag een Billingsbee bij Petra Prins.
Waar ik me voor had aangemeld,
en waar ik al vrij snel niet naar toe kon,
omdat ik zelf op vrijdag door het land reed om bij quiltwinkels,
workshops en trunkshows te geven.


Elke maand stuurde Bep me het nieuwe patroondeel met stoffen toe,
 van tevoren had ik dan in de webshop uitgekozen welke stoffen ik graag wilde.
Ik heb de patronen tevoorschijn gehaald,
m'n Billingsboerinnetje eveneens.


Die noem ik boerinnetje vanwege al die klederdrachtstoffen,...
;o)


Maar,
waar was ik ook alweer gebleven?
Welke rij van het patroon?
Wat was m'n lapjeskeuzesysteem?
Had ik überhaupt wel een systeem?


Uhm?
Ik dacht het wel.
Even kijken hoe dat ook al weer zit,
met dat systeem.


Wat is dat toch met lapjes dat we er zo blij van worden?


Geen idee.
Maar het is wel fijn.
Dus om een lang verhaal kort te maken.

Lieve mensen pas heel goed op jezelf en op mekaar.
Dikke knuffel,
op internet kan dat,
en

10 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Lieve Ingrid
Wat een mooie voorraad lapjes heb je toch. Veel plezier met het werken aan je boerinnetje en dat systeem komt wel als je weer bezig bent . Dikke knuffel terug van mij en pas je goed op jezelf ��
Groetjes
Bernadette

corrie zei

Wat een heerlijkheid om te zien weer het boerinnetje met al die mooie stofjes en heerlijke foto's kan daar zo van genieten en dan een snoepje van een winkel in spee met al die gezellige schrap zakjes om heerlijk in rond te snuffelen
Dikke knuffel terug van mij pas goed op je zelf en dierbare xxx

ria vogelzang zei

Heerlijk om even bij je "online" op visite te zijn!
Geniet ze en blijf vooral gezond.. <3
Liefs!

Marion van de Sande zei

Heel mooi, deze nieuwe oude quilt, leuk om weer eens te zien.

Er staat voor half mei een lang weekend Zwolle op de planning. Ik ben er al maanden van uit gegaan dat we dan ook even een dagdeel naar Kampen zouden kunnen om jouw winkel te bezoeken. Maar ik begin er inmiddels voor te vrezen dat dat niet gaat lukken.

Heb jij inmiddels zicht op wanneer ongeveer de winkel open gaat of waar het nog op wachten is? Zou zo graag langskomen bij je in mei.

Liefs

Joanne zei

Hoi Ingrid,
That's one International problem that we can all share....the quilt virus !
hugs,
Joanne

Floor zei

Ja.... hoe komt dat dat quilters zo gek op lapjes zijn....
Natuurlijk omdat ze zo lekker voelen en zo mooi van kleur zijn, en omdat we er mooie dingen van kunnen maken, zoals jij nu bezig bent met die kleurrijke quilt in klederdracht stoffen.
Je hebt naast de vele schraps die je hebt geknipt voor je winkel, nog heel veel stoffen over. Gelukkig maar.

Ans zei

O Ingrid, wat een lieve stofjes heb je verzameld! En die prachtige quilt, ik ben er gewoon flieft op geworden. Wat een heerlijke hobby hebben we toch, stofjes uitzoeken, naar kijken en aaien, heerlijk toch?
Het is dat ik zo ver weg woon, anders zou ik zeker een keertje naar je winkeltje komen.
Heel veel quiltplezier en ik kijk vol verwachting naar je volgende blogpost uit want ik geniet er elke keer weer van.

Freubelsien zei

Hai Ingrid . Wat een heerlijk blogje . Al jou lapjes bakken geweldig hoor ,fijn shoppen in eigen mini winkel.😉 jou Boerinnetje word echt zo vrolijk. Zelf ben ik ook jaren geleden begonnen en dank voor de inspiratie ga de mijne ook uit de kast halen .
Lieve groetjes Sieneke

O'Quilts zei

Oh, yes just a lovely look at this fabric...IF we have to be isolated..tbtg for blogging and sewing and fabric..xo

Annemieke zei

Fijn verhaal met gave plaatjes! Je quilt wordt erg mooi. Ik dacht ineens weer: o ja, die met die mooie stofjes;) Ook voor jou het allerbeste, groetjes Annemieke. PS je verhalen zijn erg welkom zoals altijd, maar nu nog extra!