woensdag 29 februari 2012

"Hier zijn ze ook, hoor,..."


Wat, vraag je je wellicht af,....
Nou UFO'S, natuurlijk.

Niet dat ik zelf ook maar in de gaten had, dat 't er zoveel waren,
ik dacht eigenlijk dat 't wel mee viel,...
Nou niet dus.

Ben net in m'n diepe & volle handwerkkast gedoken,


en helemaal achterin kwam ik daar als eerste, het verliefde stelletje tegen van de Phebe quilt.
 Met aan hun voeten de schaapjes, waar ik zo trots op was dat ze eindelijk gelukt waren.
Jeetjemineetje wat was 't een gepruts.

Maar wat waren ze lief met hun 'wollige' vachtjes van broderie en hun gevulde buikjes,...  


En dan deze Kleine Kathedraal,...

Het was ooit m'n droom om hier een hele grote quilt van te maken.
Maar dat heeft niet zo mogen zijn.
 Door die hele kleine cathedral windows te maken kreeg ik last van m'n handen,
dat weet ik nog wel.

Wat er ook uit de kast komt?


Een engeltje in bad, met haar vleugeltjes keurig opgehangen aan de kapstok.

De top is allang klaar, het moet alleen nog maar een klein quiltje worden,...
Foei Goof, om zo'n engeltje te laten wachten.


En wat is dit?
Een mandje vol met lapjes, en onder die lapjes liggen,


warempel een heleboel Blackbird mandjes,...
En ook deze vind ik weer leuk, waarom ben ik daar dan niet verder mee gegaan?
Joost mag het weten.


En wat dacht je van dit borduurtje, met die gave tekst?
Zo kun je toch geen ochtendhumeur in stand houden,...

Jeetje ik word er helemaal zenuwachtig van.
Er liggen zoveel werkjes, echt nog veel meer, dan jullie nu te zien krijgen.
Ik had zelfs al een fotomap op m'n laptopje met als naam Ufo's, dat wist ik ook niet meer.

Waarom ik nu zo druk ben met deze 'vergeten'  werkjes?
Nou het leek me leuk om er eentje mee te nemen naar het quiltweekend, dat aanstaande vrijdagavond begint.
Welke er mee mag?

Ik heb geen idee,.... ik denk dat ik ze snel terugstop in de kast en in 't quiltweekend m'n appeltjesstempel uit ga proberen.
De dilemma's van een quilter.
;o)

Hup in de kast jullie, ja engel jij ook, en waar is het verliefde stel gebleven?
O nee hè,... ze zijn 'm toch niet gesmeerd,...?????

Fijne dag allemaal,


47 opmerkingen:

Terray zei

Goh....leuk om te lezen dat jij daar OOK last van hebt ;-)

Groetjes
Tertia

GRANNY'S HOUSE zei

Je bent net een normaal mens ;-))
Bij mij ligt er ook aardig wat, maar ik ben nu even in de ban van de huisjes.

Groetjes
Ines

Annelies zei

Ach ja, wie heeft ze niet. Je kunt er wat mee doen, maar terugstoppen gaat ook goed hoor ! :-))

Carin zei

Mijn UFO's liggen allemaal verspreid maar ik ga de quilt en borduur UFO's niet bij elkaar optellen want dan heb ik wel een week nodig :-)

Wat dacht je ... ik begin gewoon met die appeltjes stempel, want een ufo meer of minder maakt ook niets meer uit LOL

Zelf heb ik een blauw stofje meegebracht als afwerkbies voor jouw blauwe lapjes (en tevens voor de achterkant). Nu nog even de energie vinden om ermee verder te gaan. Mag volg. week weer opnieuw een 24 uurs bloeddrukmeter om te zien hoe het ermee staat momenteel.
Ik kan je wel al zeggen dat de supergoof blues een schatje wordt :-)

Willy zei

Hej Supergoof, ik zit nog helemaal weg te dromen bij je prachtige poppenhuis. Ik zie je daar al allemaal quiltjes voor maken en het gezellig aan te kleden in dezelfde stijl als je huis. Misschien komt daar ook wel een kast te staan met mini-ufo's.

Margot zei

Ach ja , je moet er ook maar zin in hebben ,
later in de tijd , ( gaan ze mee in de MP tas )

En oooh ja , je gaat op avontuur !
Het quiltweekend is aanstaand , dan is het eigenlijk
wel heeeeeel leuk om met zo'n
klokhuis malletje te gaan werken , want met z'n
allen is het toch wel " appelig " !!!
Een goed idee !!

Ik wens je nu alvast een heel TOF weekend toe !

wilhelmina zei

Gelukkig, ik ben niet de enige. Heb ik weer rust. Wel leuk om ook jou
UFO's te zien en ik maar denken dat je alles afmaakt en dan nog wel van die grote. Ik heb wel een vraagje. Die kleine dresden plates wat is daar mee gebeurd.
Groetjes Willie

Wilma Kuin zei

He gelukkig!!!
Jij hebt het dus ook!!
Ik weet nog dat je altijd zei,...ik heb ze niet,... alleen een top die op de foto op d egrond ligt,..
Oh gelukkig,...

