donderdag 2 februari 2012

"Zo ligt de Kolk er,..."


in Blokzijl nu bij.

Deze foto is vanmorgen om 8 uur gemaakt vanuit 't allerhoogste raam van 't nieuwe oude huis.
Het lijkt alsof de haven helemaal dicht zit, maar echt zeker weet ik dat nu nog niet. De afgelopen dagen zagen we het water in ijs veranderen, alleen bleek Jan de Wind 'n spelbreker te zijn, hij hield 't een beetje tegen.

Nu waait het niet meer, het ijslaagje mag flink dikker gaan worden, en daar ziet het volgens de weersvoorspellingen wel naar uit.
Jeetje, dan denk ik, dat we het toch echt mee gaan maken dat er geschaatst gaat (klik) worden voor ons huis.
Gaaf hoor,...
(Betsie, bedankt voor het laatste schaatsnieuws)

Maar dat is niet het enige 'gave' op dit moment. De kaartenverkoop voor Supergoof's trunkshow loopt heel hard. Het is leuk om te lezen dat jullie er zo'n zin in hebben. Als je niet weet wat ik bedoel dan kun je er hier (klik) meer over lezen.

Natuurlijk stimuleert jullie enthousiasme me ook om verder te blijven gaan met de Dancing Dollies.


Bij de 3e border zitten de hexagonnen er al op, en is het nu de beurt aan de sterren.
Ik zou al veel verder zijn geweest, als er niet iemand gisteravond had besloten dat je onder die sterren zo lekker bij mij op schoot kunt liggen,...


Wie?
Tulio natuurlijk,... dat lukt met Bregje, die gigantische joekel van een Ierse Wolfshond echt niet,... tenminste niet in mijn handwerkstoel,...




32 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

hahaha,... Goof!! Ik zie Bregje al liggen bij je,... Hier ligt Boy wel het liefst op schoot. Hij is al wel groot voor een schoothondje,..
;o)

Bed, breakfast en quilts zei

even wachten met schaatsen!, hier begint het ook langzaam dicht te groeien maar echt vertrouwen doe ik alleen de vijver en het kleine slootje. 12 mei heb ik hier een 21-diner van onze oudste, Naaldwijk zit er niet in maar misschien leg ik deze zomer wel even aan. Op de foto zie ik dat de steiger weer boven ijs is gekomen na de hoeveelheid water van een paar weken geleden.

Quilting Moesje zei

Prachtig .... zo close-up foto's ...
Kan de bloemetjes en sterretjes ... bijna aanraken ...
En wat heeft Tulio toch een lief snoetje ...

Schaatsbaan voor jou deur ... dat zou zeker gaaf zijn ...
Groetjes,
Simone

AnitaS zei

Wat een mooi uitzicht heb je toch. Je gaat snel met de dansende dametjes.

Anoniem zei

Ach, Tulio kwam waarschijnlijk alleen maar even 'helpen'!! Wat een gaaf idee dat er misschien binnenkort geschaatst kan worden bij jullie voor, hier is het water nog niet eens dicht :(!

ria vogelzang zei

Prachtig!!! Heb je de ijsbaan straks voor de deur!!!!!! Hoe geweldig is dat!!!! ;)))
Heerlijk hoor, dat Tulio je zo gezelschap houdt! Onze kat huist nu vooral boven omdat hij dat rare dier wat nu beneden leeft niet vertrouwd...... (gekke Joris...)
Die ligt 's nachts maar bij mij in bed..... En aangezien ik boven slaap... ;) ... hoeft ie niet naar beneden...... (gekkerd..)
Veel plezier met de dollies!
Groetjes uit een zonnig en koooouuuudddd Ommen.

Janet zei

t zal dat prachtige plaatjes opleveren.Natuurlijk willen je dolly's met je mee en daarom worden ze wat ongeduldig ha ha.Helaas gaat 12 mei voor mij niet lukken maar wie weet later ooit eens een keer! Ben wel benieuwd naar "de-goofse-quilts-in-het-echie" Succes met je dollies en de trunkshow, ik lees er vast nog veel over!!
groetjes janet

Stephany zei

Hallo Ingrid,

Ik hou enorm van je blog, en lees het iedere dag. Veel succes met je dancing dollies.

Stephany

not so zen -quilts in Paris zei

SCHITTEREND, als er straks schaatsers komen gaat het lijken op een schilderij van Avercamp of Breughel, begankt Goof, Will V

katrien zei

Mooi uitzicht heb je daar,maar schaatsen ? denk nu nog niet hopelijk voor jullie wel binnen enkele dagen.
Geniet van de sterren van je dollies.

Lida zei

Denk je dat je hem op tijd afhebt, de top bedoel ik hoor, denk niet dat je hem ook al helemaal zal hebben doorgepit! Grijns! Vanuit mijn luie stoel onder een quilt gedoken kijk ik lekker naar wat jullie allemaal aan het doen zijn en vind het best zo! Fijne dag en dat het ijs maar snel dik genoeg zal zijn! Groetjes
Lida

Annelies zei

Wat ligt de haven er prachtig bij !

