maandag 23 maart 2020

"Showentellen"





Goedemorgen lieve allemaal.
Zitten jullie er al klaar voor?
Ja?
Mooi zo.

Dan gaan we weer showentellen,....


Vandaag is het de eer aan,...
de Kompasroosquilt.
Gemaakt in een tijd lang lang geleeeeeeee,....
Toen ik niet wist dat ronde vormen moeilijk zijn om te patchen,...


Dat wist ik ook niet toen de quilt af was,
dat hoorde ik pas later van quilters.
Soms is het goed om onbevangen in een lapjesavontuur te stappen.


Elke Kompasroos is anders.


Niet qua patroon,...


Nee.
Het zijn de lapjes die anders zijn.
Het was een lapjesavontuur,
maar dat zei ik al.

Even terzijde,...
Er waren wel verschillende kompasrozen qua patroon.
Dat wel.
Een hele voor het middenstuk,
en een halve voor de buitenkant.


Kijk maar.
Alleen,
 door de lapjes,
lijkt dit een heel andere kompasroos,


dan deze,...


of deze,...


Soms is het echt een ster,...


een andere keer heeft de ster zijtakken gekregen,...


Heel bijzonder is dat.


En als je zo'n quilt maakt,
gewoon op gevoel,
en niet van tevoren hebt gezegd,
kompasroos 1 krijgt die lapjes,...
nummer 2 die,...
nummer 3 die,..
etc,...


En je maakt schema's,...


die je inkleurt met kleurpotloden,....
Dan heb je wel een idee,
hoe dat de quilt gaat worden.
Maar ik deed dat niet.


Dat doe ik nog steeds niet.
Heb dus geen idee.
Ik laat me gewoon verrassen,...
door de lapjes,...


En weet je wat?
Daardoor is het voor mij
 ook nooit saai om te quilten.


Of er kompasrozen tussen zitten die ik zelf niet zo geslaagd vind qua kleurencombinatie?


Jazeker.
Maar die heb ik er niet uitgelaten,...
En ik verklap ook niet welke dat zijn.
Wellicht vind jij die nu net heel mooi.
Het is een kwestie van smaak,
dat is het.


Wel denk ik,
ja,...
zo met DIE lapjes bij mekaar,...


zo zou ik nog weleens een quilt willen maken,...


Wat zijn het veel kompasrozen hè,...
Ik geloof dat ik ze nog nooit zo allemaal in dit bloghuisjes heb laten zien,...


Wel tijdens een Supergoof Trunkshow,
dan zat je gewoon met deze quilt op schoot.
Maar dat gaan we vast nog wel eens een keertje doen.


Dankjewel Teckelina voor je hulp tijdens het showentellen.
;o)

Fijne maandag allemaal,
hou je taai,
en

8 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Goedemorgen en wat ben je al weer druk geweest met foto's maken. Een prachtige quilt heb je daar weer.
Fijne dag en blijf gezond 😘
Groetjes
Bernadette

Rita zei

Deze quilt, daar ben ik helemaal verliefd op. Staat ook heel hoog op mijn lijstje van ooit. En wie weet komt het er ooit van. In elk geval bednkt dat ik hem weer even mocht bekijken.

Floor zei

Heerlijk Ingrid, zo'n show and tell op de vroege (voor jou al late) ochtend.
Omdat we niet buiten kunnen zijn kan ik nu toch genieten van verhaaltjes en mooie plaatjes van bloggers.
Mooi deze quilt, net als alle andere die je steeds laat zien.
Fijn ook dat je je niet aan regeltjes houdt en dat ze dan toch mooi worden.
Teckelina daar heb je echt een hulp aan.... ze ligt maar te liggen op haar luxe plekje voor het raam.
Maar met onze hondjes hebben we in ieder geval iets te knuffelen nu je dat bij mensen niet meer mag doen.

Carmen zei

Je quilt is prachtig!
Mijn gelukwensen met zo'n moeilijke baan.

Conny's-blog zei

Je hebt ons weer verwend met je quilt en zijn verhaal..........liefs. Conny

Leonie zei

Een fantastisch mooie quilt, en wat leuk om op deze manier een show-and-tell bij te kunnen wonen. Bedankt!!
Groetjes, Leonie

Marja zei

Leuk om hem zo met de detailfoto's langs te zien komen!





Groet,

OmaSannie zei

Die foto met Margootje aan de bovenkant❤️ Dan denk ik weemoedig terug asn Bregtje die altijd zo trots met de Quilt om haar heen zat (incl. Krentenbol)🤣❤️❤️❤️❤️Liefs mijxxx