JIJ HEBT HET OOK!!!
;o)

Miranda zei

He Goofke, hedde gij nu al een middenstuk voor jou dancing dolliekes? Wat dacht je van je Phebe middenstuk...2 vliegen in een klap misschien? Veul leut!!!

Maria zei

Gelukkig ben ik niet alleen, ik heb er ook zo'n stuk of zes, zeven, acht... in de wacht!
Geniet van je weekend!!!!
Grts,
Maria.

Anoniem zei

ja bijzonder he als je een ufo ziet??/ je snapt t niet ...is t nou echt zo jaaaaaaaaaaaaaaa een ufo

mooi hoe je t beschrijft je snapt de glorie nog maar toch opzijgeschoven..........

t zelfde met aangeschafte boekenstapels........

enne goodmorning sunshine ,stond die niet ooit in t baluw in een ariadne?????????? in zo'n vreselijke leuke vitrinekast op een slaapkamer???

groetjes hil

Francien zei

Nou Ingrid....als je eenmaal uit de kast bent wil je er niet meer in hoor...geloof me maar.....maar met de appeltjesstempel werken lijkt me ook hartstikke leuk....dat worden ook zulke mooie quilts...en het verliefde paar is zeker weg...als ze zo bijdehand zijn als ze er uit zien....de lente komt....en is die spreuk niet uit de musical "Hair"??...mij staat zoiets bij de eerste zin van een liedje......ik zing het nu in mijn hoofd....hééééél lang geleden is het......nou ja...de tijd wacht voor niemand.....groetjes Francien.

AnitaS zei

Ik ben blij om te zien dat je dus net als de rest van ons quilters ben.

Anoniem zei

Wat een prachtige UFO's! Ik heb ze (nog) niet. Ha, ha!
Groetjes, Marly

Lida zei

Ik hoef alleen maar in mijn pc te kijken bij de foto's van mijn WIP's en ik krijg spontaan een rood hoofd! Ach gelukkig zijn wij niet de enige die ze hebben liggen, maar dat er wat aan moet gebeuren is een feit, misschien van de zomer in een heerlijk zonnetje of tijdens een vroege lente! Ach weet je, ze eten geen brood! Grijns!! Ben benieuwd wat het gaat worden, groetjes
Lida

betty prins zei

ik ben zo blij, zo blij...., dat jij ook van die onaffe lapjes hebt liggen. Die mandjes...en Phebe..., ja heel bekend. Eens komen ze af, er staat gelukkig geen jaartal bij!

Ann zei

Tja, blijkbaar ben ik niet de enige bij wie dit verschijnsel voorkomt! ;-).

Ben benieuwd of je ze binnenkort gaat afwerken - en zo niet, dan is het wel voor "ooit" (ken ik ook - LOL!)

Plakhuis zei

Ach hoort allemaal bij het quilter zijn. Ik heb ze laatst hier geteld (stom nooit doen!!!) 30 stuks!!! Dus ach....kan vast nog wel erger.

mieke zei

Tja, waarom is er een ufo ?
Er kwam vast en zeker iets leukers op je pad! hahahaha.
Die cathedral windows is wel heel erg lief.
En die schaapjes ook.
En dat badje, leuk voor tegen de badkamer deur!
Misschien toch maar iets afmaken ?

Kath zei

I love those sheep!

Bed, breakfast en quilts zei

doen, die appeltjes, raak je heel snel aan verslaafd! Je denkt dat je al je restjes op gaat maken maar er zijn weer zoveel leuke nieuwe dat dat voornemen meestal een voernemen blijft. Maakt het uit, 1 januari is al voorbij met de goede voornemens.

Shirley zei

Love your UFO's Ingrid and I dare not show you mine. I have a few of the same in my collection of one's to finsh one day. They will all be beauties when they are finished.

Anja.M zei

Wat heb je een stapeltje mooie UGO's liggen Ingrid.
Quilt groetjes Anja.

Marie-Anne-José zei

Hèhè, wat ben ik blij dat het er gewoon bij lijkt te horen om UFO`s te hebben. Iedereen heeft ze namelijk.
ppfff wat een opluchting.
Fijn quiltweekend en groetjes van Marianne

Nardy zei

Wat haal je toch weer prachtige werkjes voor de dag Ingrid! Phebe is ook mooi en inderdaad soms een gepruts! In ieder geval hoeven we ons nooit te vervelen met de lapjes! Fijne avond nog, groetjes Nardy

Vlijtige Handjes zei

Zo heb ik meer UFO's in de borduurtjes. De cathedraal is wel heel leuk. Breng je hem mee?
Groetjes Anita

Josee zei

Good morning UFOoooooo
time to let you goooooooooooo
Het gaat er toch vooral ook om dat je plezier hebt in handwerken zonder dat het moet. Je hoeft er niet je brood mee te verdienen.
Daar doe je iets anders en dat vind je nog leuk ook.
Good morning sunshine,
life says hello.

