maandag 30 maart 2020

"Samen een straatje om"



We zijn mooi op tijd,
Gootje en ik,
om samen even een blokje om te gaan voor onze 1 keer per dag natte neuzenwandeling.

Al hoewel,
de klok is verzet dus voelt het toch niet echt als op tijd.
Dat gevoel dat is er vast de hele dag,
maar dat geeft helemaal niks,
we gaan verder nergens meer naar toe.

Daarom nu even genieten van buiten zijn.


We wandelen langs de schepen.
Gootje loopt voorop.
Dat doet ze meestal niet,
maar wel als we hier wandelen.


Ik vind al dat touwwerk altijd zo'n mooi gezicht,
dus,
 moet er gewacht worden want deze Goof wil een foto maken,...


en nog één,...


We wachten geduldig op de eendjes
 die met z'n drietjes oversteken,...


Goedemorgen samen,...


Ik draai me om,
om de zon te begroeten,...
Goedemorgen zon,...


Maak een foto van de lijn waarmee de schepen vast liggen,
en dat,
dat komt me op de één of andere manier bekend voor,...


Hier door waarschijnlijk,...
;o)


Het is best wel fris.
En dat is het.


En heerlijk.
Dat is het ook.


Iemand is nog even in een olijke bui,...
Dit doet ze anders nooit s'morgensvroeg,...
;o)


En dan?
Dan zijn we al weer bijna thuis,
nog even een stukje doorlopen,
voorbij de Nieuwe Toren,
links op de foto.


Nog ietsjes verder,...
En dan?

Verhaaltje schrijven,
Ontbijten
en verder?
Poetsen.

Ja echt waar.

Het is vandaag maandag poetsdag
Daar houd ik me ook aan,
dan hebben we dat voor de rest van de week weer gehad,...

Meneer Supergoof zei gisteravond,
jij wil altijd door het huis sjezen met je swiffer, stofzuiger en poetsdoek,
en ja dat is echt zo,
maar niet de keuken doen,
 want die doe ik.

Dat vond ik helemaal niet nodig.

Nee echt niet.

Waarom niet?
Nou omdat ik nooit boodschappen doe,
en ik kook ook nooit,...
Meneer Supergoof kookt heerlijk.
:o)

Dus vandaag?
Is het maandagpoetsdag met z'n tweetjes.



Goedemorgen lieve allemaal,
hou je taai,
en

6 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Wat een prachtige foto's en heerlijk zo'n ochtendwandeling met je Gootje.
Succes met poetsen samen en houd jullie taai
Groetjes
Bernadette

Carolien zei

Jullie ook en niet TEveel poetsen hè ;)

Groetjes, Carolien

christine zei

oh heerlijk zo langs de kade te lopen . zie je nog iets tenminste . Hier zie je echt weinig op de dijk .
ik ga zo de was ophangen en dan aan mijn lapjes verder. fijne dag Ingrid.

Rosemary B❤️ zei

Happy maandagpoetsdag
You shared some beautiful photos of your walk this morning. I really love it. You live in a beautiful place in Holland

marijna zei

Het blijft toch een mooie stad! Orachtig zo die schepen met al dat tuig..... T’ was wel koud vanmorgen!

Coby Breitner zei

Och Ingrid heerlijk zo'n vroege wandeling, normaal gesproken hou ik al van de stilte en nu ben ik me er nog meer van bewust. Ik rij voor 7 uur s morgens al naar het ziekenhuis en kom gewoon niemand tegen op straat. Prachtige foto's heb je weer gemaakt. Zelf hou ik me ook aan het ritme hoor 3 dagen werken, schoonmaak dag 1 en 2 (3 etages dus doe ik niet meer in 1 dag), boodschappen doen en s middags in mijn quilt-kamertje terugtrekken. Heb aan je gedacht, ben nl de lange banen van de prince met de hand aan elkaar aan het zetten en dacht hup doorgaan dat doet Goof ook.....fijne dag