vrijdag 11 januari 2008

"Wat zit er in 't koffertje,..."


Het blijft leuk, om te werken aan m'n Sjaantjeslap. Hier zien jullie de blokjes I-13 (Sweet Harmony), J-1 (Josepha's Jonquil), J-2 (Picture Perfect) en als laatste J-3 (Rick's Volleyball Net).
Zo'n Dear Jane blokje meet ongeveer 11 en een halve centimeter, dat is niet groot,... dat kleine witte blokje in het midden van I-13, is 1 bij 1 cm,...  Voor al die kleine blokjes maak ik priegelige malletjes van paternoplaat die ik overtrek uit het boek.
En die malletjes,... die worden na gebruik in dat kleine koffertje bewaard. In m'n Dear Jane boek, zie ik dat ik deze blokjes in de week voor Kerst heb gemaakt. Toen had ik iets meer tijd,... ;o)

28 opmerkingen:

YokkoBears zei

Mooie blokjes en een schattig BB koffertje.

"We" hebben ook wel zoveel mandjes en mooie doosjes en koffertjes nodig, want zo kunnen we alles netjes bij elkaar houden / opbergen.
Heerlijk.

YokkoBears zei

Schenk je alvast thee in,
I am on my way ......

groetjes van ingrid h.g. zei

@Fleur, de ketel staat al op het vuur!
:o)

Annelies zei

Wat een prachtige blokjes weer. J-3 is ook geen makkelijk blokje en het ziet er prima uit.
Ik ga zo ook een kopje thee doen. Ben er hard aan toe. Jammer dat je niet in de buurt woont.

liesbeth zei

Hoe doe je het met de sashings?
Zet je ze er meteen tegenaan?
Gebruik je ook cornerstones?
Ben zo benieuwd!
Groet, Liesbeth.

groetjes van ingrid h.g. zei

@Annelies, dat zou gezellig zijn!
:o)

@ Hoi Liesbeth, ik doe de sashings pas op het laatst.

Dat vind ik geen enkel probleem. Want ik begin nu pas een beetje een idee te krijgen welk lap(je) ik daarvoor ga gebruiken.

En als ik de sashings op het laatst doe, geniet ik ook weer van het weerzien met elk blokje,...
Ik gebruik geen cornerstones.

marian'ne m zei

liefffff koffertje !!

JA voor elk nieuw werkstuk mag ik een bak
(je), mandje of koffertje kopen, leuk !!!

Had in de jaren 70 een huis VOL manden, maar die zijn vervangen door praktisch plastic.

jacqueline neeft zei

wat een schattig koffertje en wat een mooie blokjes
groetjes jacqueline

Juul :o) zei

Ik dacht bij het zien van de foto dat je je DJ blokjes in het koffertje bewaarde..., waar bewaar je die in?
:o)
Je bent al bij de "J"!
Wauwwwww :o)

Ik blijf het nog steeds bijzonder vinden dat jij voor deze priegelstukjes het (relatief) "dikke" paternoplaat gebruikt, ik vind freezerpaper nl. veel lekkerder werken.
(nanananana)
;op
(maar jij bent wxc3xa9l lekker bezig!)
:o)
*zet pluim op Ingrid's hoed en neemt eigen petje af*
:o)

conny zei

Mooie blokjes, Ingrid, en eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig op wat voor mooie quilt ze liggen?

groetjes van ingrid h.g. zei

@J., ik heb de blokjes opgeprikt en http://supergoof.web-log.nl/photos/uncategorized/100_2358.jpg in m'n handwerkkamer hangen,...
zo 'bewaar' ik ze.

En ik ben al weken bij,...J-8, dus je snapt wel dat de link die ik je net gaf nu heel wat gevulder is.

@Conny, de blokjes liggen op een gehaakt kussen.
Niet door mij gemaakt, wel door mij gekocht.
;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@pssst J., het paternoplaat van 'nu' is aanzienlijk dunner, dan dat van vroeger, en heel makkelijk te knippen,....

