vrijdag 10 februari 2012

"Isolatie, Mevrouwtje"





Wat denk je, zou het in warmte schelen, al die quilts aan de muren van 't nieuwe oude huis uit 1634, nu het zo winters ijs en ijskoud is?


Ondergetekende is geen expert in het aanbrengen van isolatie IN binnen- en buitenmuren, en weet-ik-allemaal-waar-nog-meer,...

Maar, isolatie aanbrengen OP binnenmuren dat kan ik wel,...



De Pockets of Posies is deze keer voor de dag gehaald.
De gezellige quilt mag nu ook eens in de hal hangen. En al zal de thermostaat van deze actie geen graadje zakken.
Iedereen die het nieuwe oude huis binnenstapt krijgt 'n warm welkom van de bloemetjes.
Dat is ook veel waard.

Fijne dag allemaal en,
PS, er moeten inderdaad 2 lampjes vervangen worden,....
;o)

39 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeker een warm welkom en zeker dat het scheelt.

katrien zei

Mooie isolatie in ieder geval.

Nardy zei

Prachtig Ingrid, deze mooie quilt in de hal. Bij het lezen van je blog krijg ik altijd een warm gevoel door de prachtige quilts die je maakt.
Fijne dag hoor, groetjes Nardy

Quilting Moesje zei

Bij jou kan het niet koud zijn ...
zo met al je mooie , warme quilts ... je hoeft er alleen maar naar te kijken ..... :o)
Groetjes,
Simone

Irena zei

mooi werkjes,maar wat heb je een gezellige servies kast,prachtig

Ritainquiltland zei

Isolatie of niet: het ziet er in elk geval wel heel gezellig uit!!

Wieke van Keulen zei

Hoi Ingrid (wist eigenlijk niet dat je zo heet), ik lees al vanaf je "blogspot" je blogberichten. Een stille lezer, want tjonge wat krijg jij veel reacties en wat heb ik dan nog toe te voegen. Maar, ik wil wel even kwijt dat ik je "werk" enorm bewonder. Tjongejonge, wat maak jij beautys van quilts en het meest bijzondere vind ik je geheel eigen stijl. Echt top. Ik herken op je foto's waar je woont. Het bruggetje, waar ik ooit met m'n fietsje van schrik het water in reed omdat er een hond achter me aan zat. Een mooie herinnering aan een prachtig dorp. Misschien kom ik de 12e je quilt bewonderen, maar anders vraag ik aan de Sampler of ze je ook eens willen uitnodigen. Want van dichtbij is net even leuker. Veel quiltplezier en dank voor het delen van zoveel moois. Groeten uit Haarlem.

Wilma Kuin zei

Oh wat krijg ik het hier warm van!!!

ps,.. ik ben zeker verliefd op het oude huis!!
:o)

Anoniem zei

Als bij mij een simpel tochtkussen al vijf graden scheelt.. 't Is een prachtplek Ingrid!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat is het toch weer warm en gezellig bij jou en net als Wilma, ben ik ook helemaal hoteldebotel van jou oude nieuwe huis.

Warme winter groetjes
Ines

Ellen zei

Wat een warm welkom, daar moet je wel vrolijk van worden. En de andere quilts hangen ook te schitteren, een heerlijk nieuw oude huis !!
Fijn weekend,
Gr, Ellen

AnitaS zei

Ik krij het in ieder geval warm bij het bekijken van je mooie quilts.

Plakhuis zei

Je POP hangt daar prachtig! Tuurlijk scheelt het enorm in stookkosten! Als je naar al die prachtige quilts kijkt krijg je het al warm dus zoveel stoken hoef je niet. En wat dacht je van de klank in huis met al die kleden aan de muur. Heerlijk!!!! Hier is het niet veel anders. Alleen raken de muren nu een beetje vol. Dus moet ik ook gaan wisselen.

Leneslines zei

I have followed your blog for a while, and just have to say: you do beautiful work! Your quilts are amazing! And absolutely a great way to keep a house warm:)

betty prins zei

Ja, dat scheelt enorm in de stookkosten....maar je wordt toch gewoon al warm van al dat moois in huis!

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende quilts, en wat een schitterende kasten heb je staan, ben helemaal weg van je laden kast, is dit een oude apotheek kast!
Nu het is een goed idee, moet dat ook maar eens gaan doen, want Zweden daar hebben we toch lange winters , is nu -15
fijn weekeinden gr joke

Geckoboxes zei

Zo'n mooie quilt zet gelijk de toon voor de warme sfeer die de rest van het huis op je afstraalt!

