zondag 5 februari 2012

"Blokzijler Merentocht"



Met de markiezen naar beneden, de zon die toch naar binnen piept, 't laurierboompje op de vensterbank, zou je bijna denken dat het hartje zomer is,...


Binnen hoor je de stemmen van de voorbij komende wandelaars, er worden weer foto's gemaakt van het oude voormalige Zuiderzeestadje,
Het lijkt inderdaad zomer. Maar natuurlijk is 't dat niet.


De verwarming staat hooggloeiend, aan mijn voeten geen slippers, maar dikke sokken en warme laarzen.

En de wandelaars buiten?
Die hebben mutsen op, dassen om en wanten aan. Over hun schouders bungelen vaak schaatsen, en af en toe vang ik iets op over snert,...


Ik ben zelf geen schaats-ster,...
Maar ik geniet wel van de winterse tafereeltjes. En ondertussen pruts ik verder aan de Dancing Dollies. De sterren zitten vast. Nu moet er nog wat kleingoed uitgestrooid worden, een paar hartjes, wat ovaaltjes en hexjes. Daarna ga ik aan de gang met het middenstuk, dat lijkt me een welkome afwisseling.

Wat het schaatsen betreft in Blokzijl. Het is de bedoeling dat de Blokzijler Merentocht aanstaande woensdag gehouden wordt. Als jij een schaatsfan bent, dan kun je er HIER en HIER meer over lezen.
Fijne zondag allemaal,

39 opmerkingen:

AnitaS zei

Wat ziet het er gezellig bij je uit. Die mooie dansende dametjes maakt het natuurlijk helemaal af.

Irena zei

prachtig,heel apart,mooi,groetjes irena

Anoniem zei

Je zit eerste rang met de dametjes bij de merentocht.
De vingerhoedjes hangen er mooi bij in Vijfhuizen, dat vergat ik eerder nog te melden. Ook het afwerken, kennelijk had ik gemist hoe je dat uiteindelijk gedaan had, is goed geslaagd.
Fijne dag verder.

yvonne zei

Het ziet er bij jou gezellig uit zowel binnen als buiten ...
Gr Yvonne

Elly zei

Misschien is het leuk die dansende dametjes op het ijs te laten, dan komt vast iedereen kijken.

Annie Kingma zei

Wat worden ze mooi, die dansende dametjes
Groetnis Annie

Shirley zei

Ha, ik zie het -na de vorige reacties lezend- al voor me, geen dansende dollies maar schaatsende dollies. Kan me voorstellen dat je even wat anders wilt doen. Hier een ijzig -want bewolkt- zonnetje heel apart.

Judith zei

Helemaal heerlijk Ingrid, wat woon je toch gezellig. Daar kan de stilte hier niet tegenop! Ook ik zit lekker te prutsen aan mijn 40, fijne zondag!!

Kiekplaotiesenzo zei

Prachtig hoor! het blauw/witte kleed...Mijn man heeft al eerder in Blokzijl de merentocht geschaatst dus ik zal hem wijzen op de site die jij aangeeft. dank je. groetjes.

Klaske zei

Wat zonde joh, om de markiezen naar beneden te hebben, heerlijk toch om het zonnetje binnen te laten komen
Scheelt weer in de gasrekening, zegt mijn schoonmoeder dan ;-))
Ik zit hier heerlijk op blote voeten, we hebben vloerverwarming..
Kan me voorstellen dat je aan wat afwisseling toe bent, maar je dollies worden wel mooi!
Fijne zondag

Klaudia zei

It`s a wonderful nice Quilt...sp beautiful!

Liebe Grüße Klaudia (Germany)

Roosje zei

Wat een super mooi quilt word dat. Die kleuren ook zo mooi. De buurtjes van jou boffen maar met zo'n gezellige oer hallandse buurvrouw die ook nog eens hele mooi quilts maakt.Fijne zondag.gr.|Roosje

Annelies zei

Geniet van het uitzicht en van je mooie quilt in wording.

mieke zei

En die quilt gaat maar steeds mooier worden.
Wij hebben net een heerlijke wandeling gemaakt in de zon, alleen een koud voorhoofd gehad, verder was het prima, omgeving 013 grtjs.

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend Quilt
Groetjes joke uit een koud Zweden

LOTJE zei

Succes met dit mooie werk! Gister heb ik in Vijfhuizen je vingerhoedjesquilt gezien, daar vertelde men me dat het de jouwe was, en ik was erg onder de indruk! Helemaal geïnspireerd teruggekomen. Lotje

Anoniem zei

Binnen lekker warm...buiten ijzig koud; wat een tegenstellingen toch! Ook hier de houtkachel inmiddels lekker aan, heerlijk! Als je niet van schaatsten houdt, is het inderdaad een mooi dagje om lekker met lapjes te werken, geniet er van!! Groetjes!!

