woensdag 18 maart 2020

"Twijfeltwijfeldetwijfel"


Ik vind 'm zo mooi,
zegt Manlief,
Billings is zo sprankelend,
zo levendig.


Vrouwlief,
de Quiltster,
vertaalt dat automatisch in,
ahaaa,
er is iemand die deze quilt heel graag wil hebben,...
Dat wordt meteen opgeslagen in het Quiltersbrein.

De Quiltster beloofd niets,...


Waarom niet?
Nou,
Manlief heeft al veel quilts,
vindt Vrouwlief.
Manlief is het daar niet mee eens.
;o)


Het duurt natuurlijk nog heel lang eerdat de quilt af is.
Het is handwerk,
het zijn ontiegelijk veel kleine stukjes,....


En,
de Quiltster geniet zo van het hele maakproces.
Ze moet er nog helemaal niet aan denken dat de quilt af is.

Het is fijn als je een handwerkje op kunt pakken,
er niet heel veel over na hoeft te denken,
en met al die kleine steekjes toch resultaat ziet,...


Zo zijn er op dit moment 2 blauwe vierkantjesslingers klaar,....
Tijdens het maken was de Quiltster zo blij met de kleur blauw.
En nu?


Nu denkt, 
de Quiltster, 
Vrouwlief,
jeetje wat blauw.

Goh, zegt Manlief,
wat is dat erg BLAUW.

Dan slaat de twijfel toe,...
die twijfel over het blauw duurt welgeteld 1 seconde.
Want om nou die vierkantjes allemaal op nieuw te doen,..
Echt NIET.
Waarom niet?


In het begin bij het gele randje dacht de Quiltster al,...
of dit nou wel zo leuk is,...
mwah,
het is net een schilderijlijst,...


Daarna kwamen die blauwe vierkantjes,...
en je raadt het al,
dezelfde gedachte,...
isditwelmooi,....


Bij het zwart?
Idem dito.


Al die verschillende lapjes bij mekaar is zo'n mengelmoesje.
Een ratjetoe aan kleuren en dessins.


Oude lapjens van stukjens uit tafelkleedjens,...
Sjiekdefriemel lapjens,...


Stukjes uit omslagdoeken & onderdoeken,...
Ja lieve lezer van dit blog,
je leest het goed,
onderdoeken,
geen onderbroeken.
Is een onderdeel van een klederdracht.
;o)

Het totaalplaatje?
Daar geniet de Quiltster echt enorm van.

Bij het Billings Boerinnetje op klompen is de rode draad,
bij twijfel gewoon doorgaan,
anders schiet het immers geen steek op.


En wat zegt Manlief over het blauw?
Nou, ik weet het niet,
het is nu net een lijst,...
als dat de bedoeling is,
dan moet je het zo laten,...

Helluppie,...

Uhm,
bij Billingstwijfel?
Doorgaan.
Ondertussen slaat het Quiltersbrein van Vrouwlief de reactie op van Manlief,
en denkt,
nouikweetnunietmeerzozekerofjijdebilingskrijgtozo,..
;o)

Fijne woensdag lieve allemaal,
hou je taai,






13 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Heerlijk dat je man je hobby/werk zo leuk vindt. En als ie blauw niet mooi vindt dan houdt je mrs .Billings/ boerinnetje toch lekker voor je zelf.
Fijne dag en succes met alle kleine stukjes. Hier heerst even een quiltdipje en lees ik meer dan dat ik patch.
Groetjes
Bernadette

Tilly zei

Wat een mooie quilt wordt het Ingrid, en die twijfel zo herkenbaar,gewoon doorgaan komt vast goed.
Groetjes Tilly

corrie zei

O ingrid hilarisch die twijfels had ik ook zo bij de kersen muisjes hihi
En zekerals ik het geknipt had maar als het in elkaar zat dacht ik o dat staat toch wel heel schattig
Suc6 lieve ingrid en blijf gezond voor jou en familie dikke knuff

Marion van de Sande zei

Prachtig, zo mooi fris, knisperend fris!

Floor zei

Ach Ingrid, als je man die quilt zo graag wil, dan kan je toch niet weigeren?
Vind het aandoenlijk dat hij jouw quilts zo mooi vindt dat hij ze wil hebben.
Daar heeft hij nog wel een quilt voor verdiend hoor.
Ja, die twijfel.... mijn credo is altijd: "bij twijfel niet doen".
Maar steeds als jij twijfelde viel het later toch in de smaak, dus: gewoon doorgaan!

Mirjam zei

Ik lach me tranen, zie het voor me! En wat fijn om gewoon gezellige verhalen te kunnen lezen hier. Laten we maar blijven genieten van de gewone kleine dingen. Dankjewel Ingrid, want naar jouw verhalen kijk ik altijd uit, en ik ben niet de enige! Liefs Mirjam dGr xxx

Sylvia zei

Geweldig, wat een mooi verhaal. Gewoon doorgaan hoor. Straks is het helemaal oke 😄

Annelies zei

Gewoon zo laten. Dat is het verschil tussen spannend en braaf.

erika zei

Mooi blauw is niet lelijk en ik vind die rand erg mooi! Je zult zien dat manlief uiteindelijk ook zal inzien dat het goed is zo. Er komt toch nog meer omheen!

Annemieke zei

Ik vind het een prachtig geheel! Nu al...maar ja ik ken ook mensen die heel anders stoffen bij elkaar zoeken. Zo persoonlijk. Gewoon doorgaan ja, komt goed met jouw quiltervaring:). Groetjes Annemieke

wapiti zei

Ik vind die quilt heel mooi! Ook en zeker met dat blauw.
Dus als je man hem niet hebben wil, mag je hem mij wel schenken hoor! Geen probleem :-)

BezigeBijMirjam zei

Mooi hoor dat blauw er bij. Past bij een Hollands boerinnetje. Rood, wit, blauw, oranje!👌🏻🤗

Coby Breitner zei

Wat een werk Ingrid zou het lekker zo laten. Bij jou is het altijd of dat het zo zou moeten zijn.
En manlief vindt het leuk wat wil je nog meer.