zaterdag 4 februari 2012

"Hoi Nederland"


Mooi sneeuw- en ijsland,...


(klik voor winterplaatjes).


Eerste kinderen spelend op het ijs land,...
Nu niet kunnen schaatsen land,...
Wel heerlijk stil & rustig land.


Genietend van de eerste zonnestralen land,...



En als 't straks donker is, zorg voor 'n prettig verlicht straatbeeld land.

Een mooie zaterdag ligt voor me om op m'n gemakje ingevuld te worden. Vandaag geen afspraken in het land, geen kapotte accu, reizen met bus & trein, en s'avonds met een gerepareerde auto moeten rijden door de polder met min 14, en mistbanken in 'n besneeuwd landschap.
(Gelukkig was er heel goed gestrooid, petje-af voor alle mensen die zo hard hebben gewerkt, en hulde aan de snelle ANWB service).

Vandaag is het effe bijkomen,... niets moet, alles mag. Lekker genieten van het uitzicht en een maffe sneeuwhappende Bregje,...


M'n stoepje heb ik vanmorgenvroeg om kwart voor zeven redelijk schoongeveegd.
Eens kijken of ik 't zo nog wat verder kan fatsoeneren.
Uhm,.... ben wel heel benieuwd of er al iemand de 6552 vingerhoedjes in de stand van Dorry in Vijfhuizen heeft gezien?

Fijne dag allemaal,



53 opmerkingen:

Plakhuis zei

Ik kan ook zo genieten van die wite wereld! We lekker bij de houtkachel hoor! Maar vanmiddag nog even kijken bij de ijsbaan.

Betsie zei

O,,,,wat een mooie plaatjes, dat is ook genieten hoor!!!!!!

ria vogelzang zei

Het lijkt wel een sprookjeslandschap.... moet altijd denken aan de ijskoningin in Narnia........
Geniet ze vandaag; en gelukkig was de ANWB er snel bij om je hulp te bieden...... -14........ geen pretje om met een kapotte auto te staan....
Een gezellige dag!
Wit sneeuwpootje voor Bregje van Amar en een warme wittewereldzwaai van mij! ;))

Marijke zei

Wat een mooi verstild winterlandschap! Alles nieuw onder een witte deken!
Gisteren een voorproefje gehad voor 12 mei.... genoten van je vingerhoedjesquilt op de beurs!
Waren er met de trein gekomen....
fijn weekend,
groetjes Marijke

Annelies zei

Ja, echt genieten. Dat deed ik gisteren pas nadat onze kids na uren weer thuis waren. Fijn weekend.

Johanna Zweden zei

Wat ziet het er schitterend uit bij jou, wat een uitzicht, ben (mag wel even hé) jaloers daarop , want wij hebben dan nu wel meer dan een meter sneeuw, maar zie alleen maar bomen ,Is hier nu -19
Fijn weekeinden groetjes Joke

Joyce zei

Wat woon je toch geweldig daar in die ansichtkaart!!
:o)

Willeke zei

Wat mooi he zo'n dorpje gehuld in koude en sneeuw. Echt als een oude ansichtkaart. Je boft toch maar dat je zo mooi woont. Ik heb ook niet te klagen qua woonplek maar niet zo idyllisch als jij. Geniet lekker van je vrij in te vullen dagje.
Groetjes Willeke

Guusje, zei

Wat een prachtige plaatjes laat je zien. O wat heb je weer veel beleefd, ik zat gisteren vast in de sneeuw zag al beelden voor me van plankjes onder de wielen maar goed ik ben eruit gekomen en ik heb ook zo'n heerlijk rustig dagje voor de boeg geniet er maar heerlijk van.

GRANNY'S HOUSE zei

Ik heb je hoedjes niet gehoord en dat zou toch moeten, zo stil als het was op de beurs.
Geniet jij maar fijn van je uitzicht en ik ben blij dat je er niet uit hoeft, want het is geen doen.
Hier ziet het er ook wonderschoon uit en er is niet gestrooid, dus alles is hier nog maagdelijk wit en er is nog geen kip te zien, dat was vroeger wel anders.

