maandag 27 februari 2012

"Bofkont"


Er was eens 'n klein meisje dat heel veel met poppen speelde.
 Die poppen waren haar vriendjes, ze gingen mee in bad en kwamen bij haar op de kofie en thee visite.

Dat kleine meisje had fantasie. Dat heb je wellicht allang in de gaten,...

 Wekenlang kon ze als zigeunerin door 't huis sjouwen met enorme grote oorringen in, met natuurlijk 'n echte zigeunerinnen strokenrok aan,...
 Of ze zat buiten in de tuin, als meisjesindiaan in haar gele wigwam, die op 'n gegeven moment toch iets te krap werd, zodat haar voeten naar buiten staken,....

Dat kleine meisje had een droom, en dat was een poppenhuis.
Elk jaar vroeg ze er eentje aan Sinterklaas, maar die zag dat eigenlijk niet zo zitten. Soms ging ze met haar mam en zusje naar de Bijenkorf in Eindhoven en dan wilde ze altijd naar de speelgoedafdeling. Daar draaide op een plateau een joekel van een poppenhuis in het rond.

En dat kleine meisje wist zeker dat er piepkleine mensjes in woonden.

Eéns in de zoveel tijd, stak het kleine meisje vanuit haar huis, voorzichtig de drukke dorpsstraat over om bij de overburen, de plaatselijke supermarkt, een grote doos te vragen.
Ze vroeg dat altijd heel netjes aan de juffrouw bij de kassa.

Gelukkig mocht het altijd, en dan huppelde ze naar huis, en maakte van de doos een poppenhuis,...
Zo dat was weer opgelost.

Dat kleine meisje werd groot, ging studeren, kreeg een vriendje en kinders, en woonde in heel veel verschillende huizen.
Dat grote meisje was altijd erg druk bezig.
 Eerst met al het kleine grut om haar heen.
Dat kleine grut werd groot en ging uiteindelijk het huis uit. Het grote meisje had haar man, haar dieren, haar hobbies en haar werk,...

En ook die droom, heel zachtjes hoor, op de achtergrond, want ze had echt niets te klagen.

Op een dag kreeg ze een mailtje,....
Dat mailtje ging over een poppenhuis dat een groot meisje zocht,...
;o)


En zo gebeurde het, dat na een gezellige koffie-ochtend, een groot meisje 'ineens' thuis zat met een pracht van 'n poppenhuis in haar woonkamer,...


Waar ook nogeens een piepklein meisje zich in verstopt bleek te hebben.

En nu wordt er gedroomd.
Waarover?
 Over verf, gordijntjes, lampjes en kleine quiltjes,....

Eén ding weet het grote meisje zeker.
 Sinterklaas woont in het gewone dagelijkse leven niet in Spanje maar in Nederland.
Ze is een geweldig hartelijke vrouw (klik), en een heel bijzonder lief mens!
Fijne dag allemaal en,



42 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou zeg je bent zeker een bofkont met een grote B. Wat ontzettend aardig.
Veel plezier met inrichten.

betty prins zei

Poppenhuizen....., zelfs grote meisjes kunnen daar nog van dromen!
Wat een prachtig exemplaar, veel 'speel' plezier ermee en goed bewaren tot het huis weer gevuld is met kindervoetjes...

Lee Prairie Designs zei

Darling doll house! Nice post too!

Carolyn :)

Vlijtige Handjes zei

Je voelt je vast 'A little Princess in a Dollhouse'. Bofkont!!

Anny zei

Doe je vannacht wel de deur goed op slot.. zo'n huis is om te stelen!

Anoniem zei

wat superleuk voor je!!wat lief!!!
groetjes hil

josé zei

Heel lief zeker een bofkont.


Schreef al bij Christine dat het flink gevuld zal worden met veel kindjes.

Liefs José Wel een pracht exemplaar heeft ze weg gegeven.

