dinsdag 7 februari 2012

"Weet je wat ik wel zou willen zijn, 'n bloemetjesgordijn,...."


Het is passen & meten, wat inschikken en wellicht moet ik ook 't nodige verbloemen,....
Want het klopt niet helemaal.
Nog niet.
Sjips.



Maar zo op de foto, krijg je 'n beetje 't idee wat de bedoeling is.
Het Nearly Insane middenstuk, dàt hoort er natuurlijk niet bij,
dàt is m'n 'designwall',...

Vooruit, ik prik er even een oud kleedje op,



Voor zometeen welterusten,
en morgen gezond weer op.
PS,...
Dit 'bloemetjesgordijn' gaat natuurlijk mee naar de trunkshow (klik) op zaterdag 12 mei. Er zijn nog kaartjes beschikbaar, maar de belangstelling is groot en vol is vol.
De rare titel van dit verhaaltje slaat op een onvervalste carnavalshit, puur jeugdsentiment van 'n Brabantse die nu woont in de Kop van Overijssel,...
Het patroon van de Dancing Dollies is onder de naam Swan Lake te verkrijgen bij Quilt it & Dotty in Tilburg.

49 opmerkingen:

neeftje zei

Mooi hoor, ziet er al super uit! S6 met puzzelen!
Groetjes

Marians Quiltblog zei

Ik ben weer sprakeloos hoor. Zo mooi. Om te kwijlen, sorry voor mijn taalgebruik! Wat leg jij een geduld aan de dag. En het komt met wat smokkelen hier en daar helemaal goed. Daar ben ik van overtuigd.
Welterusten, groet Marian

Anoniem zei

Heel mooi, te mooi om er een bloemetjes gordijn van te maken.
Ik ging wel meteen in mezelf zingen natuurlijk.........

Ineke zei

Wat een kanjer wordt dat zeg! Letterlijk en figuurlijk. Komt vast goed met een beetje smokkelen.
http://ineke-rens.blogspot.com

Heleni zei

Ik krijg het deuntje nu al niet meer uit m'n hoofd.....
Wat ziet het er al prachtig uit. Geweldig.
Hier en daar een beetje smokkelen en 't komt helemaal goed.

groet Heleni

Ann-Mari zei

I am stunned, it is looking absolutely fantastic. Your posts about this quilt is keeping me working on mine too. I am working on side 2. But all the parts for the other sides are ready to bee put together. It is going to be fun to see what you chose to do with the middel square. Good luck, Ingrid.

Elly zei

Jeetje wat een afmeting, maar wel heel erg mooi. Toch brand er in brabant altijd nog licht.Dat is toch ook zo'n goeie.

Bizzy Martine zei

Waaauuuw, Dat ziet er al fantastisch uit!!! Het komt helemaal in orde!!!
Groetjes, Martine

Sabine Hoogkamer zei

Hey Ingrid,
Wat een verassing, een rood middenstuk tussen die blauwe dansende dames? Ziet er wel geweldig uit. Ik ben natuurlijk wel onwijs benieuwd naar het eindresultaat, waarschijnlijk geldt dat ook voor jou!?
Het is elke keer weer genieten om jouw verhaaltjes te lezen! Daarvoor....... DANK JE WEL!

Zo ga ik naar bed, met , "een bloemetjes gordijn, een bloemetjes gordijn. Ook bij mij schalt dit liedje door mijn hoofd :-)
Wel gezellig hoor. :-p

Groetje, Sabine

mieke zei

Ik schrok al even, toen ik dat rode middenstuk zag, ik dacht echt " O nee " Dat oudje in het midden doet het prima. Succes met puzzelen.

ineke zei

Ik ga straks naar bed en heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt. succes en groetjes ineke

Jeanneke zei

En bij ons staat op de keukendeur: "Het is niet enkel rozengeur".....
Jouw 'bloemetjesgordijn' is prachtig; zou het zó over mijn keukendeur willen hebben hangen :>)
(Bij wijze van spreken, uiteraard!)

Fijne dag en groetjes!

Jeanneke.

Rita zei

Wat wordt hij mooi en wat groot, dit is wederom een prachtwerk. gr. Rita

yvonne zei

Wauwwww!!!!!!

Gr Yvonne

Ann zei

Hoi Goof,

Je Dancing Doilies zijn echt heel mooi! Wat "foefelen" en alles komt in orde LOL!

Ik heb mezelf ook ingeschreven voor je trunkshow in de namiddag, dus ik ben benieuwd (is de eerste keer dat ik aan zoiets deelneem).

Groetjes,
Ann

Anoniem zei

Je gaat lekker Goof!!! Leuk om een kleine blik te krijgen op hoe het er uiteindelijk uit komt te zien, zo mooi!! Ik twijfel nog steeds of ik zal komen, wil wel graag....! Lieve groet Lupineke

Anoniem zei

... en heb aangemeld! Tot de 12e mei!

Sue-Anne zei

It looks fantastic Ingrid, you must be very happy with it so far. Don't stress too much about the seams, remember, they will be covered with fabric appliqued over the top. Mine went together fine.

sylvia zei

Wat een enorme top!! Mooi, hoor, dat blauw:I love it!!!
groetjes, Sylvia

Irena zei

jij zit het groeien,mooi

Lida zei

Het wordt al echt een beauty en wat jammer dat dat oude kleedje er net te klein voor is, was ook een prachtig middenstuk geweest! Je gaat trouwens weer als een trein, of is het als een scherpe schaats over glad ijs? Tot dan, heb de kaartjes al gekocht! Groetjes
Lida

Plakhuis zei

Nou, dat lijkt zeker al heel wat. Dat zou ik dus nooit durven. Maar zo beginnen en zonder passen en meten aan het werk. Maar ja. Daar zal ik dan wel docent wiskunde voor zijn geweest. ;-)Succes en het gaat je vast lukken zoals altijd!

