zondag 20 januari 2008

"Held op sokken,..."


En ineens was het moment aangebroken dat Supergoof op de trein stapte, richting Utrecht. Met in haar mand 't Ooievaarshuis en een chocolade hart voor Berthi. Van tevoren had ze nog eens in de spiegel gekeken, en bedacht dat, ook al was het niet de meest 'normale' outfit, zij vond 't in ieder geval leuk, en,... heel belangrijk,... erg lekker zitten,...De reis verliep voorspoedig, evenals de wandeling naar het café-restaurant, waar alle hartenhandwerkers mekaar zouden ontmoeten.

Supergoof vond het spannend, want de enige die ze ooit ontmoet had, was Berthi. En ondanks dat ze een vlotte schrijfbabbel heeft, is Supergoof in grote groepen best wel verlegen,... Wat was het vreemd om te merken dat zoveel mensen haar 'goed' kenden, en wat waren de reacties op haar quilt lief! Ze overleefde zelfs de eerste show and tell van haar leven, nog wel op een podium,.... een kleintje,... maar toch,...pfffffffffffffffffff.

Eigenlijk was de dag te kort. Toen Supergoof weer thuis was, bedacht ze dat ze nog met die en die had willen kletsen,... Ze ging ook niet vroeg naar bed, want er waren tenslotte ook nog een paar foto's gemaakt. Nou, die foto's zijn allemaal mislukt. Supergoof wil het de hartenhandwerksters niet aandoen de foto's te plaatsen, zo vreselijk zijn ze, en dat lag absoluut niet aan de fotomodellen!
Toen Supergoof eindelijk in bed stapte, bedacht ze dat het een leuke dag was geweest. Een paar uurtjes later ging de telefoon,.... "Ja, je moet nu komen,...." en daar ging ze weer in het holst van de nacht!
De wereld heeft er een prachtig klein meisje bij! Daar boffen we mee! Proficiat allemaal!
(De beker is van Brixton pottery, en speciaal voor me opgespoord door een Lieve Schat)

27 opmerkingen:

anneke zei

ja, je wordt echt gelezen! dat merk je dan. het is voor iedereen toch een beetje raar elkaar in het echt te ontmoeten. maar het is ook leuk om namen bij de reageerders te hebben.

groetjes,
Annek

Annelies zei

Als ik je logs lees ( met veel plezier) en de verhalen hoor van Simone kom ik maar tot xc3xa9xc3xa9n conclusie:
Supergoof is een bijzonder mens !!

YokkoBears zei

Supergoof is echt bijzonder.

heleen zei

Ben nu natuurlijk wel nieuwschierig naar die foto's
groetjes..

Hilly zei

haha en je was niet de enige die verlegen was toch? het is voor iedereen een beetje eng. en zoals ik je al schreef,ik vond het een superleuke stijl die je aanhad en ik vond je zo jong met al grote kids die het huis uit zijn: unbelievable!!!net als je logs was ook je toespraakje ontroerend,dankjewel ervoor en ik denk dat het kleine mensje weer goed en warm welkom is geheten....pfft ik was blij dat ik lag na een heerlijk diner en dan moet jij eruit!!!hoe kun je dan altijd meteen autorijden???

simone zei

goh, Supergoof was jij ook een beetje verlegen, ik ook! Maar bij jou zag ik het helemaal niet. Ik begin altijd te ratelen als ik verlegen ben. Het was leuk he, gisteren? Ik vond het echt 'hartverwarmend'. Succes en veel plezier bij je kraam'klus'. Lijkt me weer heerlijk zo'n babytje in je armen te kunnen houden!

Berthi zei

O, wat fijn dat het meisje niet het idee had om zich 's morgens vroeg te melden. Nu konden we tenminste allemaal genieten van jouw schitterende quilt en jouw verhalen.
Tja, wel vervelend voor jou... nu moest je midden in de nacht op
stap!

Een leuke beker die helemaal bij Supergoof past!!

YokkoBears zei

Vergat ik net nog ....
Wat een geluk dat je niet net op het podium stond, terwijl je "semafoon belde".

Margriet zei

Ingrid,
Wat leuk om je ontmoet te hebben. En inderdaad de dag had wel langer mogen duren. Ik vind het ook doodeng om op een "podium" te staan. Je hartenquilt is prachtig !
Groeten Margriet

groetjes van ingrid h.g. zei

Zit ik zelfs thuis verlegen te wezen na al jullie reacties,....
;o)

Ik weet niet meer wat ik allemaal heb gezegd tijdens 'mijn toespraakje' heb 't idee dat ik alleen maar stond te stamelen,....
maar blijkbaar viel het mee,...
;o))))) LOL

@Hilly, van zo'n telefoontje krijg je zoveel adrenaline dan ga je er weer voor!