*Gaat met pluim op naar haar werk*
;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Maar J.,... misschien ga ik wel overstag als jij het een paar keer voor doet,....

*fluiterdefluit, met pluim*

:o)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

frauke zei

wat een lief koffertje!!! xxxxxx

Astrid zei

Wat een gezellige blokjes weer! En dito koffertje! Wat een goed idee om dat in een koffertje te bewaren. Ik ben altijd aan het klooien met insteekhoezen of mapjes! Leuke mandjes trouwens ook!

katrien zei

Weerom leuke blokjes.En een handig koffertje om iets in te bewaren.Wie heeft ze nu niet al die leuke koffertjes of doosjes.

Yvonne V zei

Prachtig, zowel de blokken op zich als de kleuren!

Ik trek het patroon over op papier en plak het dan op schuurpapier. Als het blokje klaar is, gooi ik de malletjes weg. Ik weet namelijk xc3xa9xc3xa9n ding zeker: ik maak toch geen tweede sjaan ;o)

Yvonne V zei

Oeps, was weer te snel.... Fijn weekend!!!

Hester zei

Je schiel al lekker op met je sjaan, leuk koffertje, en de scones waren erg lekker bij de Pelikaan

jose zei

SUPER Ingrid heel mooi.

Ellen zei

Ik maak mijn malletjes net als mams (goh, hoe zou dat komen.????.....)

Wat ga je snel, je bent al bij J....... knap hoor. Ik ga er wat langer over doen ;o)

Fijn weekend!

Wilma zei

Super mooi Ingrid!!!
De foto van jou is erg mooi met de quilts om je heen......

heleen zei

Wat een leuk koffertje! goed idee om daarin de patroontjes te bewaren! Maar die quilt wordt erg mooi!

Berthi zei

Erg leuk al die foto's in de zijranden.
De foto met Ingrid is het helemaal!

Ik heb nog een vraag: Weet je al of je a.s. zaterdag naar Utrecht kunt komen? Vandaag gaat mijn log over de harten-meeting! Zou je die even willen lezen?

groetjes van ingrid h.g. zei

@Hoi allemaal, leuk dat jullie er waren! Fijn weekend!

@Astrid, ik vond jouw opbergmethode op je log anders erg leuk, en dan heb ik het niet over insteekhoezen,...

@Yvonne V en Ellen;o)
ik hou niet zo van plakken. Met paternoplaat hoef ik 't patroontje maar xc3xa9xc3xa9n keer uit te knippen.
Ik bewaar ze niet voor een tweede Sjaan,.... pffffffffffff, nee!
Ik hergebruik ze. Vaak zit er een zelfde driehoekje of vierkantje in een blok. En anders maak ik van 't malletje weer een ander malletje,...
"Ons bin zuunig"
;o)

@Hester, ik had niet anders gedacht!
Jippie, volgende week mag ik!
:o)

@Berthi, ik kom er aan! >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Juul :o) zei

Hoi I,
ik heb dik (!) en dun (!)paternoplaat :oP en ook rxc3xb6ntgenfoto materiaal (lekker dun) en heerlijk doorschijnend.
Ik bewaar m'n stukjes ook om dezelfde reden als Ingrid.
;o)
Ik heb 100 jr geleden eea geleerd op de schuurpapier manier :o) maar dat werkt echt lang zo lekker niet(!), dus Yvonne en Ellen... (paternoplaat!)
;o)
... en Ingrid...
;o)
*F*R*E*E*Z*E*R*P*AP*E*R*
:o)
lalalalala :o)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
hellupie!!!!!!!!!!!!!
:o)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Juul :o) zei

btw, nu niet halverwege je Sjaan van methode veranderen hoor!!!!!!!!!!!!
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

dat was ik ook niet van plan,... :oP
;o)