Fijn weekend meis, ik ga straks huisjes bouwen, want die hoorde je wel op de beurs.

Groetjes
Ines

Anoniem zei

I just love these pictures, what is the temp? It looks very cold but beautiful.

AnitaS zei

Wat een prachtige plaatjes. En dat zo maar om je huis. Hier is ook alles prachtig wit.

Irena zei

zo Ingrid,wat woon je mooi,echt prachtig plaatje,en wat ben je vroeg met je stoep? fijne zaterdag

Sjoukje zei

Prachtige plaatjes! En geniet van je zaterdag voor jezelf, lekker aan de Dansende dollies werken?

Ik volg je blog nog niet zo heel lang (sinds vlak voor je migratie naar blogger), maar vind je quiltwerk erg mooi en het geeft me inspiratie over hoe je quiltzaken ook aan kunt pakken.
Houd je toevallig eens wat dichter bij je eigen woonplaats in de buurt (is ook dichter bij mij, ik woon in Heerenveen) ook eens een trunkshow? Die quilts wil ik ook weleens 'live' zien!

Groetjes,
Sjoukje

not so zen -quilts in Paris zei

DA'S GAAF GOOF

mieke zei

Mooie foto's en heerlijk binnenblijfweer !
Als het niet persé moet, ga ik er niet uit.

Jeanneke.com zei

Hoi Ingrid,
ik heb 'm gezien hoor, hij hangt mooi bij Dorry!

Regina zei

Mooie foto's, echt Anton Pieck-waardig! Hier in Brabant is het ook zo mooi wit. Vanmiddag met hond in het park plaatjes schieten...
Geniet van deze zaterdag.
Groetjes van Regina

Anoniem zei

Prachtige foto's door een prachtig mens gemaakt. Ik geniet altijd zo van je stukjes. Dan vind ik het soms jammer dat ik zo ver weg woon. Ik zou graag eens over al die mooie quilts willen aaien. Fijn weekend, hier is nog geen sneeuw gevallen maar het is berekoud.

Anoniem zei

Tja, als je er nu op uit moet en dit loopt een beetje mis, dan ben je niet blij met dit winterweer... Maar gelukkig ben je goed geholpen! Ook dat is Nederland ;)! Prachtige verstilde foto's Ingrid, genieten weer!

@nke zei

 

Een zware hemel met wolken vol witte vlokken
In de verte een fijne nevel die tot de horizon reikt
Het ruikt fris en het is zeer stil.
De koude kruipt als een schim over het landschap
Bomen en struiken wachten vol spanning op wat komen gaat
Hier en daar loopt een diertje schichtig naar zijn hol,
waar het zich veilig en geborgen voelt
De wolken kunnen zich niet meer bedwingen 
en zoals een barenswee ontsluiten ze zich in volle hevigheid
Eerst kleine, maar dan grote vlokken die in grote getale
naar beneden dwarrelen, eindelijk verlost uit de hemelschoot
Zij nemen bezit van het landschap dat nu een heel ander uitzicht krijgt
Bomen, planten, struiken, straten en pleinen 
glinsteren als diamanten zo helder
Alles wordt bedekt met de mooiste vacht die de natuur te bieden heeft
Heel vroeg in de ochtend lig je daar te pronken, 
als het schoonste en witste natuurverschijnsel...
Jouw naam: Sneeuw

Geplukt van het www maar zo toepasselijk.....

Carin zei

Oei dat is minder om nu met autopech te komen staan met deze kou.
Wat een mooie plaatjes heb je weer geschoten (wordt een foto tegenwoordig nog geschoten of noemen ze het anders? Geklikt of zo?). Helaas zal ik jouw quilt niet zien in Vijfhuizen, dat is een betje uit de richting voor ons.
Fijn weekend !