Maar bij jou is hij goed terecht gekomen.

ivoorwit.blogspot.com zei

O het had mijn verhaal kunnen zijn.
Wat een snoepje. Geniet er nu dubbel van. Je hebt nog hééééééééél wat in te halen!!
Groetjes, Thea R.

Marians Quiltblog zei

Wat heerlijk voor je Ingrid. Geniet ervan. En er zijn schattige dingetjes voor te maken en kopen natuurlijk. Laat je af en toe wat zien. Groet Marian

Martine zei

Bofferd, wat een rijkdom om te hebben.

Berna zei

Inderdaad een bofkont. En je bent voorlopig weer van de straat met inrichten en quiltjes maken.
Veel plezier ermee.

mieke zei

Bofkont en daar heb je nu zó lang op moeten wachten.
Leuk om het te verven en in te richten. Succes.

Guusje, zei

Wat een heerlijke bofkont ben je wat een prachtig huis met bewoonster. Die is heel goed terecht gekomen.

Joke zei

Ach......... wat schattig: een poppenhuisje in jullie popperige huisje. Daar hoort het!

Anoniem zei

Ook bij grote meisjes kunnen dromen uitkomen... geweldig!!!

Heleni zei

Oooh wat een geweldig poppenhuis. En dat is zo heerlijk om daar mee bezig te zijn.
Gefeliciteerd hoor. Als je belangstelling hebt kun je mijn 'Très Petit Blanc' bekijken.

groet Heleni

Lida zei

Oh wat leuk, jij had dezelfde dromen als ik en ik gebruikte ook dozen en de poppetjes uit de Lodaline flessen en uit mijn vaders gereedschapskist de steuntjes voor de gordijnrail als stoelen en een klosje van Mams voor tafeltje, een luciferdoosje met een snippertje stof als bedje en dan maar dromen van zo'n mooi groot huis en nu krijg ik er een die mooier wordt dan ik mij ooit kon voorstellen en jij, ga jij ook kleden en kussens borduren, haak je een sprei of wordt het een quilt op bed? Ik wens je heel veel plezier met het inrichten van jouw droom! Groetjes
Lida

Annelies zei

Ik zie je al een ieniemienie huisjesquiltje maken !

Agnes zei

Je bent inderdaad een bofkont en het is je zo van harte gegund!!! Geniet er maar met volle teugen van.

KijkDaarIs zei

wat een mooi ieniemienie huisje...heb je er weer een hobby bij...;0))
lekker van genieten!!

ria vogelzang zei

Wat een lief kado voor een lief groot meisje!!
Ze zal er zo van genieten!!! Weetikheelzeker!!! ;))
Liefs, Ria.

Inge zei

Wat een mooi poppenhuis! Wat zal jij genieten van het inrichten en wat zullen er weer veel verhalen komen. Ik kijk er nu al naar uit!

GRANNY'S HOUSE zei

Hij is beeldschoon, van zo'n huis droomt toch ieder klein/groot meisje, vooral de erkers en de veranda, die heb ik altijd in het echt ook willen hebben.
Geniet er van meis, ik geniet met je mee. :-))

Groetjes
Ines

marion zei

Oh..wat leuk!!! Ook deze hobby kan ik met je delen. Kijk maar is op google bij onkydoll als je het leuk vind natuurlijk!!Alles wat je daar ziet heb ik zelf gemaakt dus.....als je iets ziet waarvan je denkt leuk dan kan ik het vast wel voor je maken....Doe ik heel graag enne.....zie het als een vrienden gift !!! Wie weet...staat er straks iets in jouw poppenhuis wat dan weer bij mij vandaan komt...Leuk zelfde hobby's en.....beroep groetjes

Bianca zei

Oh, dit grote meisje is heel blij en een klein beetje jaloers op je!
Heb als kleine meid ook altijd zo'n mooi minihuis willen hebben.
Hou je ons op de hoogte van je behang, schilder en binnenhuisarchitectuur van je "mansion"???
en een vingerhoedjes-mini-quilt voor aan de muur misschien??? ;-D

Rita zei

Met een oma met een speelgoedwinkel, had ik ook zo.n mooi poppenhuis. Wat zul jij daar blij mee zijn. Groetjes uit oostenrijk rita

Marijke zei

Nu kan het grote genieten beginnen het verzinnen wat er allemaal in op en aan kan worden gedaan!
Veel plezier!
groetjes Marijke

AnitaS zei

Het is een heel mooi poppenhuis. Veel plezier met het inrichten. Ik heb ook een poppenhuis. Het is door mijn DH gemaakt toen ik 50 jaar was.

