dinsdag 7 februari 2012

"Het Wandelingetje naar de Buurtsuper"


Ga je mee?
Dan lopen we 'effe' naar de buurtsuper. Wel met een omweggetje want het is nu zo mooi, dan kan ik meteen wat kiekjes schieten voor Will in Parijs,...



Ik ga eigenlijk nooit op de fiets, al lopende kun je zo lekker om je heen kijken,... en foto's maken op de fiets dat is niet zo handig,...



Daar helemaal op 't eind, daar zie je steeds schaatsers voorbij komen.

Helaas nu net niet,... 3 seconden geleden nog wel.
Maar daar gaan we niet op wachten, doorlopen, anders vriezen we vast,...



Het is echt ijskoud.


De sluis ziet er heel anders uit als in de zomer.
Dan is het hier een drukte van belang met allerlei boten,... en nu,
 is er stilte.


Ik vind het geen snertweer, maar het is wel weer tijd voor snert,...
;o)

Bij de buurtsuper ben ik vergeten om foto's te maken, en jij hebt er ook niet aan gedacht.
Natuurlijk was het praatje van de dag, de Friese Elfstedentocht.
De verwachting is dat die aanstaande maandag zal zijn, maar ze hopen op zondag.

Kom we gaan weer, en als we dan 't hoekje omgaan en bijna thuis zijn,
dan,....



is dit het uitzicht.

Daar geniet ik zo van, dat ik bijna zou vergeten dat door het 'snertweer', m'n auto voor de tweede keer in 5 dagen door de 'garagemeneer' onder handen genomen moet worden. Was 't vrijdag de accu, nu de dynamo,...
Snif,... waar is m'n spaarvarken?
O, je bent de jouwes ook kwijt?
Ach, als we maar lapjes hebben,...



Zeg wat dacht je hiervan, 
Als ik nu eens voor ons tweetjes warme chocolademelk maak met daarbij van die heerlijke Jodenkoeken?
(Hé, wat leuk de koeken zitten en in blik en zijn verstopt in vetvrij papier.
 Zo veel leuker dan een plastic zakje,...)

Dan,


 'mag' jij even verder gaan met het er-uit-peuteren van de papiertjes bij de Dancing Dollies,...


Want ik ben daar helemaal klaar mee,...
Hè wat lief van jou.
Wacht effe,... hier is je chocolademelk, dan kun je je handen warmen aan de kom, anders lukt het niet met die papiertjes.
;o)

Fijne Brrrr-Koud-Dag vandaag en,


40 opmerkingen:

Anoniem zei

Lekker je chocolademelk...genieten, gezellig om hier te wezen...mooi dorp waar je woont.Bedankt voor de wandeling.
Groetjes
Maria

Klaske zei

We wachten het af,Ingrid...Ik hoor net Piet zeggen dat het zondag/maandag begint te dooien.....
Maar het zou wel mooi zijn om hem eindelijk na 15 jaar weer eens mee te maken, want dan is het hier bij ons in Dokkum natuurlijk feest!
Veel plezier met je papiertjes;-))

Anoniem zei

En vergeet ik nog je quilt...prachtig.
Maria

Mireille zei

Dank je om deze mooie foto's te delen. Wat vind ik het bij jullie zo gezellig.

gr,
Mireille

Anja.M zei

Wat leuk om even mee te lopen naar de buurtsuper, wat woon je mooi daar met al die grachten.
Mmmm....ja die chocomel smaakt goed.
Quilt groetjes Anja.

Heleni zei

Dit is toch Nederland op z'n mooist.....

groet Heleni

GRANNY'S HOUSE zei

Ben blij dat ik weer binnen zit en kan genieten van een heerlijke chocolademelk met een jodenkoek, ik ben daar ook gek op.
De meeste papiertjes heb ik er voor je uitgepulkt, de rest mag jij doen ;-))

Groetjes
Ines

Quilting Moesje zei

Ha, gezellig (snert)weer hoor!
En mooie blauwe lucht boven
de huisjes)zen ...
Mooi ook die doorkijkjes aan de achterkant van je Dancing Dollies ...
Heb zometeen avonddienst ...
Groetjes,
Simone

Inge zei

Bij mij is ook een buurtsuper, maar mijn wandelingetje ziet er lang niet zo mooi uit! Supergave winterplaatjes, hoor.

Elly zei

BEdankt Ingrid voor de prachtige foto's. Heerlijk hoor zo'n wandelingetje en nu maar weer verder met die dansende dames.

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijk wandeling met je naar de buurtsuper!!
Kom dan haal ik die snertpapiertjes eruit voor je,..
;o)

vrouw Hommel zei

Ik zou je zo met liefde willen helpen met die papiertjes. En wat vind ik het iedere keer leuk om met je mee te lopen door je stadje. Allemaal herinneringen en allemaal mooie, (ben een heel klein beetje jaloers, mag toch?)
lieve groet

Carin zei

Wat een schitterende foto's van de wandeling en dan op de koop toe ook nog een heerlijke kom chocolade melk.... krijgen we er een koekje bij ? Want ik weet hoe heerlijk die zijn :-)

Shirley zei

Mjammie, lekker zeg, die chocomelk, maar weet je hoeveel punten 1 jodekoek is? 3. Oh wacht, doe toch maar, dan neem ik bij de snert een kleiner stukje scharrelrookworst. Wat een papiertjes allemaal, zit nu helemaal onder!

Gert zei

Wat een heerlijk Hollandse winterplaatjes laat je ons weer zien.

