maandag 28 januari 2008

"K-7, Rose of Sharing"


Op m'n eerste vrije dag, gezellig Sjaan op de thee. Gelukkig vindt Sjaan het niet erg om een slap bakkie te drinken,... Ik heb helaas de buikgriep meegenomen vanuit het kraamgezin,...
Dat betekent even rm'n gemak houden,.... op het 'gemak',... Nu zit ik letterlijk en figuurlijk in de lappenmand!
De tussenstand van m'n Dear Janeblokjes is,... dat ik nu aan K-7 mag beginnen en 136 blokjes op de flanelle lap die aan de muur hangt, heb geprikt,... Op de foto ziet het er weer heel anders uit, dan aan de muur. Tot nog toe is het me gelukt om voor elk blokje een ander roze/rood/oranje/bruin stofje te gebruiken,...
Fijne dag allemaal!

38 opmerkingen:

frauke zei

superrrrrmooi! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

groetjes van ingrid h.g. zei

Heeeeeeeeeeeee Frauke!
Speciaal voor jou toch een logje!
;o)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

YokkoBears zei

Arme Ingrid.

De "muur" ziet er mooi uit zo.
Lukt het voor de komende blokjes ook, een ander stofje?
Of is het handig dat ik even in mijn laatjeskast duik?

lynda zei

Wat mooooooiiiii, het ziet er echt mooi uit.Rot dat je de buikgriep hebt meegenomen.Hopenlijk ben je er snel doorheen.Ik had op advies van juul nog even bij juli van jou gekeken.Ik vind het wel spannend hoe het gaat uitvallen hoor.nee ik begin er nog niet aan, hoewel het vreselijk kriebelt.

groetjes van ingrid h.g. zei

@Fleur, da's heel lief, maar ik denk dat het gaat lukken,.....
:o)

@Lynda, ik zou niet tegen dat kriebelen kunnen,... 't is erg leuk om er aan te beginnen,....
;o)

YokkoBears zei

Dus ik hoef niet te duiken?
Nou ja, misschien maar goed ook nu, want wilde wat anders gaan doen :-) :-),
wat ?
ach, dat zie je wel :-) :-) :-) :-)

Hilly zei

beterschap dan maar Ingrid!

Astrid zei

Beterschap Ingrid...rustig aan dan breekt het lijntje niet! Trouwens...je Sjaant wordt prachtig!!!

gerda zei

oohh!!mooi Ingrid..goed plan zo op een lap spelden heb je een mooi overzicht..
Bij mij liggen de lapjes klaar en het boek in de aanslag..maar eerst moet ik...tja van alles...
Wat blokken van de sbs voorbereiden en dan mag ik..
Jij maakt niet gelijk de shasings he..hoe ga je dat doen?? Ik hoorde van iemand dat ze gelijk aan ieder blok de rechter en de onderste shasing er aan naaide en dan aan elkaar..?????pfftt ik weet het nog niet hoor eerst maar eens een blokkie maken.....
Doe jij het ook rustig aan en beterschap hoor.

mm zei

Ha "Quiltster", prachtig.
Zoveel verschillende stofjes en toch zo'n harmonie !!

Beterschap !!!

groetjes van ingrid h.g. zei

@Fleur, die 'duik' zou ik wel willen zien,....
;o)

@Hoi Hilly en Astrid :o)

@Gerda, ik wist nog niet zeker welke kleur ik de sashings zou doen,... Nu wel,...en jij ook
;o)
Maar toch doe ik ze pas op het laatst.Maar wel voordat ik aan de driehoeken begin.

Vind het namelijk helemaal geen saai werk. Vind het zelfs leuk, om de blokjes dan xc3xa9xc3xa9n voor xc3xa9xc3xa9n weer terug te zien,... kan ik meteen gaan tellen uit hoeveel stukjes ze bestaan, dan heb ik de Sjaantjescode ook up-to-date,....
;o)

Veel plezier met je SBS, hij wordt prachtig!

@Hoi MM, fijn om dat te horen/lezen van een borduur*s*t*e*r*,....
;o)

Juul :o) zei

Toen ik je log opende zei ik hardop: "*W*O*O*O*O*O*W*W*W*!"
:oO
Prachtig Ingrid, en nu na het lezen incl. de reactie's zit ik met een big (tevreden) smile :o)))
(niet vanwege je race-k*k hoor *xc3x9c* gaat het al wat beter? *xc3x9c*)
Nee het is zo herkenbaar dat je (ja wxc3xa9xc3xa9rrr) het leuk vind om de sashings "later" te doen, en dat je stukjes gaat tellen...
:o)
Big grinn and big smile!
:oD
*zet nog een kopje thee neer*
Zwaaaaaaaiiiiii, beterschap!
:o)

inge zei

prachtig zeg, die is bijna af!
heel leuke kleuren!

Hester zei

Prachtig wordt je DJ. ennne beterschap. Ziek lekker uit.

Hester zei

Prachtig wordt je DJ. ennne beterschap. Ziek lekker uit.

katrien zei

Wat ziet je sjaan er al mooi uit,het geeft wel wat als je ze allen even opspelt.
En beterschap met de buikgriep hoor.

Betsie zei

Wat zijn de blokjes van je sjaantje mooi!
Ze kleuren prachtig zo bij elkaar!

Op het prikbord zie ik ook al van die mooie lapjes voor sjaantje, en nou begin het bij mij ook al te kriebelen,,,,,,,,,,,,,, 'k ga er ook lapjes voor sparen!

Annelies zei

Sterkte met je buikgriep. Ik hoop voor jou dat je er weer snel vanaf bent.
Wat is het leuk naar je vorderingen van je Baby Jane te kijken. Als ik dit zie moet ik mijn blokjes ook maar eens opspelden.
Ik doe de sashings ook op het laatst.