Annie Kingma zei

O ik wil ook even reageren, wat quilterstaal is ben ik misschien een groentje nog. Wat is een UFO, ik maak op werkjes die niet af zijn. ?? Er zijn wel heel mooie bij.
IK heb alleen wat proef blokjes liggen, verder niet.
Momenteel wel werkjes quilten tegelijk, doorpitten van het grote quilt, het bakje met hexogannen, en het huisjes project en borduren.

Hermie zei

geweldig dat we even een kijke mochten nemen in jouw ufo kast.

Henny zei

Heerlijk Ingrid, je bent toch gewoon een normale quiltster! met affo's en ufo's.
Ik zou meerdere dingen meenemen naar het quiltweekend, beter mee verlegen dan om verlegen toch? En van te voren weet je immers niet waar je zin in hebt om aan te werken?

Ramona zei

Is that going to be the center panel for your dancing dollies? The girl's hair looks interesting. Beautiful work as usual!

Marians Quiltblog zei

Heerlijk toch zo'n kast die je weer dicht kunt doen. Ach, we hebben er allemaal last van. Fijn weekend bij Dorry. Heel veel plezier en geniet ervan. We zullen vast wel horen hoe het is geweest. Groet marian

Shirley zei

Zolang de ufo's niet als een zwaard boven je hoofd hangen, dan is er niks aan de hand, lekker af en toe aan ruiken, en voel je geen klik, dan net zo vrolijk weer terug stoppen. De applecore, een enig blok! Ik denk dat er heel veel gestempeld gaat worden. Heb ook nog geen idee wat er allemaal mee gaat vrijdag aan lapperig spul.

KijkDaarIs zei

haha heerlijk zo'n Goofstapeltje...;0)
allemaal even mooi..;0)
Tja en wat neem je mee op weekend...de tas goed vol stouwen..want je moet kunnen kiezen hoor!!!...en lapjes voor als je iets nieuws wilt maken!!!..haha
Heel veel plezier op quiltweekend..geniet er lekker van!!

Annelein zei

Leuk al die UFO's voorbij te zien komen. Vorige week kwam ik zo ook weer wat oudjes tegen... én ineens zijn ze weer leuk om aan te werken...

Gekke mensen hoor, die quiltmensen...

ineke zei

En ik maar denken wat is die Goof structureel Heerlijk werken aan die dansende damentjes. LAAT IK DAAR EEN VB AANNEMEN!!!! Mijn Sue moet af, maar ach bij mij liggen er ook nog een aantal in de kast. Ik pas nu wel op en laat ze even lekker liggen. groetjes ineke

Elza zei

Oef jij hebt ook nog veel liggen en daar zitten heel erg mooie tussen.
Komt vanzelf een keertje , veel succes het weekend

marijna zei

Leuke UFO's heb je nog liggen. Een hele uitdfaging om daar verder mee te gaan. Leuk om naar een quiltweekend te gaan! Veel plezier.

Blanje Bleu zei

Ha, wat grappig, ik altijd maar denken dat jij geen UFO's hebt....

Guusje, zei

O wat heb je veel mooie ufo's liggen. Ja met zoveel is het natuurlijk moeilijk kiezen. Alvast heel veel plezier op het quiltweekeinde.

Jane in Cumbria zei

En dan dacht ik nog wel dat jij daar immuun voor was.....:o)
Gelukkig! Kan ik weer slapen!
groetjes
Jane

Saskia zei

Ha! we zijn ook allemaal hetzelfde. Teveel leuke projecten, en te weinig tijd... Maar het voelt wel goed hoor, om af en toe een UFO echt AF te maken. En dan weer snel verder met nieuwe projectjes vinden en beginnen. :-)

Janet zei

gelukkig is super-goof, super-gewoon met super-mooie ufo's net als elke quilters!!en die lieve schaapjes je hoort ze gewoon blaten dat ze naar de dollies willen! Leuk dat je de ufo's hebt laten zien.
groetjes janet

rode hond zei

mooi gemaakt

katrien zei

Ach,iedereen heeft ze wel die ufo's.Ik kan ervan meespreken.
Fijn quiltweekend.

marcella zei

Ik doe het hele jaar 2012 al niet anders dan afmaken, afmaken en afmaken en het ruimt zo heerlijk op. Vooral in mijn hoofd :) In de weekenden mag ik een klein nieuw dingetje, voor de zo broodnodige variatie. Ben benieuwd waar jij mee thuiskomt na het quiltweekend

Chris zei

Heel herkenbaar allemaal! Maar ik ben lekker het een en ander aan het wegwerken.
Oh, dat bad-engeltje, wat een dropje!