Trui zei

Ook ik ben net terug van de buurtsuper, maar helaas was onze wandeling daarnaartoe niet zo schilderachtig als bij jou! Wél had ik bij thuiskomst lekkere chocolademelk gemaakt, dus dat kwam goed uit! En die koeken....die ken ik al mijn leven lang, want die komen uit mijn geboortestad :) Héérlijk zijn ze!
Dank voor de pràchtige foto's en nog veel sterkte met peuteren! Groetjes, Trudy

Muggensteekjes zei

Gezellig wandelingetje naar de buurtsuper, wat woon je daar toch mooi Ingrid. Nu lekker een mok met chocolademelk want wat is het toch koud!(maar wel gezond weer). Ga nu ook nog wat steekjes zetten.
Lieve groet, Ingrid.

Lee Prairie Designs zei

Thank you for the delightful stroll!

The buildings are wonderful...I could just stand in one spot for a bit and just study their beautiful structure...but I think ...Spring and Summer would be better! How quant to beable to see the skaters...Always enjoy your posts!

Hugs, Carolyn

ivoorwit.blogspot.com zei

Wat is het toch een prachtig stadje hè? Heb in de buurt gewoond. We missen het water nog steeds. Geniet van alle moois.
En fijn dat je ons mee laat genieten. Ook van al de mooie quilts die maakt trouwens.
Hartelijke groet, Thea R.

mieke zei

Mooie foto's , fijn om even mee te genieten.

AnitaS zei

Bedankt voor de rondleiding en de warme chocolademelk. De koek was ook lekker.

Willy zei

Leuke route heb jij naar de buurtsuper, dan zou ik ook niet met de fiets gaan.
Lekker hoor koek en choco.
Ik zou nog best even willen blijven, maar moet nog aardappels schillen.
Groetjes

not so zen -quilts in Paris zei

OH GOOF WAT VERWEN JE ME, IK HEB TRANEN IN M'N OGEN....

Evelyne zei

Bedankt voor je mail! Ik loop graag met je mee naar de buurtsuper. Mooi wandelingetje! De afsluiting is ook leuk met tintelende vingers de papiertjes eruit, worden ze zo weer warm!
Peuter ze!
Fijne dag, Evelyne

Nifty Quilts zei

Thank you for the tour! It's so fun to "visit" you.

Lida zei

Da's goed, als jij de rode mocht winnen kom ik hem brengen en haal de papiertjes ervoor jou uit! Graag lekker heet die choco want ik ben een rasechte koukleum! Bedankt voor de wandeling en wat betreft de spaarpot, bij mij zie je nu echt de bodem en de rekening van de garagemeneer moet nog komen! Grijns! Groetjes
Lida

Johanna Zweden zei

Wat heb ik even genoten van een Hollandse wandeling wat is het daar schitterend

els b zei

Wat zijn jouw berichtjes toch telkens een feestje: mooie foto's, schitterende quilts, gezellige verhaaltjes en vandaag ook nog lekkere chocolademelk. Genieten!
Groetjes, Els

Anoniem zei

Je maakt hele mooie heldere foto's met prachtige kleuren. Net als je quilts . Ook die hebben prachtige heldere kleuren waar je meteen vrolijk van wordt.
Een prettige avond Rian

Anoniem zei

Je maakt hele mooie heldere foto's met prachtige kleuren. Net als je quilts . Ook die hebben prachtige heldere kleuren waar je meteen vrolijk van wordt.
Een prettige avond Rian

Anoniem zei

Jammie, die chocomel na de gezellige en heerlijke wandeling samen met jou! Koekje sla ik liever over, winterspek in overvloed (wel lekker warm natuurlijk maar iets minder charmant...!);)! Zullen we daarna samen even peuteren aan die papiertjes? Ik help je graag hoor... kom, we gaan aan de slag! Liefs Lupineke

Bertie zei

Oh het zicht op die "ijsbaan" is geweldig!! Ik krijg al trek en snert staat op het menu dit weekend hier, zal duimen dat de elfstedentocht doorgaat.

Fijne avond, ook voor Bregje:))

Ineke Original zei

Ha Ingrid,
Jij lekker aan de chocolade melk. Ik met mijn man naar Vijfhuizen. En wat kwam ik dat tegen? Juist JOUW Vingerhoedjes!
Hij is prachtig!!!!

Ineke zei

Geweldig de foto's! Heb erg genoten. Groetjes

Unknown zei

Je woont echt prachtig. Drie jaar terug hebben wij in de zomer, met onze fiets, bij dezelfde sluis staan kijken naar de drukke scheepvaart. Ook prachtig

Groetjes en geniet er nog lekker van Annet

Els zei

Wat woon je toch super mooi Ingrid.

Groetjes, Els

Anoniem zei

De kou spat van het scherm af. prachtig dorp.

Hilde zei

Heerlijk toch, die winter...

Anoniem zei

Wat is het prachtig waar jij woont! (Je kunt zo bij de VVV gaan werken - mooie reclame maak je voor je woonplaats!)

Groetjes Betty

Annelein zei

Dat was een heerlijke stadswandeling. En je hebt helemaal gelijk... daar knapt een mens van op.

Maar wat hoor ik nu Ingrid... Jodekoeken... in Blokzijl geniet je toch zeker van zo'n heerlijke Blokzijler Brok... jammie...

Het is je vergeven hoor! De terugwandeling naar de havenkolk maakt alles weer goed *Ü*.