donderdag 16 februari 2012

"Weekmenu"

 

Ja, wat is het hier stil hè,...
Wat ik aan het doen ben?

Uhm, duizend keer per dag over een grote Ierse Wolfshond-dame springen,... alleen maar om ergens bij te kunnen.
(Ik weet het, overdrijven is ook een kunst,...)


En Bregje, die Ierse Wolfshond-dame, doet dan net alsof ze Doornroosje is,...

Maar schijn bedriegt.
Dat zij zo stil ligt wil immers helemaal niet zeggen dat ze dat ook blijft doen, als ik net over haar heen spring,...
Verdorie.

Wat heb ik nog meer gedaan?
Gekookt, en één keer stonden er spruitjes op het menu. Spruitjes vind ik HEERLIJK.
En Bregje ook,...
Als ik spruitjes aan het schoonmaken ben, zit Bregje altijd heel dicht naast me,...


Mag ik alsjeblieft een spruitje?
Vooruit dan maar, daar gaat er weer één.


JOEHOE, JIPPIE
;o)

Verder zijn er veel mailtjes binnen gekomen met vragen, waar onder die van Nelleke.
Nelleke is benieuwd naar het quiltrek dat hier in de kamer hangt. Of het iets speciaals is dat je kunt kopen of maken, vraagt ze.
Nelleke het is heel eenvoudig,...
echt waar,...
Dat zit namelijk zo.



Wij wonen in een heel leuk huis.
Maar eigenlijk is het geen huis, volgens Mijn Lief, maar een poppenhuis.

Een tijdje geleden zei ik dat ik graag een poppenhuis wilde bouwen. Zijn commentaar was, dat dàt toch echt niet nodig is, want wij wonen al in een poppenhuis.
O.
Verdorie.

Maar 't klopt wel, veel ruimte is er niet, en dat houdt in dat er ook geen wasrek neergezet kan worden met daarover heen, wat quasi nonchalant gedrapeerde quilts.
Maar daar heb ik iets op gevonden.


Ik ben naar een goedkope doe-het-zelf-zaak gereden en heb daar zo'n houten stok voor gordijnen gekocht. Met daarbij nog 2 extra houders, dus 4 in totaal.
(Die houders zorgen ervoor dat er genoeg ruimte tussen de stok en de muur zit, zodat de quilts er tussen kunnen).

 Die stok heeft de meneer van de winkel op maat gezaagd.
En thuis heeft Mijn Lief de twee stokken aan de muur bevestigd.
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar met quilts erover heen hangend zie je er toch niets van.
Bijkomend voordeel is, dat 't stevig is.
De hele boel is tenminste 't afgelopen half jaar nog niet van de muur gevallen.

Wat heb ik de afgelopen tijd nog meer gedaan?
Een sollicitatieronde met goed gevolg doorlopen bij een kraamburo.
Jawel.
Vanaf 1 maart ben ik in loondienst, werk ik volgens rooster en weet ik precies wanneer ik mag werken en wanneer ik vrij ben.
Heel fijn, om eindelijk weer eens 'n sociaal leven te mogen hebben.
Ik kan na jaren weer 'ns iets afspreken met vriendinnen, zonder daarbij te moeten zeggen,.... " ik weet niet of het door gaat want het kan zijn dat ik opgeroepen wordt,..."
(En dat geldt ook voor eventuele Supergoofdagen)
Ik ben er blij mee, mijn nieuwe kraamburo ook, mijn oude bemiddelingsburo voor kraamzorg vindt het héél erg jammer, en zit te duimen dat ik terug kom.

Wat heb ik verder nog gedaan?


Hard gewerkt aan de 4e rand van de Dancing Dollies.

Ik weet het, ikweethet,...
Ik zou eerst het middenstuk doen, en dat heb ik ook gedaan.
Het is alleen geen Broderie Perse geworden, de quilt heeft anders besloten, maar daarover later meer.

En verder is het nieuwe oude huis uit 1634, vanmorgen flink gepoetst,...


Want vanavond gaat de bel en dan komt ZIJ hier gezellig eten.