Johanna Zweden zei

O wat mooi, ben er helemaal stil van, wat een kunstwerk
Groetjes Joke

KijkDaarIs zei

Jeetje wat wordt dat een grote quilt!!!...daar heb je nooit geen plek voor in je huis!!..;0)
Maar het wordt wel een beautie hoor..en zo vrolijk met al die dansmariekes!!..
Fijne dag...enneh...schaatse???

katrien zei

Prachtig is ie al.

GRANNY'S HOUSE zei

Ooooooooh Ingrid, wat is hij al mooi aan het worden en wat ga je toch snel, hopelijk past hij straks helemaal.

Groetjes
Ines

lianne van der lint zei

Oooooooooo, wat ben je al ver. Ziet erg gaaf uit! Moet eigenlijk gaan fitnessen nu, maar ik ga lekker ook verder aan de Dollies. Voelt een beetje als spijbelen, dus extra leuk.
Liefs Lianne. P.S. ik kom ook naar de trunkshow hoor. Ben veel te nieuwsgierig naar jou en je prachtige quilts.

AnitaS zei

Wat ziet hij er al mooi uit. Om jaloers op te zijn. Fijne dag vandaag.

Silvia zei

Gorgeous, marvellous!!!.
Hugs

Quilting Moesje zei

Helemaal goed .... ben wel heel benieuwd naar alle mooie kleurtjes blauw van de bloemetjes, sterretjes, dancing dollies :o)
Ps,
Ik heb me (natuurlijk ...)
aangemeld hoor ... :o)
Tot 12 mei ! ... ben benieuwd hoe groot mijn Vingerhoedjes dan is ...

Kleine Vingers zei

Ohhh wat mooi! Ik vond het al mooi toen ik eerdere stukjes zag maar nu ik het geheel zie wordt het alleen maar mooier, ook al hangt het nog op de design muur.
Groetjes

christine zei

ha ingrid het komt goed hoor een beetje hier en een beetje daar smokkelen. tenslotte is het hand werk toch ?! ik zou het midden stuk in houden staat prachtig ! christine

Janet zei

In een woord : geweldig. Wat ziet dat er schitterend uit,en ach dat het niet helemaal klopt? dat maakt het juist zo spannend. Wat het middenstuk betreft daar heb ik alle vertrouwen in. een super-goof oplossing staat vast super-leuk!!
groetjes janet

Mascha zei

Wat wordt dit mooi, zeg!
Groetjes Mascha

Chookyblue...... zei

I never get sick of seeing this quilt..........you are progressing well..........

Carin zei

wow wat ziet dat er mooi uit zo op die NI. Je krijgt hem vast wel passend !!
Toen ik je titel las wist deze Limburgse meteen waar het op sloeg :-) Alleen houdt deze ras echte Limburgse helemaal niet van carnaval hahaha ....

Annelies zei

Wat begint hij al op te schieten. Prachtig.

Ineke Original zei

Ha Ingrid. Wat ziet het er al mooi uit. Ben benieuwd wat je met het middenstuk gaat doen. Heb je je Quilt al bij mij op m'n blog gezien. Even onder mijn profiel kijken. Mijn Quilt blog heet: Never too old to learn.
veel liefs,
Ineke van den Akker

Guusje, zei

Hij wordt werkelijk geweldig mooi. Ben nu ook wel erg benieuwd wat voor mooi middenstuk je hebt verzonnen.

jolanda zei

Wat wordt ook dit weer een mooie! Ik ben helemaal weg van al die kleurtjes blauw met wit.
groetjes, Jolanda

Ieke78 zei

Wat zijn ze mooi je dametjes, de bloemetjes & de hartjes. Keep up the good work!

Monica zei

Wat wordt jouw dancing dollies leuk! en hij schiet lekker op

Ineke zei

Een ding is zeker, het wordt een supermooie quilt en nu ben ik me toch nieuwsgierig hoe het middenstuk eruit gaat zien. En smokkelen lukt vast wel ;-). Lieve groetjes

Floor zei

Als je de delen van de quilt zo aan elkaar doet, kan je pas goed zien hoe hij gaat worden: prachtig!!!
Ben heel benieuwd als hij helemaal klaar is hoe hij er dan uitziet.
Je vorige blogje vond ik ook leuk. Wat woon je in een mooi stadje!
Utrecht is ook mooi hoor (de oude binnenstad), maar jouw stadje is zo knus.
Groetjes,
Floor

Hermie zei

ach ja wij quiltsters kunnen heel goed smokkelen om iets recht te maken toch? Hij wordt prachtig

Anoniem zei

Wat wordt het toch een mooie quilt! En wat leuk om nou eens een totaalplaatje te zien ipv een close-up van een klein stukje. Ik vind de kleuren ook erg mooi, ze passen mooi bij dit winterweer!

Groetjes Betty

Unknown zei

Echt geweldig quilt!

GittaS zei

Echt super Quilt!!!!
LG
Gitta

Jane in Cumbria zei

Daar houd ik wel even mijn adem bij in. Het lijkt wel iets uit een droom.... PRACHTIG!!!
groetjes
Jane