vrijdag 20 maart 2020

"Nummero 3"

oude foto van 7 jaar geleden

Het is gewoon zo,
het maakt niet uit waar ik woon,
er zijn quilts die me meteen een thuisgevoel geven.

Het blauw witte zaagtandje dat altijd over een stoel moet hangen.
(of bank dat kan ook)
Het trappetje naar de hemel, 
ligt altijd zo dat als je lekker zit,
je nog lekkerder zit met die knuffellappendeken over je heen.

En de dronkemanspad?
Die moet altijd aan de muur.
Zo ook de rood-witte weddingring quilt.

ook een oude foto

Net verhuisd,
en alles staat nog vol dozen?
Deze quilt hangt al en verwelkomt je thuis.


Het is in het 'Goof wat heb je gemaakt lijstje'
quilt nummero 3.
Niks kleins er tussen in,
geen kussenovertrek of quiltje.
Wellicht wat overmoedig,
maar zo dacht ik toen niet.
Ik wilde graag zo'n quilt maken.
Gewoon met de hand,
want ik kon en kan helemaal niets met een naaimachine.
Was helemaal verliefd op deze weddingring.



Sommige lapjes van rode driehoekjes zijn lichter geworden door de zon.
Andere zijn ijzersterk gebleken,
en niet veranderd in al die jaren.
Zoals dat ruitje ongeveer rechts op de foto.
Of het een quiltlapje was?
Nee.
Een oude boxershort van Manlief.
Geweldig lapje.

Weet je wat ook zo handig is van een quilt op de muur?
Dat je geen gaatjes hoeft te plamuren.
En dat,


geeft weer extra quilttijd.
:o)

Fijne vrijdag lieve allemaal,
hou je taai,
en

6 opmerkingen:

wapiti zei

Wow! Wat knap. Jij hoeft niet te behangen of te schilderen!

Sylvia zei

En stuk voor stuk zijn het prachtige quilts. Dank je wel

Anny zei

Heerlijk he, al die lapjes met herinneringen. Ik quilt al 30 jaar en kan van bijna ieder lapje wel iets vertellen!

mieke zei

Het is ook een prachtige quilt.
En kleding stuk knippen , daar ben ik ook niet vies van !
gewoon lekker bezig blijven.

quiltlodge gerda zei

Super gezellig!

Conny's-blog zei

Zo gezellig bij jou met die mooie quilts.........liefs.Conny