Shirley zei

Wat een megaklus is dat ,et al die applicaties, maar je hebt hulp, dat scheelt :-) . Zeker gaaf, een schaatbaan voor het huis, bij mijn ouders thuis zie je ze ook voorbij schaatsne, als de kreek dicht ligt, zo gezellig om dat vanuit de warme kamer toe te kijken. En wij hoefden enkel de straat over te steken, stukje land in en door het riet, tot ik een keer onze vermiste zwarte kat aan de kant onder het ijs zag liggen, pootje er nog net bovenuit stekend, toen was het gedaan voor mij. Ooh zo zielig.

yvonne zei

Wat een mooi uitzicht!!!!!
Dat zal toch geweldig zijn al die schaatsende mensen voorbij je huis!!!
gr Yvonne

Carin zei

Wat zal dat gezellig eruit zien... al die schaatsers als ze op het ijs bezig zijn. Ga je dan ook warme chocolade melk aanbieden voor als ze het koud hebben ? hihihi ....
je DD gaat lekker zie ik al en kun je Tulio niet leren quilten? Dan kan die je lekker meehelpen :-)
Zag ook je lueke handtekening met en link naar die site ...ga daar ook eens spieken !

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend uitzicht zal wat meer winter jullie kant opsturen en wat sneeuw, hebben genoeg hier in Zweden
Heerlijk dat je geholpen word met quilten
Wat een lief snoetje
Groetjes Joke

ineke zei

Wat een schitterend uitzicht en ja die schaatsers staan al te popelen. Let maar goed op je damentjes anders gaan ze nog zwieren en zwaaien. groetjes ineke

Joyce zei

Nog even en ik bind de schaatsen onder om een bakkie uiensoep te komen doen!!
:o))
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Psssst...... heb 2 kaartjes besteld, hopen dat er nog plek is!

Betsie zei

Ochhh,,,wat spannend, ga je zelf dan ook schaatsen?
Ik zag net op TV-oost-teletex dat er een zondag een Blokzijler merentocht gepland is!

Ellen zei

Prachtig die haven en straks allemaal schaatsers, wat speciaal.
Mooi zo'n close up van je Dancing dollies hoop dat hij erbij is 12 mei ;-)
Heerlijk'een poezenbeest op schoot alleen ja opschieten is er dan niet meer bij.
Fijne dag,
groetjes, Ellen

Anoniem zei

Mooi ziet het er uit. Wat een feest zal dat zijn als er voor de deur geschaatst kan worden.

Quilt it and Dotty www.quilt-it.nl zei

Ik neem de schaatsen mee hoor!

Miranda zei

Ach wat ben je weer lekker bezig. Een uitje geplant, helemaal in het westen...Leuk hoor! En die dollies, die dansen maar voort...misschien moet je ze maar de schaatjes onderbinden...zoef...schaatsen ze weg op de kolk!

Evelyne zei

Wat romantisch, het idee dat er straks voor je deur geschaatst gaat worden! Misschien ook koek en sopie???
Ik ben benieuwd!!
Werk ze aan je quilt!
Lieve groet, Evelyne

Ramona zei

Oh that I wish I could come to your quilt trunk show. I also read your blog daily and love it so much. I wish I could find that dancing dollies pattern as I have many antique laces that would be perfect for that pattern. In the meantime, I want to do a tumbler quilt. Thank you for sharing your life with us.

Francien zei

Jaaa...Ingrid...alweer zo`n superster op je blog...zo heb ik ook twee "Felixjes"als Tulio is....prachtige naam ook trouwens...je quilt wordt schitterend!! wat een geduldwerkje en wat is dat mooi met al die verschillende blauwe kleurtjes...en Bregje wacht wel op haar beurt...als ie klaar is...groetjes Francien.

Margot zei

De weerribben , de Blokzijlmerentocht , wij hebben het gedaan , en omdat het dan toch winter was , ook nog even , Het Twiske , !! Ook fijn , die slotentocht , ik vraag me af , gaat dat allemaal gebeuren ?

Maar nu , doe ik niet meer mee , de schaatsen , de Noren , heb ik aan mijn tantezegster over gedaan
Het is gezellig bij jouw voordeur !!
Je kunt het lekker van binnen uit bekijken !!

GRANNY'S HOUSE zei

Weer of geen weer, zon of regen, warmte of kou,
het is altijd gezellig buurten bij jou.

Groetjes
Ines

Bertie zei

Lijkt me geweldig zicht om al die schaatsers voorbij te zien gaan! Oh je trekt Tulio toch niet voor!! Bregje zou bij mij wel mogen!! LOL.
Fijne avond:)

Willy zei

Nog geen dansende dollies op het ijs, je houdt ze heerlijk warm bij de kachel. Het zal intussen wel wit zijn van de sneeuw daar bij jou.
Fijne dag met je dollies!

Margot zei

nu sneeuw , jammer voor het schaatsijs !!
Maar jij zult wel een mooi " seeing " hebben!!
En binnenshuis heb jij pret met de Dancing Dolly's !
quiltgroetjes van Margot

van mij voor jou zei

Hoi Ingrid!
Kom je ook nog even gezellig op onze ONLINE valentine fair? Samen met 60! andere webshops hebben we vandaag een fair, en geven we allemaal 15% korting op alle artikelen, lief he ;-))
Knoop je dikste sjaal om, handschoenen aan, en misschien voor de zekerheid de schaatsen mee om toch thuis te kunnen komen?? Tot zo! De warme choc met een dikke toef slagroom erop staat klaar!! Spread the love.... Op de startpagina van de webshop van mij voor jou vind je onder de banner alle deelnemende shops!!