Francien zei

Wat??! geen van mijn favorieten liggen of zitten in het zonnetje Ingrid?! .....misschien houden ze middagslapie.... je quilt wordt prachtig en kan me voorstellen dat je nu wel aan het middenstuk toe bent...even heel wat anders naaien.....je zult wel een prachtig uitzicht hebben over de schaatsende mensjes......kijk ook liever toe....met een lekker koppie koffie/thee en vind het eigenlijk best leuk als ze vallen....vriendelijk vallen bedoel ik dan...op je kont zonder wat te breken natuurlijk...geinig hoe ze dan weer overeind krabbelen....nou ja...misschien ben ik daar wel alleen...maak ook monsterpoppies...vandaar misschien...groetjes Francien.

Heleni zei

Je hebt de poppen lekker aan 't dansen op tafel hè.
Tuurlijk mag je vragen waar ik mijn winkel had. In Zelhem. Je weet niet waar dat ligt? 6 km. van Doetinchem. Schuin stukje onder Arnhem. Mijn winkeltje heette "Charmant". Heerlijke tijd gehad.

groet Heleni

Lida zei

Ja dat ze er foto's van maken snap ik best, zo'n mooi stadje! Ik was vroeger een fanatieke schaatsster, maar heb nu het lef niet meer, maar anders had ik vandaag weer graag op de vijver bij Mams voor geschaatst!
Wat worden je dollies mooi, ik kijk er iedere keer met plezier en sorry ook een beetje afgunst naar! Veel plezier met je steekjes, groetjes
Lida

GRANNY'S HOUSE zei

Wat wordt het toch een mooie quilt.
Wat zal Dorry blij zijn met je schaatsbericht, want die wil maar wat graag.

Groetjes
Ines

Elsbeth zei

Het lijken wel ijsdanseressen, deze Dollies, zo helemaal in de kleur!!
Geniet van je uitzicht, dat is echt prachtig!

Monica zei

Wat wordt deze quilt schitterend! en gezellig al die schaatsers bij jullie, hopen dat het lekker lang blijft vriezen

Bertie zei

Lijkt me heerlijk om al quiltend naar de schaatsers te kijken volgende week:)) Ben benieuwd naar je foto's:)
Fijne zondag!

ria vogelzang zei

Heerlijk als je zo kunt genieten!!!
Nog heel veel plezier met je dansende dametjes!!
Liefs vanuit een heerlijkwarmeommensekamer..... ;)

Unknown zei

Hier is ´t ook ´t mooiste weer; de vogeltjes fluiten de zon schijnt volop, maar ´t is wel heeeeel koud, zo´n -13 graden. Het beste weer voor een winterwandeling!
Groetjes Berbel

Carin zei

Ik ben ook geen schaatser, vroeger wel maar de laatste 20 jaar geen schaats meer aangeraakt.
Wat ga je snel met je DD, ziet er super goed uit !

carina zei

Heb je gehoord de wijze mannen komen bijelkaar. Dromen, zou toch fantastisch zijn..... Leuk dat je me gaat volgen groetjes carina

Guusje, zei

Wat heerlijk om binnen bezig te zijn met je favoriete bezigheid en buiten iedereen voorbij te zien komen. De dansende dametjes worden echt wonderschoon.

@nke zei

Vandaag in 5 huizen jouw vingerhoedjes gezien. In het echt nog mooier dan op je blog. En wat een heerlijk sfeertje bij jullie voor de deur!

idémakeriet zei

Wat is je kleed prachtig geworden meid.
Heerlijk die dansende dollies.
Ik ben inderdaad ook geen schaatsfan maar de gezelligheid die het met zich mee brengt is groots.
Liefs Gerda

jean zei

Lovely just lovey, I so love how you make single tone quilts. I loved your red thimble quilt now this blue dollies quilt.
Think I will need to learn Dutch, for some reason i cannot get your blog to translate to english but I love the pictures and pictures speak any language don't they :-)

Ieke78 zei

Wat zijn het toch een leuke dametjes! En jammer dat Blokzijl zo ver weg is, anders was ik mooi bij je voordeur komen schaatsen ;-)

ineke zei

Je hebt je handen vol aan die damentjes, maar het wordt heel erg mooi. Je vingerhoedjesquilt in het echt was ook een feest om te zien. groetjes ineke

Evelyne zei

Hi Ingrid, Ik wilde je even vragen, de vingerhoedjes quilt die je gemaakt hebt, zijn de vingerhoedjes de maat uit het boek small blocks?
Ze lijken mij zo klein of vergis ik me.
Wil je me even mailen, zodat ik ze in de goede maat snij.
Mijn email adres staat bij mijn profiel op mijn blog.
Ik hoop dat het niet teveel gevraagd is.
Groetjes, Evelyne

Karen zei

All those blue and white fabrics are so pretty!

Sue-Anne zei

Your Swan Lake is getting closer to being finished. It looks fantastic in all blues. Enjoy the sunshine and the illusion of summer.

Anoniem zei

awesome quilts and so fast..Do you make them by hand ?

Ann zei

Super om op zo'n manier te kunnen quilten! De zon is iets wat we de laatste maanden veel te weinig gezien hebben!

Aan de andere kant ... 'k heb gehoord dat men ondertussen hard van een Elfstedentocht begint te dromen ;-)!