Yvonne V zei

Geweldig mooi. Ik hoop het ook ooit zover te brengen ;o)

Beterschap!!!

karin zei

ik ben erg onder de indruk van al jouw werkstukken ,je SBS is prachtig,mede door de kleur,ikzelf ben ook gek op blauw. en de DJ is ook al zo mooi,waar haal je toch alle energie vandaan? of krijg je er juistenergie van als je ziet hoe mooi of het word? ik wens je beterschap

groetjes van ingrid h.g. zei

@Hoi allemaal, fijn dat jullie van Sjaan genieten, ik vind haar ook erg prettig gezelschap!
:o)

@Karin, dank-je-wel, ik krijg er energie van om met lapjes bezig te zijn. Elke keer verbaas ik me er weer over hoe zo'n blokje met de gekozen kleuren wordt.
En als het dan uiteindelijk zo''n grote lap wordt,.... nou dat geeft een heleboel adrenaline!
:o)

conny zei

Wat een mooi stukje muur heb je daar! Je schiet al lekker op; ik ben met de sashings bezig tussen de blokjes die ik al af heb, dan heb ik het gevoel dat ik al een heel klein baby-sjaantje heb.
Ik hoop dat je snel van de buikgriep af bent!

jose zei

He Ingrid wat vervelend nou, ik hoop dat je gauw opknapt. Je Sjaan is G.E.W.E.L.D.I.G. PRACHTIGE KLEUREN. heel mooie combinaties. Veel succes verder hier mee. En met de buikgriep. Neem maar lekker kopje thee met beschuitje. Sterkte....

Ellen zei

wat wordt ie mooi!!!!!!

martine zei

Prachtig werkstuk. Ben ooit met een paar blokjes begonnen maar daar was ik toen nog niet handig genoeg voor want er zitten heel lastige bij.
Maar dit wordt een heel mooie quilt en je gaat als een speer.

Liliane zei

Oh,oh Ingrid wat een mooi geheel is dit al.Als ik even een Jane- dipje heb hoef ik hier maar te komen kijken en hup...daar beginnen we weer.

marcella zei

leuk zo'n overzicht, het ziet er prachtig uit, mooie kleuren. Ik ben heel beneiuwd hoe Sjaan er straks bijhangt ;) Je gaat hem toch wel op de hand quilten hxc3xa8? Werk je op volgorde van het boek?

Wilma zei

Oh wat een mooie kleuren, Ingrid. Je gaat zo vreselijk snel!!! Hoe doe je dat toch??

Carolien zei

Hallo Ingrid,

Je bent uiteraard helemaal niet verplicht om je 'award' te plaatsen. Het kan. Als je het leuk vindt, dan kun je het plaatje bv. kopixc3xabren en in je sidebar plaatsen.

Wat je ook doet, het is gewoon even een blijk van waardering voor je blog en alle prachtige dingen die je maakt.

Groetjes! Carolien

groetjes van ingrid h.g. zei

Fijn dat jullie van m'n muurtje genieten!
:o)

@Marcella, tuurlijk doe ik alles met de hand, ik kan niks met HET MESJIEN,......
:o(

@Wilma, gewoon,..... uhm,...doorgaan?

@Carolien, ik vind het een hele eer, nogmaals dankjewel!
:o)

Judith zei

Beste Ingrid,

Iedere keer wanneer ik naar jouw site ga zit ik mij te vergapen aan de 'wedding ring". Zou jij mij kunnen zeggen waar jij aan dit patroon bent gekomen! Het is voor mij een wim'tje

groetjes van ingrid h.g. zei

@Hoi Judith, deze quilt heb ik al heel wat jaren geleden gemaakt en kun je vinden onder de categorie "Mijn Quilts" rechts op dit web-log. Aanklikken en eventjes naar beneden scrollen,...

Een foto (dus niet het patroon) van de originele quilt staat o.a. in "Het handboek voor Patchwork & Quilts" geschreven door Karin Pieter, op bladzijde 20.
Daar zijn sommige middenstukken blauw i.p.v. wit.

Het patroon ben ik gelukkig in het oude handwerkblad Ariadne tegen gekomen.

anneke zei

Hallo,

Via google was ik op zoek naar een laatjeskast toen ik op uw weblog terechtkwam. Leuke weblog met mooie dingen erop.

Ik vroeg me alleen af hoe u aan die prachtige kast komt??

Zou u mij dit kunnen mailen??

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Anneke Slui Leiden

Corrie zei

Dat is nou toch stierlijk vervelend, buikgriep!!! Vind ik echt heel rot voor je Ingrid. Ik gun je vxc3xa9xc3xa9l dagen thuis maar niet zo, want hier word je alleen maar slap van. Heel veel beterschap lieve Ingrid!

annelu zei

proficiat.

je zit al heel ver.

Ikzlf ben amper begonnen maar wel met de centrale blokjes want ik zou een degradxc3xa9 van kleuren willen gebruiken

annelu zei

proficiat.

je zit al heel ver.

Ikzlf ben amper begonnen maar wel met de centrale blokjes want ik zou een degradxc3xa9 van kleuren willen gebruiken

annelu zei

proficiat.

je zit al heel ver.

Ikzlf ben amper begonnen maar wel met de centrale blokjes want ik zou een degradxc3xa9 van kleuren willen gebruiken

groetjes van ingrid h.g. zei

@Annelu,
wat leuk dat je hier reageerd.Mijn frans is helaas niet zo goed, dat ik Supergoof voor je kan vertalen,...maar op het franse forum heb ik een engels berichtje geplaatst,...

Ik ga alle blokjes gewoon op het rijtje af, omdat ik van tevoren geen idee heb welk lapje ik dan en dan ga gebruiken
:o)