donderdag 31 januari 2008

"140,..."


Gisteren druk bezig geweest met het uitknippen van piepkleine lapjes. Nee, niet voor nieuwe Dear Jane blokjes (op eentje na dan), maar voor m'n boek. Bedacht me ineens dat als ik er toch van alles in zat te schrijven,... er ook wel m'n stofkeuze bij geplakt mocht worden.

Dus nu staat er bij elk door mij gemaakte blokje, de datum, het aantal stukjes, een stofsnippertje en eventueel nog iets wat er op die dag gebeurd is. Het boek voelt wat dikker aan, nu het ook nog een plakboek geworden is,...

(een waarschuwing voor diegene die ook de stofjes in wil gaan plakken, het boek komt enigszins bol te staan, en dat is niet handig bij het overtrekken van de patroontjes,...)

Gisteren was trouwens ook de dag dat het 140e blokje opgeprikt kon worden. Dat is een getal dat herinneringen oproept, omdat de blauw-witte SBS quilt uit 140 blokjes bestaat,.... 


Die hangt hier al een hele tijd gezellig over m'n stoel,.... Een ieder die daar in neer ploft, trekt 'automatisch' die grote, warme (zware) quilt over zich heen. Dat zal bij m'n Sjaantjeslap nog wel eventjes duren eerdat 't zover is,...

Dat uitzoeken van de reeds gebruikte stofjes heeft er meteen toe geleid, dat er wat meer overzicht is. Maar goed ook, want er bleken er toch een paar dubbel gebruikt te zijn. Jammer! Zoals jullie zien kan ik voorlopig nog vooruit,.... hmmmm, dat is ook jammer, want ik dacht toch echt dat ik wat lapjes zou 'moeten' kopen op de Handwerkbeurs,....

35 opmerkingen:

conny zei

Wat een heerlijke stapel lapjes, maar..........er kunnen er altijd nog een paar bij, toch?

Annelies zei

Je SBS was inderdaad een heel project met de 140 blokken. (Ik ben nu op de helft van het quilten van de rand.)
Ook al weer 140 blokjes van je Dear Jane. Wat een genot om naar zo'n stapel lapjes te kijken.
Kun je nu niet besluiten om de Nearly Insane te gaan maken ? Dan heb je zeker iets nodig op de Handwerkbeurs.

Anja.M zei

Ooo Ingrid, wat een mooie stapel stofjes en mooie kleuren, bij mij is het zo'n bescheiden klein stapeltje, ik word er hebberig van als ik dit zie!

mm zei

Tuurlijk MOET jij nog wat lapjes erbij kopen.
Je verzameling moet je ook op peil houden hoor !!;-)

Leuk zo'n boek bijhouden.
Eerlijk gezegd zou ik dat nooit kunnen, gaat van mijn handwerktijd af.

groetjes van ingrid h.g. zei

Nearly Insane,..... G*O*E*D I*D*E*E,....
;o)

katrien zei

Hxc3xa9,jij houdt wel van de grotere quilts ,maar zo zijn er nog heel wat hoor.De quilted diamonds bv ?????Ook een hele mooie hoor.
Of de civil war diary quilt ????,
En ga zo maar door.

Simone de Jong zei

Natuurlijk moet je nog wat lapjes bijkopen! je hebt er toch nooit genoeg??? ;)

Gerrie zei

Mijn ogen komen ogen te kort en zien zoveel moois !

marcella zei

wat vreselijk, lapjes er bij kopen ;) Wat leuk dat je het boek zo persoonlijk maakt. In combinatie met de quilt is dat later een waardevol handwerkverslag. 140 blokken al, nog even en je mag aan de punten ;)

lia van haaren zei

hallo Ingrid wat een leuk idee een boek bijhouden zelf doe ik dat ook met krant en tijdschriftartikelen,ik heb twee zonen die beroepsmusikant zijn.ik ben aan het lapjessparen voor een roodwitte SBS,een dearjane heb ik al af,dat was zo verslavend de patronen voor de SBS zijn al uitgeprint.Dus wat houd me tegen?Zes tops die nog gequilt moeten.HHHHHELLLUUP.Fijne dag iedereen

jose zei

Wat mooi allemaal bij jou. Veel Plezier op de beurs Ingrid. Wij horen wel wat je allemaal aanschaft, vinden wij leuk om te zien voor de thuis blijvers. Allemaal nieuwe dingen heerlijk. ik geniet met je mee...