Marijke zei

Het moet een feestje zijn om bij jou binnen te komen Ingrid!
Mislukt als isolatie maar des te meer geslaagd als supermooie decoratie! Groetjes van Marijke

Carin zei

Ikdenk dat de temperatuur meteen een paar graden stijgt als je zo'n warm welkom krijgt bij jou in de gang :-)

ivoorwit.blogspot.com zei

Vroeger hingen er in kastelen ook altijd van die wandtapijten. Nou deden ze zulke dingen meestal niet (alleen) voor de fraaiheid. Dus isolerend zal het ook zijn. En de warmte van kleur is altijd supergoed. Wat zal je genieten van de omgeving daar bij jou. Mijn man rijdt er nu ook ergens rond. Fijn weekend alvast. Groetjes, Thea.

Bertie zei

Oh ja die pracht exemplaren houden je zeker warm en alleen kijken er naar daar wordt ik warm van!!

mieke zei

Hij is heel mooi, een leuke binnen komer.

ria vogelzang zei

Wat zal het gezellig warm bij jou zijn!! Krijg het tenminste al heerlijk warm als ik naar je foto's kijk.....!! ;)
Maar ik hoop wel dat jullie geweldige nieuwe-oude-huis wel isolatie heeft *I*N* de muren........., anders zou het toch wel erg koud kunnen worden....
Geniet ze hoor!! Want dat doe je zeker in zo'n prachtig sfeervol huis!!
:) pootje van Amar en ik moest niet vergeten om van haar de groeten te doen aan Bregje!!
Bij deze!!

carina zei

Hot hoor zeker weten dt het helpt tegen de koude. Prachtig allemaal en zeer gezellie groetjes carina

Lida zei

Kijk dat is nou een gaaf plaatje, die prachtige Posies en die gave lamp, precies zo een als ik wilde en DP weigerde op te hangen, dus toch een plafonnière gekocht béh!!
Tuurlijk isoleert dat en anders kruip je er gewoon onder blijf je ook warm! Fijn weekend,
Lida

neeftje zei

Heerlijk, het straalt in ieder geval heel veel warmte uit!

Marijke zei

Je mooie quilts worden met zoveel enthousiasme bewondert daar krijg je het toch altijd behaaglijk van!
fijn weekend,
groetjes Marijke

Evelyne zei

Het ziet er inderdaad behaaglijk uit!
Ik krijg het er warm van!!!
Behaaglijke dag verder!
Groetjes, Evelyne

Judith zei

Het ziet er super gezellig, warm en welkom uit!

Annelein zei

Het ziet er in ieder geval heerlijk hartverwarmend uit... dat is nog eens gezellig binnen komen!

Trui zei

Mooie isolatie, mevrouwtje! Complimenten! groetjes en fijn weekend, Trudy

Anoniem zei

Oh Ingrid, ik mis nog wat wandisolatie hier in mijn oude huisje, en ik denk dat jouw quilts daar uitermate geschikt voor zijn :))) Zal ik even zeggen waar ik woon? Jij wil niet dat ik in de kou zit, toch? 'k Bedoel maar.... in deze barre tijden... :)) Geintje, wat een geweldig mooie quilt!! Leuk dat ik hem (ja toch?) in het echt ga zien...! Liefs Lupineke

Guusje, zei

Met die prachtige quilts aan de muur, op de tafel, op de stoel op de bank, vensterbank enz. enz. ben je geweldig geisoleerd en ze zijn zo geweldig mooi om naar te kijken daar wordt je vanzelf warm van.

Karen zei

I like the house quilt on the wall. Surely with all the quilts on the walls, it would help keep the cold outside.

Shirley zei

Niet voor niks dat in kastelen grote wandkleden tegen de muren hangen! Denk wel dat het scheelt, maar stel nou dat je een muur hebt die echt koud zijn, dan moet je de achterkant van de quilt even checken op schimmelvorming, als ze er lang hangt.

KijkDaarIs zei

pfffttt..de ene na de andere andere opvlieger bij het zien van al die quilts...ja daarom krijgt iedereen het zo warm natuurlijk!!..;0)
maar ze staan prachtig...
Fijne dag

Anoniem zei

Oh, wat een goed en mooi idee. Ik ga snel aan het werk dan kan ik over een paar jaar misschien ook een baan vinden in de isolatiebranche.

ineke zei

SUPER GEZELLIG. groetjes ineke

Balsemien zei

Hoi! Even helemaal heerlijk bijgelezen! Wat woon je in een plaatje zeg, echt genieten met al die schaatsers voor de deur en de gezelligheid! Wat een enige foto van dat autootje met die hond erin!Misschien kan Bregje vriendjes worden met die boxer??
Groetjes!!