dinsdag 17 maart 2020

"De Japies"



Ben naar beneden roep ik naar mijn man.
Moet even kijken of ik nog lichte achtergrondstof heb voor m'n Billingsboerinnetje.

Ik 'huppel' de trap af,
voordeur uit,
voordeur in,
en sta meteen tussen m'n quilts.


Het is niet zo dat ik nu ga winkelen in een quiltwinkel,
nee.
Beneden staat mijn eigen lapjesvoorraad.
Eens even kijken in de bak met grote lappen,
daar moet nog iets tussen zitten,
zo meen ik me te herinneren.

Gevonden.

Ik kan weer verder met 't Billingsboerinnetje, 
maar
voordat ik naar boven ga,
even de Japie Schapies begroeten,...


De kleine Japies staan allemaal in hun eigen bloemenweitje,...
niet gehinderd door 'sashinghekjes'
 kunnen ze gewoon bij mekaar op bezoek gaan.


De quilt is door geknoopt,
en al die draadjes storen me helemaal niet,
het lijken net grassprietjes,...


Ieder Japie Schapie heeft een dik buikje,
dat komt omdat het gevuld is.
Niet met grassprietjes,
hoewel dat natuurlijk wel zo is,
als je er een gezellig verhaaltje over verteld,...
;o)


In de buikjes zit simpelweg kussenvulling.
Maar,
 dat had ik al weleens eerder verteld.


Al die bolle schapenbuikjes zorgen voor een hobbel de bobbel effect,
en de stof aan de achterkant draagt daar ook een extra steentje aan bij,
want daar zit ook een bobbeltje in.


Omdat alle Japies gevuld zijn,
en aanvoelen als heerlijk zachte schapenwolkjes,
vond ik het niet nodig om voor deze quilt ook nog eens een tussenvulling te gebruiken.

Eigenlijk is het een coverlet.

Een coverlet heeft geen tussenvulling,
is daardoor niet zo warm als een quilt,
en dat kan prettig zijn,
als je in een warm land woont.
;o)


Toch blijft het voor mijn gevoel,
een beetje tussen een quilt en een coverlet in,
dat komt door die bolle Japies.

Quilt, 
 coverlet,
het zou ook heel goed een gordijntje op een kinderkamer kunnen zijn.
Ik denk dat je heerlijk kunt dromen
met al die Japies,....


Fijne dinsdag lieve allemaal,
hou je taai,
en




4 opmerkingen:

erika zei

En die Japies hoeven geen 1.5 m corona-afstand te bewaren!! Ze kunnen samen lekker in het weitje ronddolen!

Conny's-blog zei

Gezellig verhaaltje weer zeg, blijft leuke quilt.......liefs.Conny

Annelies zei

Pas goed op jezelf ! Leuke Japies !

Sylvia zei

Wat mooi om je Japies weer te zien 😍
Ik heb vandaag ook weer heerlijk aan mijn japies gewerkt. Zo jammer dat ik niet al in jouw restjesmand kan snuffelen ......