 Ze staat op de handwerkbeurs in Zwolle, die morgen begint.
Dat is in mijn ogen de leukste beurs van Nederland. Ik ga er zelf ook een kijkje nemen, waarschijnlijk morgen. Dan zie ik ook m'n vingerhoedjesquilt weer terug.
Oeps foutje,... die van Mijn Lief natuurlijk,...

Die 6.552 mirakels kleine hoedjes zijn nog tot en met zondag in Zwolle te zien, en dan gaan ze mee naar huis.
JIPPIE.

Fijne dag allemaal, en


50 opmerkingen:

Veertje zei

Ohhh , wat leuk! Ik ga morgen ook naar de handwerkbeurs. Misschien zie ik je daar wel. Ik ben jaloers op je dollies, ik heb nu bijna alle bloemen geknipt. Groetjes Vera

Anoniem zei

Wat was dit weer een heerlijk blogje. Fijn dat je de baan hebt die je graag wilt, gefeliciteerd. En het lijkt net of je bij Bregje zelfs de spruitjes in haar ogen ziet weerschijnen. Veel plezier morgen in Zwolle.

Lianne van der Lint zei

Ha Goof, daar ben je dan weer. Had al gemailed waar je toch was en dat ik je verhalen miste. Word ik even op mijn wenken bediend zeg! De handwerkbeurs is voor mij wel iets te ver weg vanuit Zeeland, maar ik heb je trunkshow nog in het verschiet. Daar heb ik errug veel zin in. Dank weer voor je leuke verhaal en succes met je nieuwe baan!
liefs Lianne

Else zei

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En alvast een hele gezellige avond, knuffel Else

Anoniem zei

Van harte met je nieuwe baan, dat je nog vele nieuwe wereldburgertjes en hun ouders mag vertroetelen.
Die Bregje, wat een spruit van een schavuit.

Evelyne zei

Hè gelukkig er is weer leven op je blog. Het verhaal van Bregje, dat je steeds over haar heen moet stappen komt mij zo bekent voor. Ook hier is het niet zo ruim en moet ik over twee Tervurense herders heen. Het lijkt wel horden lopen!!
Leuk voor je dat je nu een vaste baan hebt met een stuk zekerheid, dat geeft rust.
Handig rek heb je gemaakt, dat lijkt mij ook wel iets.
Veel plezier op de handwerkbeurs.
Groetjes, Evelyne

Margot zei

Gelukt met je baan ! Fijn !!!
En de brave Bregje is dol op spruitjes , haha , ik ook !!
En morgen hebben we dus de kans dat we elkaar tegenkomen ! De beurs in Zwolle , daar gaan wij ,
mijn quiltvriendinnen en ik , ook heen !!
Tja , een gezellig etentje , is lekker, dan krijgt
Dorry energie !!
En kan ze ertegen om beurs ' te draaien' Leuk !
Dan ga ik koekeloeren naar de
vingerhoedjes quilt ,de kunst ervan
afkijken !!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een leuk idee voor je quilts, ik heb hier ook bijna geen muren, dus ik denk dat ik mijn zoon eens lief ga aankijken.
Gezellig dat Dorry langskomt, jullie zullen wel heel wat te klessebesse hebben.
Voor mij is Zwolle net even te ver en die van Rotterdam doe ik niet meer, want die is zo ongezellig, ik hou me dus bij 2 x per jaar Vijfhuizen.

Groetjes
Ines

Francien zei

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan Ingrid!!....dat je er veel plezier aan mag beleven....op zo`n rek aan de wand was mijn dh ook gekomen....ik heb niet zulke grote quilts meer maar voor de kleintjes werkt het ook... zoals Bregje gek is op spruitjes is Meisje gek op rauwe spercieboontjes..... super foto`s van Bregje...kan je nee zeggen tegen zulke vragende ogen?! ook als het niet om een spruitje/boontje gaat?...Meisje kan het ook zo kijken bij elk lege kartonnen doosje dat ik heb....dat wil ze graag hebben om kapot te maken.....daarna is het ok....moet alleen uitkijken dat er niks meer inzit...stel je voor dat er nog een nieuw lapje inzit...moet er niet aan denken...hele fijne avond en eet smakelijk....groetjes Francien.

