zondag 12 februari 2012

"Ssssssst,...."


Niet verder vertellen,
maar ik heb me een beetje verstopt.
Het is waarschijnlijk de laatste schaatsdag, en vandaag wordt de Hollands Venetië tocht (klik voor parcours) gehouden.
Dan komen er heel veel mensen schaatsen en kijken,....
Er wordt een giga drukte verwacht.

Nu was het dat de afgelopen week al wel.


De weilanden bij de rotonde naar het oude stadje stonden vol met auto's. Er werd volop geschaatst en dat was machtig mooi om te zien.

Maar nu wordt 't vast nog veel drukker,....
Natuurlijk loop ik regelmatig een rondje, om te kijken naar de schaatsers,
maar daarna stap ik weer lekker m'n warme huis binnen,
alwaar m'n weekend schatkistje klaar staat.



Gevuld met de laatste Dancing Dollies rand en, voor de broodnodige variatie, een borduurwerkje van de dames van Blackbird Designs.

Maar sssst,..... het lijkt net alsof ik de enige ben hier in het voormalige Zuiderzeestadje die liever handwerkt dan schaatst,....
Dat lijkt zo, maar wij weten wel beter, hè?
;o)

Fijne schaats & quiltzondag allemaal en,

41 opmerkingen:

christine zei

heerlijk zo die rust in je eigenhuisje he?

de auto,s stonden zelfs hier al terwijl het toch bijna 10 kilometer verder is hihi.
geniet van je handwerkjes het is een mooi borduurtje .

christine

Marians Quiltblog zei

Wat is dat toch genieten die Hollandse taferelen. Ik kom net weer thuis van een rondje met mijn logeetje, Coco, een lieve blonde labrador. en overal ontwaakt men en gaat richting ijs. Denk ook de laatste dag want het voelde veel minder koud dan de andere dagen. Ingrid, geniet van de zondag met je weekend schatkistje. Ziet er weer veelbelovend uit. Groet Marian

Annelies zei

Geniet van deze, misschien laatste, koude zondag.
Heb je bij Quilts in de Barn, http://quiltsinthebarnaus.blogspot.com bij de show and tell de bijna klare quilt van de Dancing Dollies gezien ?
Fijne dag !

Carin zei

Heel veel plezier bij het bekijken van de schaatspret. En je bent een mooie sampler van BBD aan het borduren !!

sylvia zei

Heerlijk vind ik het: naar buiten naar de schaatsters kijken, hun slagen zijn mijn steekjes....;)
geniet nog maar een dagje.
groetjes,Sylvia

Hubertine zei

Ik vind het ook heerlijk om te KIJKEN naar schaatsende mensen!! Zo hebben we allemaal, gelukkig, onze eigen bezigheden!! Fijne dag!

GRANNY'S HOUSE zei

Ik zit ook heerlijk binnen, zondagse jurk aan en lekker prutsen met mijn huisjes.

Fijne zondag meis.

Ines

Anoniem zei

Ha, je hebt helemaal gelijk hoor! Ook hier heb ik net, na een rit door de sneeuw om vrienden (zonder auto) te vervoeren, de houtkachel aangestoken, de koffie ingeschonken, m'n voetjes in warme wollen sloffen gestopt en het handwerk ligt klaar... Wat wil je nog meer...? Heel fijne zondag!!

Annie Kingma zei

Het is vast en zeker de laatste schaatsdag, het begint hier te sneeuwen, en dan word het glad, dus blijf ik ook lekker binnen.
Huisjes , borduren, en doorpitten ook werkjes genoeg.
Prettige Zondag

Nicky zei

veel handwerkgenot Goof, ik moet straks de baan op, brrrrrrrrrrr

knuffs, vero

Plakhuis zei

Ja naar al die schaatsers kijken is heerlijk. Gohhh wat jammer dat mijn schaatsen in de verhuizing zijn zoekgeraakt! ;-)
Wat ben je met een prachtig borduurwerk bezig....zucht...

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend borduurwerk
Fijne zondag groetjes Joke

@nke zei

Heerlijk, kijken naar de schaatsers en dan lekker borduren.
Hoe mooi kan het leven zijn.....

AnitaS zei

Leuke afwisseling. Af en toe een rondje lopen en naar de schaatsers kijken en dan weer gauw naar je warme huisje waar die prachtige werkjes op je liggen te wachten.

Else zei

Schitterend borduurwerk ben je aan het maken, prik lekker verder tussen het genieten van de schaatsers door! KNuffel Else

Anoniem zei

Ik loop ook liever dan dat ik schaats............

Annemieke zei

Veel handwerk en schaatskijkplezier! Leuk dat je een kijkje op mijn blog nam. Groeten uit Ens!

ineke zei

En zo heeft iedereen zijn eigen vermaak, mooi borduurwerk nog een fijne zondag verder. groetjes ineke

Lida zei

Hoi Ingris,
Hier is het doodstil en helemaal wit, was vanmorgen de enige die buiten liep met Tara en genoot! Daarna ging het sneeuwen en dus blijf ik lekker thuis met koffie, appeltaart, vilt en steekjes, dus nu maar hopen dat er ook niemand hier binnen komt vallen! Grijns! Ik vind je borduurwerk prachtig! Hier vandaag hoop ik ook wat BD steekjes, groetjes
Lida

betty prins zei

Mooi borduurwerk van de 'dames', echt een zondagswerkje.
De kachel flink opporren en af en toe een blik naar buiten....brrr, nog steeds koud!

