zondag 22 maart 2020

"Eerst een verhaaltje schrijven en dan ontbijten"




Op zondagmorgen,
iets voor zevenen,
wandelen we naar de overkant.

De overkant van de IJssel.


Een van m'n favoriete routes om te wandelen met m'n teckeltje.

Vroeg in de ochtend,
dacht ik,
zien we geen kip.


En dat was ook zo.


Het heeft vannacht gevroren,
dus de handen diep in de zakken,
en af en toe eentje even de lucht in,
om een foto te maken,... 


Het is mooi buiten.
Nederland is mooi.


Terwijl ik van het uitzicht geniet,
en een foto maak,
is Gootje aan het plassen.
Plasgootje,...


We wandelen langs pa en ma Ooievaar.
Zien en horen de ganzen en kievieten,
en als we aanbeland zijn bij de bocht.

Zo noem ik die altijd,
het is de bocht,
waar je links naar Kampereiland gaat,
en rechts naar IJselmuiden.

Op dat keerpunt,
kijk ik altijd naar Kampen.


Hoe dat voelt?
Alsof je in een oude schoolplaat staat van Jac. P. Thijsse.
Zo mooi.


We wandelen terug.
Gootje heeft zin in een ontbijtje,
en Goof heeft zin in het schrijven van een verhaaltje.


Bijna thuis,...
wooh wat een schaduw heeft de teckelina,...

En als we dan weer thuis zijn,
Gootje heeft haar ontbijtje al lang op,
zit ik dit verhaaltje te schrijven.

Ik wil jullie bedanken voor jullie lieve woorden,
gisteren, en de afgelopen dagen,
hier in dit bloghuisje en op Faceboek en Instagram,...
Zo lief allemaal.


Of we nog een kip hadden gezien onderweg?
Nee,
het was heel rustig buiten.
De kippen zitten vast op hun nest te broeden,...
het is immers lente.

kip in de broderie perse quilt
En wat doe je verder vandaag Goof?
Binnen blijven,
gelukkig is dat voor een quilter geen straf.

Fijne zondag lieve allemaal,
hou je taai,
en

13 opmerkingen:

Rita zei

Jj ook een hele fijne zondag, pas goed op jezelf en natuurlijk op Hans

Marguerite zei

Wat een prachtige foto's weer.
Genieten zolang het nog kan.
Moet er niet aan denken dat er vermeld wordt dat we helemaal binnen moeten blijven.

Coby Breitner zei

Goeiemorgen Goof, prachtige wandeling en rust. Ik hou van de ochtendrust, het zien licht worden. Ben geen slaper dus altijd vroeg. Heb geen hondje maar ik lees blogjes in de vroege ochtend. Zie ook dat er weer meer mensen bloggen in deze tijd. We maken er het beste van met zijn allen.

Annelies zei

Fijne dag. Wat een rust. Heerlijk.

Bernadette van gils zei

Wat heb je al een mooie wandeling gemaakt en wat lief dat je ons mee laat genieten hiervan.
Die schaduw van Margootje, geweldig!! Zo groot voelen teckels zich soms echt.
Jullie ook een fijne zondag gewenst.
Groetjes
Bernadette

FLR zei

Wat heerlijk hè, zo´n stille morgen....ik verbaas me steeds dat niet meer mensen juist dan op stap gaan....ook ik heb net een uur met de stippel gelopen tussen de weilanden met haas, reeën, leeuwerik, heel erg koud en harde wind, maar wat een stralende zon!Kan ik de rest van de dag op teren! Onze kipjes blijven vandaag even in hun ren....er zweven 3 buizerds boven ons huisje.....Fijne quiltdag!

christine zei

Goedenmorgen hey is nu even over negen en ik lig nog lekker op bed jouw blogje telezen. Wat ben jij toch altijd vroeg op. Je foto.s zijn prachtig zo langs de IJssel. Ja ik ga naar beneden en ik wens jou een fijne zondag toe.

Tilly zei

Fijne zondag toegewenst Ingrid, veel plezier met de lapjes.

OmaSannie zei

❤️❤️❤️❤️❤️❤️😘

Floor zei

Je woont daar prachtig Ingrid! En ons kleine plasgootje heeft het ook maar goed om al zo vroeg uit te gaan en haar ontbijt te krijgen.
Zo leuk die schaduw van een geweldig grote hond!
Wel heel jammer al dat binnen zitten terwijl het lentezonnetje zo lekker schijnt. Maar het voelt wel erg koud, dus dan maar tussen de lappen :-)

Annemieke zei

Mooie foto's en sfeer! En Margootje met haar schaduw, grappig.
Fijne zondag, groetjes van de teckeltjes hier en van mij
Annemieke

Lida zei

Ook ik liep zo vroeg buiten en genoot met Fred van de frisse buitenlucht! Ik zag de eerste boom die al blaadjes had en de prachtig bloeiende Forsythia en de knoppen die op springen staan, wat is de lente en ons land toch mooi!
Groetjes
Lida

Evie zei

Thank you for taking the time to share the beautiful pictures of the Netherlands. I get to travel while staying safe in my house in the USA.