AnitaS zei

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Het is toch wel fijn om op vaste tijden te kunnen werken. Ik zie het helemaal voor me jij samen met Bregje spruitjes schoon maken. Veel plezier op de handwerkbeurs.

Willy zei

Fijn dat je nu vaste werktijden hebt en afspraakjes kunt maken.
Fijne avond samen.
Groetjes

Marianne zei

wat een gezellige blog weer :-)haha...die Bregje...een hond die spruitjes eet!
veel plezier op de handwerkbeurs :-) ik ga niet,want tja...misschien heeft de ooievaar zin om een pakketje af te leveren in mijn werkgebied!
waar werk je nu dan? bij welk kraamburo bedoel ik hè?!

groetjes,Marianne

Lysbeth zei

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, en geniet van de vrije dagen, spruitjes, spekjes, uien, rijst, hete peper, hhhmmmmm.
Wat jammer nou we hebben besloten om dit jaar Zwolle over te slaan omdat we naar Naaldwijk willen, dat gaat ook niet door omdat we meer in de trein zouden zijn dan op die middag, ja en wie zal er ook in Zwolle zijn??? ZIJ. Schoonzus in Duitsland gaat balen hihihi. Ik woon er het dichtstbij zal ik???

gr.Lysbeth

Ann zei

Hoi Ingrid,
Aan de titel te lezen dacht ik eerst dat je Bregje had opgegeten - LOL! Dat die zo gek is op spruitjes versta ik toch niet ;-)
Verder vind ik het steeds leuk om te lezen wat je zoal gedaan hebt en de uitleg over je quiltrek was super (en ik vind het zeker niet lelijk integendeel).
Fijn nieuws dat je nu in loondienst bent! Ik zie echt uit naar je show-and-tell in mei en het zou echt zonde zijn moest die in het water vallen!
Groetjes,
Ann

P.S.: Heb je nou echt geen zin om mee te doen aan die huisjesmanie die er momenteel heerst?! ;-)

Anne zei

Gefeliciteerd met de nieuwe baan!!
Veel plezier op de handwerkbeurs! Ik heb mijn lieve moeder overgehaald, die gaat gezellig met mij mee!

marion zei

Hoi hoi.....Heel toevallig ben ik vorig jaar ook als zelfstandige in dit beroep gestopt en in vaste dienst gegaan.En...ik kan je zeggen.....HEERLIJK het geeft je vast heel veel rust!!!!Mij in ieder geval wel. Ik woon in een gebied waar veel heel veel kinders gevoren worden en....ja zeg dan maar is NEE....hihihi Nu weet ik precies waar ik aan toe ben en ....jij straks ook!!!!!!
Ik vond het ook zo fijn ....beurzen etc.etc. eens besproken te kunnen gaan bezoeken!!!
Dus....Van Harte Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!!!
En....Ik vind het een heel slim idee je Quilt rek zo op deze manier!!!!
Groetjes Marion H

vrouw Hommel zei

Het is allemaal leuk wat je verteld maar ik viel weer "als een blok" op Bregje. Wij eten vanavond ook spruiten, mag ze hier komen eten??
lieve groet en gefeliciteerd met je nieuw baan

Gert zei

Wat grappig dat Bregje ook zo dol is op spruitjes: ik ook. Vanavond eten we ze weer, alleen dan natuurlijk wel gekookt ^_^ Gefeliciteerd met je nieuwe baan, goed gedaan zeg. En veel plezier in Zwolle, voor jou natuurlijk bijna een thuiswedstrijd.

marcella zei

gefeliciteerd met de baan die je zo graag wilt...een hele prestatie in deze tijden..Groetjes aan Dorry vanavond en heel veel plezier morgen. Ik ga zaterdag en zit me er nu al vreselijk op te verheugen. De wolpaketjes van Dorry zijn om op te vr....( net als spruitjes :)

Supergoof zei

test of er hier dubbele woordverificatie is,...

Supergoof zei

Bij mij niet, en bij jullie???