Carin zei

B*O*F*K*O*N*T !!

Gert zei

Zo, jij bent inderdaad een enorme bofbips! Wat een mooi huis zeg, en volgens mij ga jij hier iets heel gezelligs van maken. Het huis lijkt wel een klein beetje op dat leuke huis uit de animatiefilm van Pixar: "Up!"

Elza zei

Geweldig wat een pracht en inderdaad je bent een bofkont.
Genieten en heerlijk aan het werk met je mooie huis.
En bedankt voor je verhaal.

Miranda zei

Wat een plaatje... zo een mooi poppenhuis...we hadden zomaar zusjes kunnen zijn...want ik herken me helemaal in het verhaal! Op naar een nieuwe hobby? Ik kijk der naar uit Goofke!

Floor zei

Wat een pracht van een poppenhuis!!!! O, wat leuk om dat helemaal aan te kleden met van alles wat er te koop en te maak is op dat gebied. En natuurlijk veel quiltjes.
De dansende dollies gaan vast aan de kant, want nu moet alles in het mini-mini!
Ben benieuwd wat we allemaal te zien krijgen binnenkort.
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Wat een snoepie dit poppenhuis !
Herken dit verhaal helemaal ,verzamelde vroeger sinaasappelkratjes en maakte daar poppenhuisjes van.
Hoop nu voor m,n kleindochter een poppenhuis in te richten.
Bij Cora,s Cottage in Schiedam hebben ze poppenhuis spulletjes.
Heel veel plezier bij het inrichten we volgen de blog !
Dat er ook heel veel mee gespeeld mag worden
Groetjes Anneke Lems

christine zei

hai Ingrid en ben je al een beetje bijgekomen?

droom maar lekker van al je verfjes en lapjes en schuren en beitsen en kasten en gordijnen en linnengoed en keuken gerei en badkamertjes en ........ :o):o)

christine

Plakhuis zei

Jij bent echt een enorme bofkont!!! Zo he! En wat voor poppenhuis! Echt prachtig. Jij verveelt je voorlopig niet! Oh wat genieten zeg.

Anoniem zei

en ik altijd maar denken dat ik de enige was die in dat poppenhuis in eindhoven woonde en droomde...zo zie je maar dat er meer kleine meisjes met dezelfde dromen zijn.maar wat een pracht van een droom mag jij nu uitwerken...veel plezier

groetjes tanja

Joyce zei

Hé klein groot kind!! Wat een lief huis hebbie daar staan!!
En van die kei-gave uitstappies gehad!!
Was heerlijk om weer even bij te lezen...
Toedeloe
:o)

Marie-Antoinette zei

Dit gaat een nieuwe verslaving worden, je gaat straks alles 1/12 zien, zo leuk.
Ik zie dat huis ook nog zo staan bij de Bijenkorf. Nu zijn er veel mooiere miniaturen te koop maar ik vond ze prachtig. Heel veel plezier ermee.

marijna zei

Geweldig Ingrid je poppenhuis! Ben je al aan het fantaseren wat er in gaat komen! Veel plezier er mee.

Quilting Moesje zei

Wat lief en leuk dat je nu alsnog van een heel mooi poppenhuis kunt gaan genieten !
Veel (inricht, speel ...) plezier gewenst !
Simone

Shirley zei

Nou zie ik het pas, had dit blogje compleet gemist. Het dromen over het inrichten is al geweldig, veel voorpret!