zaterdag 28 maart 2020

"Sterretjes"



Weet je wat,
ik pak de Sterretjesquilt er eens bij.

Van de week dacht ik,
o ja,
 die wil ik je ook weer laten zien.
Dat komt omdat er in het Billingsboerinnetje lapjes zitten uit dezelfde serie,
als van dat blauw met gele sterretje hier boven.
Van dat lapje had ik net genoeg voor een sterretje,
maar dat was niet zo bij het sterretje hier onder,


Net een ietsiepietsie stukje te kort van het dessin,
dan maar door tekenen over de grens heen,
waardoor er net een stukje van een ander dessin mee kwam

Soms zie je ook sterretjes met een stukje zelfkant,
zoals hier onder,


Het lapje moest gewoon in de quilt.
Tja ook kleine stukjes stof gaan in een lappendeken.
;o)


Tussen al die sterretjes zitten ook heel veel hartjes.


De bruine van hetzelfde lapje,


daar had ik wel genoeg van,
dat is duidelijk.

En midden tussen alle sterretjes,
jojo's en hartjes,



is dit grote hart,
gevuld met 'parels' en omlijst met knopen,...

Ik heb deze quilt gemaakt voor ons samen.
Omdat we toentertijd 30 jaar samen waren.
Samen zijn,
 dat waren we vrijwel vanaf het allereerste moment dat we mekaar zagen.

Op de plaats van het grote hart aan de voorkant,
zie je op de achterkant dit,...


Ik noem hem lieve jongen,
en hij noemt mij van alles en nog meer,...


De blauwe stof tussen de sterretjes in,
dat zijn 2 overhemden.

Dat was het weer voor vandaag.

Fijne zaterdag lieve allemaal,
hou je taai,
en,

9 opmerkingen:

Marianne Gooren zei

Ik vind hem prachtig, lief, mooi, ontroerend, en ga zo nog maar even door!
Houden jullie je ook taai samen!
Lieve groet van mij, voor lieve jij😘

erika zei

Zo gezellig dat je nu wat vaker een verhaaltje schrijft en je "oude" quilts laat zien! Vrolijk al die sterretjes en hartjes en de herinneringen!

Rita zei

Jouw sterretjesquilt stond aan de wieg van die van mij, een quilt die we beide met heel veel liefde hebben gemaakt. Fijn om die van jou weer even voorbij te zien komen. Die van mij ligt heerlijk op een hoek van de bank. Fijne dag en pas op jezelf

Conny's-blog zei

Wat een mooie herrinnering aan jullie samen. Je kunt zo gezellig vertellen he over je eigen quilts geweldig dat je ze allemaal weer laat zien........liefs.Conny

Bernadette van gils zei

Die mooie sterretjesquilt. Leuk om te lezen dat je zelfs de zelfkant mee gebruikt om tot zo'n ster te komen. En de jouwe is wel een heel speciale met zo'n lieve boodschap op de achterkant .
Fijne zaterdag
Groetjes
Bernadette

Brouwertjes quilts en meer zei

Ik vindt het zo leuk dat iedere quilt zijn eigen verhaal heeft. Ik heb door jou ook weer inspiratie gekregen op weer te gaan bloggen. In deze tijd best fijn om op deze manier wat te kunnen delen. dankjewel weer voor het mooie verhaaltje en Blijf gezond!

Maria zei

Dag lieve Ingrid, wat is het weer leuk elke dag een verhaaltje te mogen lezen van jou! Ik zou mezelf er ook weer eens aan moeten zetten maar ik kan niet goed vertellen, altijd onsamenhangend. Wat een mooie quilts heb je toch al gemaakt, ik heb trouwens enkele jaren geleden, alweer, mogen genieten daarvan bij een show en tell. Hou jullie vooral gezond en geniet van al het moois dat er is, ook al is het nu wat beperkter. Groetjes, Maria.

Unknown zei

Dank je wel Ingrid voor de dagelijkse verhaaltjes. Ik geniet ervan en kijk er elke dag naar uit.
Take care !

Jeanine

quiltlodge gerda zei

Kijk, dat is nog eens een liefdesverklaring!!!