Rita zei

Bij mij ook niet, Zie je misschien morgen ?? gr. Rita

Carin zei

Nee hier geen woord verificatie. Spruitjes vinden wij hier ook heerlijk !!
Wat geweldig dat je nu betere en vastere werktijden krijgt als kraamverzorgende, dan kun je iets meer vooraf plannen lijkt me.
Ik ben heel benieuwd naar je middenstuk .... dat van de blauwtjes staat bijna in elkaar maar door de bloeddruk niet echt veel kunnen doen de laatste dagen. Hopenlijk vanaf morgen weer wel als de medicatie aanslaat.
Veel plezier in Zwolle !! Voor mij helaas te ver van huis af :-)

Plakhuis zei

Ideaal, meer vsste werktijden. Kunnen we binnenkort wat afspreken. Zet de dames maar een lekkere goed gevulde maaltijd voor want ze krijgen het morgen vast druk! Veel plezier morgen!!! En vanavond natuurlijk ook.

Wilma Kuin zei

heel fijn om vastere werktijden te hebben!! Zet de dames maar wat lekekrs voor want het zal morgen wel druk worden op de beurs,..

Kath zei

Bregje is so funny! My dogs are only half the size, but they spread out and I spend my days climbing over one or the other. They like a raw carrot, but not sprouts!

Anoniem zei

Wat moet dat heerlijk zijn in een poppenhuisje te mogen wonen. Genieten hoor! En als het dan ook nog eens op zo'n mooie simpele manier voorzien is van prachtwerken.. Complimenten! ;o)

Inge zei

Poppenhuis of niet, het is vast een heel gaaf huis en jij bent er gelukkig en je lief ook en daar gaat het allemaal om, toch?
Handig Jetje ben je toch (je lief natuurlijk ook) met je quiltrek, Goed bedacht.
Ik ga zaterdag met zusje naar Zwolle, kan ik eindelijk de vingerhoedjesquilt van dichtbij zien, yes!
En? Al klaar met eten? Was het lekker? Gezellig met dat Tilburgse meisje hè!

Inge zei

Oh, beetje rare reactie van mij. Ik noem jou een handig Jetje en je lief ook...... hij is natuurlijk een handig Piet!

Shirley zei

LOL om de spruitjes etende Brechje, wat een bedelkont! Proficiat met je vaste werktijden aanstelling! Veel plezier in Zwolle, ik denk niet dat ik ga, best een eind rijden.

Annelies zei

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan. Wat zal dat heerlijk zijn dat je volgens rooster werkt.

ineke zei

Gefeliciteerd met je vaste baan. Al veel over gelezen de beurs dus veel plezier morgen. groetjes ineke

Guusje, zei

Gefeliciteerd, wat goed dat je nu wat meer vastigheid hebt. En wat een geweldige oplossing voor je quilts heb je bedacht. Ik woon ook in een poppenhuis en ben vaak aan het schuiven, veranderen enz. En leuk dat je vingerhoedjes nog in Zwolle te bewonderen zijn, ik ga ook morgenmiddag er weer naartoe, doe dit al 9 jaar en zou het ook niet meer willen missen. Ik kijk er elk jaar weer erg naar uit om te gaan.

Anoniem zei

Ingrid, gefeliciteerd met je vast baan. Kan ik zaterdag eindelijk een echte Supergoof quilt bewonderen! En... ik ga lapjes scoren voor mijn eerste echte quilt om onder te liggen (wel 1 pers. voor op de bank. Groetjes, Marly)

Lida zei

Ja dat is een heel gave oplossing die ik ook al bij Daantje zag, heb helaas al zo weinig muren waar iets op kan of zou ik teveel kasten/schilderijen hebben?
Maar bij jou hangen ze gaaf, kan er iedere keer weer van genieten als je ze hebt gekiekt!
Veel plezier in Zwolle en geef die man eindelijk zijn quilt! Grijns, groetjes
Lida

Shane Pollard zei

Dear Ingrid

I have just become your 500 follower of your beautiful blog!!!!

Thank you for visiting me and becoming a follower too.
We will have much to share and I will enjoy visiting you often.

I am totally "overwhelmed" at your beautiful quilts - you are a very talented stitcher.
I can see your gorgeous 'Bregje' thinks so too, he looks very beautiful and lovable.