groetjes van ingrid h.g. zei

@Katrien, heb meteen gekeken bij de civil war diary quilt. Zeker iets om in gedachten te houden.
De quilted diamonds vind ik prachtig, maar dat paperpiecen,... :o(

@Simone, Soed Idee!
:o)

@Hoi Gerrie, fijn dat je er bent!
:o)

@Marcella, zo klinkt het helemaal mooi "een waardevol handwerkverslag" :o)

@Lia, wat zul je druk aan het knippen en plakken zijn, kan me voorstellen dat je erg trots bent op die twee jongens van je!
Uhm, weet je dat het fijn is om het doorpitten af te wisselen met het maken van een andere top,....?
Niks om geven dat er al 6 liggen! Je bent gewoon heel snel in het maken daarvan,... ;o))

@Jose, ik heb er heel veel zin in om alle kraampjes langs te gaan. Vorig jaar was ik er voor het eerst. En ik wist niet wat ik zag! Ik hoop ook wat leuke patronen te vinden,...heb zoveel lapjes,.... *xc3x9c*
:o)

lynda zei

Heerlijk al die lapjes, je kunt er vast nog wel wat bij gebruiken.Ooit hoop ik onder mijn SBS quilt te zitten mijmeren over een nieuwe.Leuk idee dat persoonlijk maken van je boek.Ik ben druk met heen en weer en terug borduren.Vanavond lekker bij Hester verder gaan met afmaken.Gewoon even twee uur ongestoord doorgaan met iets Heerlijk.Fijne dag.

groetjes van ingrid h.g. zei

@Lynda, jij ook een fijne dag, lijkt me heel gezellig om vanavond bij Hester te zitten!
:o)

Wilma zei

Wat een goed idee om een boek bij te houden. Je eigen dagboek!! Leuk om later weer eens terug te zien.

Ja erg jammer dat je geen stofjes moet bij kopen....
;o)

Liliane zei

Bestaat er geen lijst "1000 places you have to see before you die ?" Kunnen we daar niet van maken "1000 Quilts I have to make before I die?" Welke zouden zeker in je top tien staan Ingrid?

Marianne D zei

Gewoon wat lapjes kopen Ingrid!Heb je nooit genoeg,je moet toch kunnen kiezen?;-))))

martine zei

Sentimental stitches lijkt me ook een quilt voor jou.
Je kunt de patronen van Internet downloaden.
En dan kun je weer andere kleurtjes kopen.
Het hebben van lapjes is minstens zo leuk als het maken van quilts.

Ellen zei

Koop je toch gewoon alvast lapjes voor de Nearly Insane? ;o)

Groetjes van Willeke zei

Wat een schitterende stapel stoffen. Dacht ik al dat ik veel stofjes had...
Kun jij daar ook zo lekker van genieten om er alleen maar naar te kijken?
Mooi blokje ook trouwens!

Hilly zei

gniffel...wat een stapels hihi zo kan ik uren naar mijn boekenbergen kijken..ik heb nu een stapeltje uitgezocht voor onze vakantie en je ziet niet eens dat er iets vanaf is ...mmmmmm?!

Juul :o) zei

Wat dacht je vd Dear Hannah?
(my 2 cents op de inmiddels grote stapel met knalgoeie ideexc3xabn)
;o)

frauke zei

gefeliciteerd met het 140ste blokjuuh!!! vet leuk van dat boek trouwens. en nearly insane is echt keigoed bedacht! ;)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

katrien zei

Ingrid,de quilted diamonds kan toch ook met de hand ???????

Corrie zei

Dat is nu weer jammer Ingrid, hoef je niets te kopen op de handwerkbeurs ;- ))
Maar wat een collectie zeg, ik ben al blij met mijn twee mandjes met lapjes, dus jij voelt je een vorstin in lapjesland.
Veel plezier op de beurs, ik zal aan jullie denken en zie jullie in gedachten al genietend rondlopen.

