zaterdag 25 februari 2012

" Allemaal,...TOPMEIDEN"


Het begon allemaal op donderdagmorgen met een autorit vanuit het voormalige Zuiderzeestadje naar Naaldwijk.
 Deze Goof ging eindelijk de winkel bezoeken waar ze al zoveel over gehoord en gelezen had.
Welke?
De Quilthoeve natuurlijk.

Er wachtte me 'n zeer hartelijk welkom.
Het is heel bijzonder om te merken dat het contact dat je 'alleen' maar hebt via internet, in het 'echt net zo goed voelt als in de mailtjeswisseling.
Wat een topmeiden 'daar, echte kanjers, en wat een geweldige winkel,.... zucht,...
Ik kijk uit naar 12 mei.
Natuurlijk vanwege de trunckshow die ik dan mag geven, maar stiekem ook, omdat ik dan nèt jarig ben geweest, en nu al weet waar m'n verjaarscentjes uitgegeven kunnen worden.

Bij Wendy & Ingrid heb ik ook Marijke ontmoet. En Marijke had een zeer groot aandeel in het gouden randje om deze dag,...
;o)

In gedachten verzonken reed ik rustig weer naar huis. Zonder te verdwalen is 't deze keer gelukt, een waar unicum. Echt, het zou me niets verbaasd hebben als ik via Limburg omgereden was, want mijn richtingsgevoel is verschrikkelijk.
Maar één ding is zeker, thuiskomen lukt altijd, het kan alleen even duren,...

Weer thuis was het hollen naar Olio Vino, een heerlijk delicatessenwinkeltje in Blokzijl. Dat deed ik niet zo maar, nee ik ging op pad met een missie,...


Er werd een pond heerlijke handgemaakte bonbons ingeslagen,...
Waarvoor?
Voor het volgende uitstapje natuurlijk,...

Jawel,...
Op vrijdagmorgen werd ik opgehaald door Judith.
 Zij chaufeurde ons vlekkeloos naar Elisabeth. Daar werd een bee gehouden, en ik mocht ook komen. Juud kan over bee's altijd zo smakelijk op haar blog vertellen, en door mijn reacties daarop bedacht ze zich een tijdje geleden geen ogenblik.
Ze stuurde me een mailtje of ik ook zin had om te komen bee'en.
Natuurlijk.

Bij Elisabeth werden wij, we waren met z'n vijven, heel erg verwend.
We mochten bee'en in een warm thuis met schatten van kinderen. Er kwam allerlei lekkers langs, de ene keer om te snoepen, de andere keer om verrukt naar te kijken,...


Elisabeth toverde namelijk  prachtige quilts tevoorschijn,...


Ze is een waar kunstenares.

Haar quilts en borduurwerken zijn stuk voor stuk plaatjes.
Weet je, ik heb gewoon geen steek gedaan op de bee.
Heb alleen maar zitten te kijken & kletsen,
dat laatste zelfs heel erg veel, waarvoor ik wederom m'n excuses aanbied,...
 *Ü*,...

Terwijl ik in hogere sferen was, hadden de mirakelse kleine hoedjes ondertussen 'n onderonsje op de bank met de Sjaan van Juud,...


Zag deze Goof ook 2 zussen die héél gek op & met mekaar zijn,...


En hielden de Dansende dametjes een vreugdedansje in de keuken van Elisabeth,...


Dat krijg je als je niet handwerkt, dan heb je meteen geen gezag meer over zo'n dansgroep,...
 maar dat geeft niet,
de Dansende Dametjes gingen uit hun dak,
 en ik had er later, thuis, geen kind meer aan,...
;o)

Ook deze dag was er één met Topmeiden.
Ik wil alle quiltmeiden bedanken voor hun warmte en gezelligheid.

Nu ben ik thuis, en zie daar 'n ondeugend beertje liggen dat zich heeft ontfermd over het speldenkussentje dat Elisabeth heeft gemaakt.
Iedereen kreeg er gisteren eentje van haar,...

Lief hè,...