I have never made a quilt but you have inspired me to get started -!!!!
I have a pattern and the fabrics - you can see here:
http://roseslaceandbrocante.blogspot.co.nz/2010/07/days-in-provence.html

Thank you for your inspiration Ingrid

love from
Shane in New Zealand

Quilting Moesje zei

Gefeliciteerd met je nieuwe (vaste) baan .... dat geeft inderdaad rust ....
En ik kan helemaal begrijpen dat je blij bent om je Vingerhoedjes terug te zien ...
Zelf vind ik het t allerfijnste quiltwerkje ...
Groetjes,
Simone

KijkDaarIs zei

ehhh ..gefeliciteerd met je nieuwe baan..!!! ...agenda..agenda...;0))
Veel plezier bij de beurs in Zwolle..ik hoop dat ik nog even kan komen....
spruitjes ...mmmmmm..
en je quiltrek..prachtig..;0)
Fijne dag

Anoniem zei

fijn dat je zekerheid hebt dadelijk ,dan weet je ook wanneer je lapjes kunt kopen,hoeveel en wanneer je eraan kunt werken, vrije tijd en bovenal boffen zij met jou in vaste dienst gefeliciteerd goof super!!

fijne dag hilly

Anoniem zei

en bregje is supergood de 2e ;)

quiltsathome zei

Beste Supergoof,

Dit is de 1e keer dat ik reageer op jouw blog. Ik was altijd een 'stille' volger maar wil je nu laten weten dat ik het geweldig vind wat je allemaal maakt !
Ik hoop dat je nog heel lang door gaat met mooie quilts maken en ons er van mee laat genieten.
Groetjes, Patricia

Bertie zei

Oh die Bregje steelt toch mijn hart weer, lijkt me heerlijk om gewoon ergens neer te knallen!! En spruitjes eten!! oh dat koppie LOL.
Je stokken idee is geweldig!!
Groetjes

idémakeriet zei

Ik hoor het al, leuke dingen op het programma.
Wat een mooie kast heb je daar in je keuken staan, een plaatje.
Fijn weekend meid maar dat komt wel goed.
Liefs Gerda

Margot zei

Zwolle , zoals Dorry al zei ---
zonder dolle , wat gezellig dat er even een
' rende vouze ' met ons was !
En het is een beurs waar het fijn vertoeven is ,
met al die mooie "doespulletjes '

Dus .....toch weer wat M*O*O*I*S* maken !

En jouw , oh nee, DH " s vingerhoedjesquilt heb ik
HEEL goed bekeken .
Geweldig .....istie ......!!
Zal ik proberen mijn best te doen op die mirakelse
kleine lapjes !!!!

Veeeeel quiltgroetjes van Margot

Annemieke zei

Welke gekke hond eet er nou rauwe spruitjes?! Heel grappig die foto's!
Handig die stokken en je borduurwerk ziet er al erg mooi uit. Gave patronen hebben ze he?!
Goed weekend
Annemieke

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende foto´s van je hond, en nog wel een die spruiten lust!

Schitterend zo je quilts

Misschien een idee! een ouderwets wasrek aan het plafon en daar alle quilts aan! zie je het al voor je!

Fijn weekeinden groetjes Joke

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Je vingerhoedjes quilt is supermooi, heb hem/haar zien hangen in Zwolle.
Marja-Brabant

Anoniem zei

Hoi Supergoof,
Gister in Zwolle de vingerhoedjes gezien en bewonderd. GEWELDIG om ze 'in het echt' te zien.
groetjes petra.

Anoniem zei

He, wat jammer dat ik je vandaag (zondag) gemist heb op de beurs. Ik was er zo'n beetje de hele dag, vanaf 10.15 uur tot sluitingstijd. Grappig dat je elkaar dan nog steeds mis kunt lopen. Als ik had geweten dat je er was, had ik extra naar je uitgekeken. En mijn shirt was onder de quiltsters inderdaad een succes: als ik iedereen de zin had gedaan, had ik nu geen draadje meer op mijn lijf over gehad van dit shirt ^_^ (je vind 'm trouwens hier: http://www.zalando.nl/french-connection-bucket-floral-casual-overhemden-beige-fr622f00u-704.html)

Hermie zei

Wat fijn dat je nu vaste baan hebt. Ik heb je vingerhoedjesquilt gezien en hij is heeeel mooi.