Margeeth zei

Wat leuk zo'n boek. Staat bij mij ook nog op mijn verlanglijst om te doen, maar komt er om de xc3xa9xc3xa9n of andere reden niet van.
Weet niet of het al genoemd is, maar er is ook nog de nearly insane quilt, lijkt me ook wel iets voor jou om te maken.

O ja, ik heb je getagged als een van mijn favoriete blogs, kijk maar op mijn blog wat ik bedoel.

marcella zei

@Ingrid, ik was nog helemaal gexc3xafnspireerd door een verzameling oud handwerk die ik deze week zag. alles door xc3xa9xc3xa9n persoon gemaakt en erbij een aantal boeken met de zelfgetekende patronen en werktekeningen. Dit was 60-80 jaar oud schat ik en dan hxc3xa8b je wel wat als alles zo compleet bewaard is. Jouw quilt met de stofsampletjes en het boek is na zoveel tijd minstens zo waardevol en uniek.

dijn/audrey zei

Ohhhh, wat een prachtige lapjes... Heb jij nou stapels op kleur: een stapel gelen, een stapel blauwen, een stapel groenblauwen, eens stapel zus en zo?
Je weet, ik weet niets van quilten, maar ik neem aan dat al die lapjes ook nog es van dezelfde dikte moeten zijn? Zelfde structuur ofzo? Of kan het ook dat je alles door elkaar gebruikt als de kleur maar 'past'?
Misschien stel ik nou wel heel domme vragen.

groetjes van ingrid h.g. zei

@Wilma, toch maar gedaan ;o)

@Liliane, ik weet 't helaas nog niet,.... The Nearly Insane in ieder geval wel,...

@Marianne D, hier spreekt duidelijk een collega quiltster,... ;o)

@Martine, bedankt voor de tip!

@Ellen, ik heb me ingehouden,.... ;o)

@Willeke, het er naar kijken is zeker heeeeeeeeeeeeel prettig,... ;o))))))

@Hilly, ik weet precies wat je bedoelt *xc3x9c*

@Juul, misschien,.... als jij,...
:oP

@heeeeeeeeeeeee Frauke! dankjewel! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

@Katrien, is dat niet heel pietepeuterig,.....?

@Corrie, ik denk dat mijn lapjesverzameling nog heel bescheiden is in vergelijking met quiltsters die wat meer jaartjes 'verslaafd' zijn,... ;o)

@Margeeth, ik zal er eventjes over nadenken, wanneer ik het plaats. Bedankt voor het compliment! :o) Ik vond het bij jou in ieder geval weer heel leuk om te lezen!

@Marcella, dankjewel :o)

@Dijn je stelt helemaal geen domme vragen! Bij mij ligt er een boel op kleur,... maar ook op winkel en op onderwerp zoals Kerst,... en klederdracht.
Ik doe altijd alles gewoon door mekaar, als ik het mooi vind tenminste,...
;o)

YokkoBears zei

Ik zit te genieten van je lapjes, wat een schatjes.
Er zijn er zeker een paar ( alles :-) :-)), die ik wel erg mooi vind.
Ja, leuk is dat van je boek, ik hou daar wel van en doe dat dus ook.
En schrijf dus een of meerdere brieven, die bij de quilt horen.
En "verstop" die in de quilt.

Juul :o) zei

;o)

Ik heb de boeken en de patronen al...
;o)

*xc3x9c*
hahahahahahahahaha
oh hellupie!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@Fleur, dat vind ik nou zo'n mooie gedachte van de quiltbrieven,...
en de lapjes, ik heb de doos hier naast me staan.
Het is gewoon een schoenendoos, maar ik heb grote voeten dus er kan veel in,...
;o)
Ik heb heel veel lapjes, maar het zijn ook echt lapJES. Ik gebruik altijd zoveel verschillende, dat ik geen meters van 1 soort hoef te hebben,.... 20 cm is ook prima.
:o)

@HUP JUUL! BEGINNEN!
;oP

Juul :o) zei

auw, m'n oren.
;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@fluistert *psssst,...juul, beginne,...*
;o)

Juul :o) zei

;o)
"pssst..., ja, ja nearly insane..."
;o)
*xc3x9c*
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Zwaaaaaaaaiiiiiii
:o)