Ondertussen is het prachtig weer geworden, de markiezen van het nieuwe oude huis uit 1634 heb ik maar omlaag gedaan,...


Ik ga achter m'n laptopje zitten, bekijk de foto's en denk terug aan de afgelopen week.

Iedereen die me de afgelopen dagen heeft gesproken weet dat ik ongelooflijk heb zitten te babbelen. Zoveel dat ik me daarna dood heb geschaamd,...
echt waar,...

En ik bedenk dàt deze 'huismus' al deze bijzondere mensen heeft ontmoet via internet, gewoon door te bloggen.
Door te vertellen over de dingen van de dag van een quiltster zonder naaimachine, verhuisd van het Hollandse Platteland naar een Voormalig Zuiderzeestadje.
En ik wil jullie allemaal bedanken, dat jullie die gewone dagelijkse dingetjes zo fijn vinden om te lezen.

Dit weekend ga ik hard aan de slag met de Dansende Dametjes.
Waarom?
Omdat ik volgend weekend met het dansgroepje weer op stap ga.
ALWEER???
JA,...
Ik ga voor de allereerste keer naar een quiltweekend.

Ik vind het allemachtig spannend,...
 hoop maar dat ik dan niet ga slaapwandelen,...
of snurken,...
Maar wat ik ook doe, ik denk niet dat 't iets uitmaakt.
 Want het is me nu wel duidelijk dat heel veel dingetjes van jezelf waar je om moet lachen, huilen of weetikwatnogmeer,... je voor een ander alleen maar een echt mens maken.

Fijn weekend allemaal, en dankjewel,...
 je weet wel waarom,...

42 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Goof

Jij bent gewoon wie je bent en dat maakt je zo bijzonder!!!

Groetjes

Ingrid

Vlijtige Handjes zei

Het is toch heerlijk van bijna gewone dagelijkse dingen zo te kunnen genieten. Blogland is bijzonder met alle fratsen. Oh en snurken...... heb ik ook wel eens last van.
Fijn weekend.

Berna zei

Snik snik snik dat ik deze bee moest missen. Het zijn inderdaad heerlijke dagen met gouden randjes als we samen zijn. Wie weet dat we elkaar een volgende keer ontmoeten.
Fijn weekend en alvast veel voorpret voor je quiltweekend.

Lida zei

Wat een gezelligheid allemaal! Ik snap best dat je overal van hebt genoten en natuurlijk kleppen we dan teveel, dat is toch logisch we moeten dan even afblazen en dan kun je een volgende keer gewoon lekker steekjes gaan zetten! Zag dat de vingerhoedjes weer mee mochten, wat een uithuizig stelletje! De dames ook al op stap geweest, nu die hoop ik dus de 12e mei in volle glorie te zien dansen,want ik kom er speciaal een dagje eerder voor terug van vakantie! Nu lekker genieten van dit bijzondere weekend, wordt vast ook weer heel gezellig! Groetjes
Lida

Annie Kingma zei

Dit was heel fijn allemaal, en je hebt genoten.
En ik heb genoten van dit heerlijke verhaal op de blog.
Bloggen zijn echt leuk, en ik begin nog maar net.
Groetnis Annie

Margot zei

Wat GEZELLIG !!!!
Al die ' quilterige ' zaakjes !!!!!!!

En oooooooh , wat lief die foto van het beertje
bij het bloemetjesvaasje , sneeuwklokjes ?
Daar ben ik helemaal weg van !

En tuurlijk , met al die gezellige
" quiltmeiden " daar heb je een vullend
kijkwedstrijdje , ze maken allen
zoveel mooi,s !!! , daar raak je niet over uit !

En zo leuk dat wij mogen meegenieten ,
daarom is het zo fijn
dat jij
weblogt !!!

Plezierig weekend met die dollie's , het wordt
al een enorme fraaie randencombi ,
zet um op !

Margot

Judith zei

Het was super megagoof, gaan we gewoon nog een keer of wat over doen! Email naar jij weet wel wie is de deur al uit!

Elza zei

Heerlijk dat genieten van jullie.
Bedankt dat we even meedoen.