@Heleen, die foto's kan ik echt niet plaatsen, ik zou ook de prachtige handwerken zeer te kort doen, en dat is niet de bedoeling.

Er waren dames die zeer professioneel foto's stonden te maken, dus al m'n hoop is op hen gevestigd,...

lynda zei

Leuk zijn je veranderingen aan je web-log.Gezellige dag heb je gehad op de dag van Berthi.Ze vonden je quilt zeker erg mooi he? Dat kan ook niet anders.Je ehbt ook lekker gesjopt :o)) zeg bij Stegeman en petra.Ze hebben daar ook zulke lieve stofjes.Fijn dat de baby even op zich liet wachten, zodat je deze dag hebt kunnen meemaken.Wat ga je nu maken met die stofjes?

jose zei

Ingrid je was geweldig gisteren, niks gemerkt dat je verlegen was. Je super quilt van dichtbij gezien, was geweldig. Zit nog heerlijk na te genieten. En kunnen het over doen in Eindhoven.

Marianne D zei

Ingrid,fijn dat er weer een gezond kindje is bij gekomen,wel even slikken na zo'n drukke dag en korte nacht......

Corrie zei

Ingrid, was je nu verlegen of was je toch gewoon rustig toen ik naast je zat :- )
In ieder geval werd ik van jou even helemaal rustig in alle heerlijke drukte van gisteren.
Wat ontzettend leuk om je ontmoet te hebben, ik heb met bewondering naar je outfit zitten kijken, die schattige lichte strokenrok onder je bovenrok uit piepend vond ik zxc3xb3 leuk!, je kleding past helemaal bij je uitstraling vond ik...lief, rustig, vrolijk en apart!

conny zei

Ik was er jammer genoeg niet bij, maar ik kan me er nu een klein beetje bij voorstellen, na alles wat ik gelezen heb, en mocht je ooit besluiten dat je zelfvertrouwen wel een duwtje kan gebruiken, nou dan hoef je alleen maar dit logje na te lezen want volgens mij is het allemaal waar wat er over je geschreven wordt!

Juul :o) zei

Al was ik er gisteren niet, ik kan het allemaal beamen.
:o)

Ingrid,
je *bent* een enorm lieve *S*U*P*E*R* goofische geSellige snoes!
(((knufffffffffff)))
(...wil je een toffeetje?)
:o)

btw,
een super mooie beker die een prima thuis bij je gevonden heeft!
Heel *M*O*O*I*!
:o)

frauke zei

muhahaha, en das nu lekker MIJN moeder, hihihi ;)
en ik vind de beker erg mooi!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wilma zei

Jij verlegen???? Ik kan het mij wel voorstellen als je binnenkomt en weet eigenlijk niet wie wie is. Jammer dat ik er niet was maar wie weet........

Leuke beker en veel plezier op je werk!!! Lekker met een klein mensje keuvelen!!

dijn/audrey zei

Ha Goof! Voor foto's: ga naar marpie, linkerkolom: fotoalbum. Ik heb het net bij mij ook vermeld.

ehhh: http://marpie.web-log.nl/mijn_weblog/

met vxc3xa9xc3xa9l dank aan Marpie!

Carolien zei

Deze held op sokken heeft wel een award gekregen omdat haar blog zo leuk is!

Groet, Carolien

marian'ne m zei

Ik denk dat ze allemaal gelijk hebben.
Denk denk !!??.....

weetutwelzeker !!!!!!!!!!;-)))

Astrid zei

Ik lees het op heel veel logjes...volgens mij hebben jullie een superdag met z'n allen gehad!!!!! Jammer dat je zo weinig tijd had om na te genieten. Alhoewel....een prachtig nieuw leven is natuurlijk ook genieten geblazen!

Petra zei

Wat bijzonder dat zo'n dag zo geslaagd is!!! Heel leuk! En wat schrijf jij toch lief over het nieuwe wereldburgertje. Je houdt volgens mij xc3xa9cht van je werk!!!

Hilly zei

Frauke: mazzelaar!!

Margeeth zei

"maar ook de nodige quilts waarvan 2 originele die
straks in Handwerken zonder Grenzen worden gepubliceerd, met patroon !!"

Dit berichtje had Mary (Mariax) geplaatst bij de quiltkletsers, is jouw quilt er daar eentje van???

groetjes van ingrid h.g. zei

@Margeeth, geen idee of er een foto van m'n quilt in de HzG komt.
Berthi vertelde dat de redactie dat beslist en dat zij het verhaal schrijft.
Ik weet wel dat er een patroon van de hartenquilt van Mien B. in het blad komt.
En van een geklost hart.

Annemarieke zei

Ik vond je outfit juist leuk! Ik dacht toen nog: hee wat geinig, zo met die strookjes er onderuitpiepend! En je leek ook niks verlegen met het praatje hoor.