Lida zei

Volgens mij woon jij op een van de mooiste plekjes in Nederland, wat een geweldig uitzicht! Ik wens je een fijne en vooral lekker warme gezellige dag, groetjes
Lida

Phebe and Jane zei

Wat een mooie plaatjes. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik afgelopen zomer daar lekker in het zonnetje liep.
Groetjes,
MArian

Hermie zei

prachtig die witte wereld, hier hebben we niets liggen(twente)

Quilting Moesje zei

Fijn weer veilig thuis ....
en zulke mooie (nog) rustige plaatjes ...
Moet me bedwingen om (morgen ...?) toch wel/niet naar Vijfhuizen te gaan ... (Is nu juist mijn vrije weekend ....)
Lieve quiltvriendin belde al (af) om niet te wagen als het niet hoeft ...9 ze heeft helemaal gelijk) Maar m ijn "eigenwijze"
:o) ik ... blijft nog even hopen op betere weersomstandigheden op de weg ... haha

Anja.M zei

Wat heb je een mooi uitzicht Ingrid.
En wat ben je al vroeg op !
Ik zit hier al dagen te snotteren, vanmiddag wil ik toch even naar buiten brrrrr...goed dik aandoen maar.
Quilt groetjes Anja.

Anoniem zei

Hallo Ingrid, mooie foto's, prachtig al die sneeuw. Wel jammer voor de schaatsliefhebbers. Twee hier in huis willen heel graag in de Weerribben schaatsen, misschien lukt dit nog. Ik ben meer van de sneeuw, lekker vegen. Vanmiddag fijn aan de lapjes. Fijne dag. Groetjes, Marly

Elly zei

Wat een prachtige foto's, om helemaal lekker in weg te dromen, maak er een heerlijke vrije onbezonnen dag van. Succes.

Janet zei

Je woont echt bij anton pieck :-0 !!Vandaar je inspiratie voor al die prachtige quilts ha ha .
Prachtig hoor kan me voorstellen dat je er van geniet!
groetjes janet

Bertie zei

Schitterende plaatjes SG, wat is NL toch mooi, dat vergeet ik wel eens:))
Fijn weekend:)) ook voor Bregje-)

Marion B. zei

Ik heb hem zien hangen! Mooi hoor.
Helaas zijn wij wel eerder teruggegaan vanwege het weer en gelukkig maar. Voor ons schaarde een vrachtwagen maar dat deed hij 'keurig' :-) hij stond na enig manoevreren netjes aan de kant en na een kwartiertje stil staan konden we weer verder, met 30 km per uur op de snelweg! Maar ach, we zijn veilig en vóór al die lange files thuis gekomen. Ik hoop alleen, zo heel erg dat het zondag op de weg beter is want ik denk dat ik nog een keer terug wil :-)

Elza zei

Heerlijk wat hebben we een mooi land. Genieten

Sabine Hoogkamer zei

Wat een schitterende plaatjes. Kunnen zo uit een oud Dickens verhaald zijn gelopen.
Je vingerhoedjes heb ik helaas nog niet mogen aanschouwen tenminste in RL maar wel gezien op een foto van Dorry op de quiltbeurs via Facebook.
;-)

Evelyne zei

Voor de vingerhoedjes woon ik iets te ver weg, maar ik vind het heerlijk om jou logjes te lezen ,maar vooral om je mooie quilts te zien op je blog. De foto's van vandaag zijn ook prachtig, je woont op een mooie plek in Nederland!
Maar ik mag ook niet klagen hoor en dat doe ik dus ook niet!
Heerlijk een dag dat alles mag en niets moet.
Fijne dag en geniet ze,
Evelyne

Muggensteekjes zei

Wauw!! wat een uitzicht, dit is echt genieten hoor Ingrid. Hopelijk gaat er nog geschaatst worden bij jullie voor de deur. Veel winterplezier!
Lieve groet, Ingrid.

LuAnn zei

I love your photos. We have hardly had any snow this winter; I still hope for some. I only have a few thimbles...not anything close to 6,000. That would take awhile.