Anne zei

Dat is vast heel erg gezellig geweest!!
Erg jammer dat ik geen quilters in 'real-life' ken, want volgens mij is het heerlijk om zo samen steekjes te doen, te lachen en te snoepen!

Anoniem zei

Geweldig he, dat we in Blogland zoveel lieve, leuke en interessante contacten hebben, en heerlijk om te lezen dat jij daar ook zo van geniet!! Lekker bijkomen maar vandaag, en terugkijken op je fijne ontmoetingen! Liefs!!

Bertie zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Bertie zei

Leuke post Goof, hardstikke leuk dat je vriendinnen ontmoet via blogger, ja je weet niet wat je begint met bloggen!! positief hoor!
De chocolaatjes zien er om te smullen uit, het kussentje is prachtig en de weg kwijtraken, ach daar is tomtom voor (kan ik niet buiten) LOL
Fijn weekend ook voor Bregje:))

GRANNY'S HOUSE zei

Wat heb ik weer genoten van jou blogje, op deze manier was ik er ook een beetje bij, en klessebes jij maar lekker door, we zouden het niet anders willen.

Groetjes
Ines

Plakhuis zei

Wat een gezellig logje! Allemaal leuke dingen. Ik ga dan ook toevallig op quiltweekend maar wel elders!

Marijke zei

Groetje van deze huismus, hihi, die ook door het quilten, prikbord en bloggen meer vriendinnen heeft dan ooit tevoren!
Heel veel plezier in het quiltweekend!
groetjes Marijke

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijke week heb je achter de rug!!
Ja het bloggen is heel bijzonder en leer je zoveel lieve schatten kennen,...
Wat hebben we toch een rijk leven!!

Jeanneke zei

Wat heb jij een fijne week achter de rug. En 'al' dat babbelen van jou? Joh, da's alleen maar super, Goof. Straks ga je naar een quilt weekend. Dat lijkt me helemaal het einde. Lekker babbelen, rebbelen (zoals ik het noem)en prikken. Geweldig. Over slaapwandelen hoef je niet in te zitten, maar waar ik wel benieuwd naar ben: praat/babbel/rebbel je in je slaap :>)?
Ik wel, ook dat nog!

Fijn weekend en groetjes!

Jeanneke.

Phebe and Jane zei

Wat een gezellige dagen heb je gehad. Fijn he, samen quilten. Ik kan daar ook zo van genieten.
Groetjes,
Marian

Quiltlia zei

Wat is dat toch een kadootje als je het zo gezellig onder elkaar hebt.Heeel veel plezier in het quiltweekend,jammer genoeg ben ik er voor het eerst niet bij,onze trouwdag en dan kan ik mijn lieve DH toch niet alleen laten. Dat is zoals je al wel hebt gehoord zooo gezellig.
Groetjes Lia

Marians Quiltblog zei

Nee, jij bedankt Ingrid. Voor je verhaaltjes, je prachtige quilts, een kijkje in je leven. Voor mij elke keer weer een feest om het te lezen en te genieten van al het moois dat je maakt. Geniet van je quiltweekend. Lieve groet, Marian

AnitaS zei

Het is duidelijk dat je genoten hebt. En dat is het doel van het leven.

karin zei

lieve ingrid, ook ik heb reuze genoten van de gezellige dag gister.dank voor je lieve complimenten en dank dat ik ook de ingrid heb leren kennen die achter jouw fantastische ,inspirerende blog zit.
xxx tot gauw
lztje

mieke zei

Genieten is toch geweldig ... en het volgende weekend gaat zeker ook geweldig worden. groetjes.

Anoniem zei

Viva la Vida!

Shirley zei

Zo genieten van je blogje, en ooh die bonbons, niet normaal toch? En nou hoor ik van Evelien dat chocolade goed is voor je huid, dus toch wel eten? Geeft niks hoor als je snurkt, ik heb oordopjes mee, voor alle dames van mijn slaapzaal ;-) hoewel ik volgens mijn dh niet meer schijn te snurken. Tot vrijdag!