Anoniem zei

yeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh!! een borduurtje en wat voor een!!!!
ik word een steeds grotere fan van hen,wat een mooie is dit ook weer zeg..

ik verstop me ook binnen achter een boek
http://www.ezzulia.nl/recensies/auteurs/pitcher/schoorsteenmantel.html

fijne da hil

fleur zei

Hoi Ingrid; Ik voel helemaal mey je mee! Ik woon ook direkt aam een wandelpad langs de vaart en de schaatspret is superleuk...maar ik wordt ook een beetje moe van al die wandelaars en schaatsers voor de deur en die ook voordurend naar binnen gluren...Ik verstop me dan ook af en toe maar in een kamer aan de achterkant van het huis; maar wil ook weleens gewoon in de woonkamer zitten met gewoon in een stoel en de voeten op de tafel en een boekje;
Nu haal ik vaak toch weer mn voeten vd tafel als er zoveel mensen naar binnengluren!!!
groetjes Fleur

Annelein zei

Geniet lekker maar lekker van je warme huisje en prachtige projectjes.

Straks maar eens kijken wat er te zien is over deze tocht op tv...

Hier zijn net de laatste steekjes gebreid van de broddellap van Joke.

Lieve groeten, Willeke

Geckoboxes zei

Wat heerlijk om op de eerste rij te kunnen zitten bij dit zo Hollandse tafereel en tegelijkertijd te genieten van je mooie handwerk! Das nog eens een perfecte zondag!

hannah zei

Wat een heerlijke blog heb je! Prachtige quilt hoor. En wat woon je in een mooie plaats, op die 'parkeerplaats' hebben wij volgens mij weleens gestaan toe we twee jaar terug mijn schoonmoeder op wilde zoeken om van haar huis uit te schaatsen, en we er niet in mochten met de auto, ik denk namelijk dat zij in dezelfde plaats woont als jij.... Zelf wonen we er niet zo heel ver vandaan.

Groetjes,
Hannah

Francien zei

"Broodnodige variatie"??!! zoveel quilts als jij maakt lijkt het net of je nooit slaapt Ingrid....en alles met de hand....ik zit hier te pielen op een heel klein log cabin quiltje en ben al een paar weken bezig.....en als ik dan je prachtquilts zie ...doorgepit en wel....denk ik bij mezelf schiet toch eens op maar goed...de een doet het zo en de ander zo....en laat de mannnen maar schaatsen...en wij maar lekker quilten......hou Bregje en Tulio bij het raam weg...die trekken zeker bekijks....je boorduurwerk is ook schitterend trouwens...mooi dat rood op dat beige...succes ermee...groetjes Francien.

Ramona zei

Gorgeous with the varigated floss. You continue to inspire. I ended up buying Edyta Sitar's templates from Laundry Basket Quilts because she had a tumbler template in there. Now to decide on which color (or colors).

Anoniem zei

Gisteren een heerlijke tocht van 75 km geschaatst, maar vlak voor de laatste stempelpost in een scheur gereden en mijn pols gebroken. Het ergste vind ik dat ik niet meer kan quilten en breien...
Dan moet ik het voorlopig maar doen met genieten van jouw geweldige blogs.
groet Wilma

Anoniem zei

Hier geen schaatsers naast de deur alleen een paar hele grote mopperende stieren die zich vervelen omdat de koeien op stal staan. Maar het was een fijne dag om binnen het een en ander te klungelen.

ria vogelzang zei

Heerlijk die rust!!! En al helemaal met een fantastisch handwerkje! ;))
Geniet ze!

Anoniem zei

That is a beautiful embroidery by Blackbird Designs. Your Swan Lake quilt is very nice, I have the pattern and will start it one day ... I agree it is nice to stay warm indoors! Have a wonderful week, it is Monday morning here. Kindest regards, Ann

Terray zei

Of het nou winter of zomer is...volgens mij is het altijd wel druk bij jullie in het dorp :-)

Groot gelijk dat je je hebt verstopt. Ben je een beetje opgeschoten vandaag?

Groetjes
Tertia

Guusje, zei

O die is mooi, ik heb heel toevallig ook een borduurwerkje opgezocht wat ik al heel lang wil maken ook van de dames van BB.

Shirley zei

Heeft wel wat, al die schaatsers, goed voor de koek en zopie economie. Net als lekker handwerken op zondag, en maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag....

Elza zei

Wat hebben we er allemaal van genoten. Heerlijk geweest en nu op naar de lente. Mooi borduurwerk heb je daar, ook leuk.

carina zei

Heerlijk warm binnen frobelen zeer goed besteede dag lijkt mij? Groet carina

Ineke Original zei

Jeetje, ik dacht even dat je met het middenstuk van de dansende meisjes was begonnen. Dat maak je toch wel BLAUW?!
veel liefs,
Ineke

Jacqueline zei

Ingrid, leuk dat je mijn blog hebt bezocht. Je nieuwe huis ziet er erg gezellig uit. Met al je mooie quilts en al je andere kostbaarheden.
Groetjes, Jacqueline

katrien zei

Geniet van alle leuke dingen,
Heb je al de nieuwe quilt gezien van de dame die de dollies tekende ? Kijk maar op haar site,mooi hoor.

Lianne van der Lint zei

Goofje, waar ben je nou? Ik mis je...................

Lois zei

I love your blog and the quilts are beautiful!