Willeke zei

Prachtige plaatjes Goof!
Het zag er vandaag prachtig uit buiten. Het was de moeite waard om in deze kou buiten plaatjes te gaan schieten.
Vandaag heb ik je vingerhoedjes bij Dorrie bewonderd en even snel de omgezoomde rand nader bekeken. Mooi werk! Groetjes, Willeke

Unknown zei

Ja, ik heb de vingerhoedjes gezien bij Dorry en ook even aangeraakt.
Enne, mooie winterse plaatjes heb je gemaakt

marcella zei

ik heb ook maar van de nood een deugd gemaakt en heb me lekker 'ingegraven' op de bank met een borduurwerkje. Voor mij dus geen Vijfhuizen. Hoop nu op beter weer in Zwolle ;)

Marga (MarPie) zei

Ik en je krijgt de groetjes van Dorry & Dorien zie hier zie hier

Made by Meet zei

Wat een prachtige plaatjes! Gisteren je vingerhoedjes quilt bewonderd bij Dorry en heb een foto op mijn blog gezet. Na barre terugreis vandaag lekker quilten!

KijkDaarIs zei

Ook al ziet Nederland er prachtig uit met die sneeuw...ik vind het toch wel erg koud hoor...en glad...in Zutphen zijn wel stoepjes geveegd maar ik ging wel bijna onderuit..:0))
Dus nu lekker op mijn kamertje verwarming op 25 ( bij wijze van dan hé) dikke sokken..enz enz..
Fijne avond..
en eh nee ik ga ook niet op de schaatsen....;0) veel te koud...brrr

Lijntje zei

Beste Ingrid,
Vandaag je vingerhoedjesquilt gezien in de stand van Dorry. Wat een blije quilt en nog veel mooier dan op de foto's. Ben helemaal onder de indruk van de vele kleine lapjes.
Het was erg rustig in Vijhuizen en lekker warm. Voor de standhouders niet zo fijn maar voor mij als bezoeker ideaal om alles goed te kunnen zien. Je andere quilts hoop ik over een paar maanden te zien. De reservering voor Naaldwijk is al rond.
Tot dan,
Lijda

Marians Quiltblog zei

Wat woon je toch prachtig. Net een ansichtkaart. Vandaag de gladheid getrotseerd en na 11/2 uur bereikten wij vijfhuizen. Heb sprakeloos staan kijken en genieten van je vingerhoedjesquilt wat een beauty. Fijne avond, Gr.marian

Anoniem zei

Nederland is mooi, vooral ook met sneeuw en koude winterluchten.

Judith zei

Hi Ingrid, ik heb je gezien hoor in vijfhuizen! Hartstikke leuk, en wat een verrassing! Ik heb er foto's van gemaakt en zal ze ook zeker bloggen! Kun je toch nog mee genieten, dat gezegd hebbende zal ik niet de enige zijn die je quilt zal showen!!

nel Koppelaar zei

Hallo Ingrid

jazeker en ook even aan gevoeld (foei!)
wat een snoepje ook in het echt!
Genoten van een heerlijke dag in Vijfhuizen.

Groet Nel

Sue-Anne zei

Your snow photos are gorgeous - so pretty! We are having really hot weather (35c) here today.

rina zei

Hallo;
Ja ik heb je quilt zien hangen.
op de foto is hij al schitterend en nu in het echt nog mooier natuurlijk. maar ik had niet gedacht dat de vingerhoedjes zo klein en fijn waren. wel dat het er veel zijn; maar dit ziet er geweldig uit/

marion zei

Prachtige foto's laat je zien!! Dat is natuurlijk geweldig als je dit zo uit je raam kan zien!!!
Wat zal t straks weer gezellig zijn met al die schaatser.
En....ik heb je vingerhoedjesquilt WEER in het echt bewonderd....erg mooi!!!!!!
Geniet van je vrije tijd!!!
Groetjes Marion H

crea-van-marionblogspot.nl
crea-van-marion.blogspot.nl

Anoniem zei

Ja ik heb je vingerhoedjes zien hangen! Wat zijn ze klein!!!

Helaas was de terugreis per trein voor ons een drama, we zijn meer dan 7 uur onderweg geweest, op een traject wat normaal in een uur te reizen is...

Nardy zei

Prachtige foto's hoor Ingrid. En wij (mam en ik) hebben je quilt zien hangen en bewonderd. De vingerhoedjes zijn nog kleiner dan ze lijken op de foto, echt prachtig. Fijne avond, groetjes Nardy