Anny zei

Wat was je heerlijk uithuizig! Psst... niks zeggen hoor, maar op de Quilthoeve waren ze helemaal onder de indruk van je bezoek...(wat heb je er nog meer gedaan???) In ieder geva waren ze vrijdag toen het er Bee was nog erg onder de indruk!

Guusje, zei

O wat heb je een leuke bee gehad en wat een heerlijke ontmoetingen. Wat geweldig ook dat je op quiltweekeinde gaat, dat is een grote droom van mij om dat ook een keer mee te mogen maken. Alvast heel veel voorplezier en pret en dat zal zeker wel lukken.

Nardy zei

Dat klinkt als een heel gezellige dag, genieten toch? Je dametjes worden mooi hoor! Veel plezier met het quiltweekend. Groetjes Nardy

Elisabeth zei

Wat gezellig het nog even te beleven....je bent een schat!!! En de chocolade heb ik verstopt...zelfs mn DH heeft er één genomen. Lieve groet, Elisabeth

Annelies zei

Klinkt heel gezellig !
Spannend hoor, een quiltweekend in het vooruitzicht.

Anoniem zei

Oh Ingrid.. dat had ik je ook wel kunnen vertellen hoor, dat het zulke enorme schatten in Naaldwijk zijn.. ;o) En die winkel? Je beschrijft het helemaal zoals het is. Zo sfeervol!

En wat fijn om te lezen dat je de dag erna ook zulke fijne momenten hebt gehad. Puur genieten, lees ik wel.

Je mag er denk ik wel van uit gaan dat je weekend net zo gezellig zal worden. Ik gun het jullie allemaal van harte!

Trui zei

Fijn dat je ons óók laat meegenieten! Wat is dat toch een bijzondere band, die quilters zo maar steeds met elkaar blijken te hebben. Ook al hebben ze elkaar nog nooit gezien! Veel quiltplezier nog en goed weekend, Trudy

Sabine.v zei

hé wat een leuke dagen heb jij gehad zeg! Bedankt om ons te laten meegenieten. En ja waar quilters bijeen komen is het altijd prijs. Kletsen, naaien, lachen, grienen, snoepen.. denk dat dit de mooiste ontspanning op aarde is; Nog een mooi zonnig quiltweekend hé!

KijkDaarIs zei

och was ze alweer de hort op!!..;0))
maar wat heb je het gezellig gehad...!!
dat zijn van die dagen dat je even lekker bij kunt tanken!!
Fijne dag

Irena zei

heerlijk jouw verhaal te mogen lezen,mooi fijne zondag

Carin zei

Jij hebt het maar druk gehad :-) maar wel heel gezellig als ik het lees en ik denk dat de dames genoten hebben van je "gepraat".
En mocht je eens verdwalen en in Limburg belanden dan staat hier de deur altijd voor je open hihihi .....

LuAnn zei

What a great way to finish off those Dear Jane blocks....with red thimbles. Just cutting those thimbles is a big job. I love your Dancing Dollies more each time I see it. Have a nice weekend.

Helen zei

Ook ik moet een traantje weg prikken, jammer dat ik deze bee moest missen. Zo te lezen is het voor herhaling vatbaar, mogelijk ben ik dan van de partij :)

ineke zei

Wat een gezellig blogje. Ben benieuwd of de damentjes al tot rust zijn gekomen. groetjes ineke

sylvia zei

wat een verhaal vol gezelligheid en warmte!! Dan hoef je toch geen steekje te doen: je moet juist genieten van het moment!!
en een quiltweekend, zou je dan wel wat doen??? komen allemaal van die leuke meiden.....grijns!!!
Dans maar en geniet lekker na.......
groetjes, Syl

maria zei

Fijn dat je van je uitstappen genoten hebt, het kan goed hé zo samen met andere quiltsters ik weet het.
En wat zou ik je ook eens graag ontmoeten.
Geniet van het quiltweekend bij Dorry.
Groetjes
Maria

Klazien zei

Lees je 'm nog, deze 42e reactie?

Kramp in de kaken van het praten, zere wangen van het lachen, zálig toch.